Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-20, 14:20
  #1
Medlem
ImAFlirts avatar
En bekant till mig och hans kompisar började gymma för några månader sedan. Jag har gymmat i något år själv..

Jag frågade honom hur han delar upp sina pass. Såhär svarade han:

Jag kör hela kroppen i 6-7 timmar, äter som en gris när jag kommer hem. Sedan för att dubbla resultaten så kör jag hela kroppen lika hårt nästa dag. Sedan vilar jag 1 dag och kör på igen.

Mitt face:

Ärligt talat, det här kan ju knappast vara effektivt? haha.
Citera
2013-01-20, 14:22
  #2
Medlem
SiSeniors avatar
Visst kan du träna helkroppen flera gånger i veckan med bra resultat men helkroppspass som tar 6-7timmar låter inte klokt. Undra vad han gör på gymmet.
Citera
2013-01-20, 14:25
  #3
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Visst kan du träna helkroppen flera gånger i veckan med bra resultat men helkroppspass som tar 6-7timmar låter inte klokt. Undra vad han gör på gymmet.
Varannan dag kanske om man sover och äter bra men direkt dagen efter?

Jag frågade honom varför han behövde vara så länge på gymmet. "Kör as många set och verkligen tröttar ut muskeln, kommer få så jävla bra resultat", ungefär så sa han.

Jag tycker det låter tröttsamt och bara onödigt.
Citera
2013-01-20, 14:27
  #4
Medlem
Pinkmans avatar
Den som lever får väl se.
Citera
2013-01-20, 14:28
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Varannan dag kanske om man sover och äter bra men direkt dagen efter?

Jag frågade honom varför han behövde vara så länge på gymmet. "Kör as många set och verkligen tröttar ut muskeln, kommer få så jävla bra resultat", ungefär så sa han.

Jag tycker det låter tröttsamt och bara onödigt.

Det går att träna helkropp två dagar i rad om volymen anpassas. Det verkar inte din polare gör dock om han kör slut på varje muskel, varje pass. Tränar han sådär en längre tid så kommer skadorna som ett brev på posten.
Citera
2013-01-20, 14:38
  #6
Medlem
Han bryter ner musklerna dag 1, dag 2 ska de få bygga upp sig igen men då bryter han ner dem igen. Smart.
Citera
2013-01-20, 14:42
  #7
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
Han bryter ner musklerna dag 1, dag 2 ska de få bygga upp sig igen men då bryter han ner dem igen. Smart.
Precis det jag sa till honom. Han insisterade på att han gör rätt.
Citera
2013-01-20, 15:11
  #8
Medlem
lilltorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Visst kan du träna helkroppen flera gånger i veckan med bra resultat men helkroppspass som tar 6-7timmar låter inte klokt. Undra vad han gör på gymmet.
Troligtvis går omkring och tittar på andra som tränar och pratar skit.


Kör själv hela kroppen två dagar i rad sedan vilar jag en dag började köra på gym för en månad sen.
Tänkte köra så under februari också sedan är det nog dags att ändra upplägget lite.
Håller på ungefär 1.5 tim tycker det passar mig.
Citera
2013-01-20, 16:32
  #9
Medlem
adelstens avatar
Helt uppenbart att han ljuger. För vilken normal person är på ett gym i 6h och tränar.

Om detta skulle vara sant så skulle han inte ha några muskler kvar. För att han bryter ju ner var enda muskel till 0
Citera
2013-01-20, 16:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Visst kan du träna helkroppen flera gånger i veckan med bra resultat men helkroppspass som tar 6-7timmar låter inte klokt. Undra vad han gör på gymmet.


Han kanske sitter och käkar pizza och ser på film i soffan?
Citera
2013-01-20, 16:39
  #11
Medlem
Känns väldigt korkat.

När jag tränade hårt (under flera år) så hade jag efter ca 1-2.5 timmar varannan dag gjort slut på all tillväxtkraft i kroppen, mer hade inneburit inflammationer och andra skador. Och då har jag ändå väldigt bra gener för träning.

Visst, elitidrottare kan träna 3-6 timmar om dagen, men de har redan varenda led och muskel i kroppen anpassad och härdad, troligtvis sedan barndomen, förhoppningsvis med duktiga tränare som övervakat det hela.

Men, det ska bli intressant att se fortsättningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback