Citat:
Ursprungligen postat av
Tjackmoster
Haha, har vår gode herr taxichauffören blivit så förbannad att han har gått på nubben redan kl 17:20 på eftermiddagen?
Förlåt.... nu är det jag som är ute och snurrar. =X 21:34 är en helt acceptabel tid att ha tagit till flaskan i frustration över nymodigheten från Amerika som hotar brödfödan för taxiockrarna.
Nymodigheten från Amerika,tillåt mig småle,vi hade appen flera år innan UBER ens fanns....Etablerade bolag använder taxameter som lagen kräver...Taxameter =spara info om inkört belopp,tomma mil,privata mil(över 100 mil per år privat=betala förmånsvärde)vem som kört.osv osv....lätt för skattemyndigheten att göra en revision.....UBER=sv*rttaxi,ingen taxameter.... Räkna ut marginalerna själva,Köra för ett jämförpris på 199 kr milen.Först ska UBER ha 20%,allmänt slitage på bil,bränsle.försäkringar,lön och sociala avgifter på det,samt kollektivavtal för anställda ....Kollektivavtal S*ciala avgifter o M*ms vet ni ju inte ens vad det är.......Fan vad jag ska garva när myndigheterna gör en revision mot Tj*ckmonter o övriga sv*rttaxikollegor.....J*vla klåpare