Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Idiot. Är du helt borta från verkligheten eller?
Det finns massvis med barn på olika institutioner, skolor osv. som lider av grav autism, adhd och en massa andra grejer. För att handskas/behandla dessa barn så krävs ett extremt tålamod och inte FAN kan man säga upp sig bara för att en ungjävel pekar finger åt en. Väljer man ett yrke så bör man vara medveten om vad jobbet kan innebära. Och dessa stackars problembarn har inte ens valt att vara idioter, det enda man kan göra med dom är att försöka få dom så "normala" som möjligt så de kan vistas bland folk.
Sen behöver vi också folk inom äldrevården där tjejer ofta får stå ut med glåpord och händer som känner lite här och var. Vi behöver folk inom psykvården, lite bajs och knivhot är inte helt ovanligt där. Vi behöver folk i kriminalvården, där kan du möta psykotiska mördare, missbrukare, osv.
The work has to be done.
jag har erfarenhet av sjukvården med och då åkte personerna rakt ut på gatan liggandes på båren när de inte kunde sköta sig. Varför ge sjukvård till någon som tackar dig genom våld och annat skit?
Bland det mest hjärndöda jag har läst ^^
Och du ljuger, det går inte till som du beskriver i Sverige.
Så du jämför handikappade barn och psykiskt sjuka människor med en bilförare i trafiken? Dummaste jag läst.
Och svar ja, så funkar det i Sverige, iaf på den akuten jag jobbade på, vi accepterade inte någon form av psykisk eller fysisk kränkning från någon, då fick de söka sig om efter annan vård.