• 1
  • 2
2013-01-20, 15:40
Medlem
Hur in i helvete dum får man bli? En polispatrull i Fristad, norr om Borås, möttes av ett långfinger i framrutan och beslutade sig för att kolla upp bilisten. Slutade med att han åkte dit för grov olovlig körning, drograttfylleri, brukande av avställt fordon och ringa narkotikabrott. Passageraren dessutom för ringa narkotikabrott!
Citat:
Det var under förmiddagen på söndagen som polispatrullen möttes av mannens långfinger. Patrullen beslutade sig för att kontrollera föraren och kunde också göra så efter en kortare biljakt som slutade på Sjöbo.
Det visade sig att mannen var berusad och påverkad av narkotika. Dessutom var hans körkort återkallat. Föraren är i 25-årsåldern och misstänks nu för grov olovlig körning, narkotikabrott och rattfylleri.

http://www.bt.se/nyheter/boras/visad...st(3612469).gm

Vad är det här för en idiot? Troligaste är väl lokala WT-figurer? I alla fall lär föraren vara väl kvalificerad till medlemskap i klubben "Sveriges dummaste kriminella" där bland annat såna här förmågor ingår:
Citat:
Två män försökte bryta sig in i en bil som ägaren satt i på torsdagskvällen.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/bilt...issade-forare/
Citera
2013-01-20, 19:56
Medlem
Bonkabonkas avatar
Det är verkligen vansinnigt roligt att en person som har all anledning att slippa polisen gör allt för att väcka deras uppmärksamhet.

...eller så kanske han ville sluta med brottslighet. Ett rop på hjälp?
Citera
2013-01-20, 20:29
Medlem
Crucifixions avatar
Jävligt kungligt gjort!

Med tanke på hans förmodade intelligens skulle jag inte bli det minsta förvånad om han lämnar ut sina personuppgifter just här i tråden.
Citera
2013-01-20, 20:31
Medlem
Kling och Klang skall nog vara glada att det inte visade sig vara en "vanlig" snubbe dom jagade för att visat fingret. Det skulle lätt kunnat bliva ett "polis, polis potatismos" case av det hela. Lite lättkränkta har tydligen blivit poliser..
Citera
2013-01-20, 21:22
Medlem
Gefreiters avatar
Haha, så otroligt jävla dumt, vad tänkte han skulle hända egentligen?
Citera
2013-01-20, 22:51
Medlem
nedboys avatar
Här har vi ett tydligt exempel på vad knark ställer till med i folks hjärnor. Så här dum blir man. Eftersom polisen också känner till hur knark förstör hjärnan på folk så insåg de också att detta var något att åka på.

För knarkarnas skull så är jag glad att polisen tog dem. Nu kanske de ges en chans till att sluta med knarkskräpet? Antagligen så har de knarkat bort såpass mycket av hjärnan att de inte förstår att ta chansen till ett värdigt liv.

Vi andra (som är friska från knarket) får skratta bort det så vi orkar med idiotin.
Citera
2013-01-21, 00:17
Medlem
Haha! Jag har för mig att man kallar dessa idioter något inom polisen, vad minns jag dock inte. Lätt fångst kanske?

Vilken ångest.
Citera
2013-01-21, 00:33
Medlem
Skit samma han är ute om max några månader och härjar på gatorna. Är nog många av er som spyr ut grejs här som har låg IQ.
Citera
2013-01-21, 00:42
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Kling och Klang skall nog vara glada att det inte visade sig vara en "vanlig" snubbe dom jagade för att visat fingret. Det skulle lätt kunnat bliva ett "polis, polis potatismos" case av det hela. Lite lättkränkta har tydligen blivit poliser..

Försök att tänka lite innan du skriver.

"Brukande av avställt fordon" låter som om någon åkte runt i den typen av gammal risig bil som Pekka gärna kollar, finger eller inte. Du tror väl inte att tönten satt i en nyare bil, typ Toyota Prius eller Volvo S60?

Poliserna behöver inte vara lättkränkta, det räcker bra om de använder skallen...
Citera
2013-01-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Tror nog de flesta hade reagerat på att någon visar fingret.
Citera
2013-01-21, 02:36
Medlem
Ladidas avatar
Jag garvade så det kom lite kiss när jag såg den här.. =)

En gång för längesedan när jag var på väg hem från staden där jag boddes så kallade "stadsfest" och hade väl en 50m kvar till porten så mötte jag en polisbil.
Då fick min väldigt fulla hjärna för sig att den skulle ge fingret till polisen och inte bara med en hand heller...
Pallnit på polisbilen.
Då jag var ganska känd på den tiden i staden och levde lite på sidan om lagen så blev de inte så muntra, ännu mer omuntra när de insåg att jag var på arslet full.
Att jag dessutom hamnat i handgemäng med 4 st av icke-skidåkande nation och skikigt fula saker och slagits tio minuter innan sågs inte heller med blida ögon.
=(
Så de skulle stoppa in mig i bilen, vilket jag inte var så sugen på, så jag tog spjärn med foten och det blev brottning tills en av poliserna frågade "men snälla Ladida, kanske du kan ta och sätta dig i bilen nu för faaan". "Jorå, det kan jag väl"
Sedan satt jag mig i bilen, första frågan efter att herr poliskonstapel satt på mig bältet och börjat rulla var: "Vart ska vi?".
Efter att ha sovit ruset av mig några timmar och ska bli släppt på morgonen så vinglar jag ut ur cellen, är lite på fyllan fortfarande, ska få mina saker vid desken och döm om min förvåning när de ger mig en jätte-jättestor popcorn bytta som jag uppenbarligen köpt på fyllan kvällen innan.
Vilken lycka!!
Fyllepopcorn hela vägen hem, snuten garvade ganska gött när jag gick.

=)
Så vad är lärdomen av detta?

Peka inte finger ditt fyllo, då får du stå för konsekvenserna. =)
Citera
2013-01-21, 02:41
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Tror nog de flesta hade reagerat på att någon visar fingret.
Poliser ska i vanliga fall tåla att bli visade fingret, kallade saker samt bli spottade på.

Det finns till och med i en dom att polisen skall tåla att bli spottad på eftersom det anses ingå i deras yrkesutövande.
Att man skulle bli så provocerad att mot en vanlig svensson måste gå fram och "hålla på" för att denne visar fingret gör en faktiskt till en dålig polis i mina ögon.

Som jag skrivit många ggr tidigare så får man stå ut med långt mycket mera inom vården och där förväntas man inte bete sig mot "kunderna".

Inte sagt att det var dumt i det här fallet, det visade sig ju vara bra, därimot finns det säkert lika många fall där man brusat upp för att någon pekat "fingret" mot polisen.
Det ska man som vuxen människa och dessutom studerat på Universitetet klara av, annars får man söka sig till ett annat jobb.
Det ingår som sagt i yrket som polis, likväl som att man får utstå glåpord och liknande som vårdare/skötare/p-ass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in