• 1
  • 2
2013-01-20, 11:10
Medlem
Bouchards avatar
Tja söndag idag och de är dax för tacos.

Fick med en påse med taco krydda sist jag handlade taco skal.
Aldrig testat och haft något sånt i min köttfärs, jag brukar alltid krydda själv
då jag tycker det är så fruktansvärt gott.

någon som testat denna krydda och kan berätta om smaken på kryddan?
2013-01-20, 11:22
Medlem
weakinsides avatar
Vilket märke?
Dem brukar vara ganska okej dock lite för lite styrka enligt mig så krydda gärna lite extra.
2013-01-20, 11:24
Medlem
fantomen90s avatar
Brukar krydda på ordentligt då det ger en mycket bättre smak
2013-01-20, 11:26
Medlem
Bouchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weakinside
Vilket märke?
Dem brukar vara ganska okej dock lite för lite styrka enligt mig så krydda gärna lite extra.

Santa maria mix påse
2013-01-20, 12:00
Medlem
DingusMcDucks avatar
Den innehåller mest druvsocker och salt, men smaken kommer framför allt från spiskummin. Innehåller även chili (någon mild variant), vitlök, och oregano.
2013-01-20, 12:04
Medlem
razorXs avatar
Förstör inte maten med det där :/

Fortsätt med din egen krydda istället, jag har börjat köra med chipotle istället för den vanliga chilin.
Citat:
Chili-chipotle
kummin
salt (lite)
lök
vitlök
oregano
cayenne
Svartpeppar

Testa den.
2013-01-20, 13:01
Medlem
Bouchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Förstör inte maten med det där :/

Fortsätt med din egen krydda istället, jag har börjat köra med chipotle istället för den vanliga chilin.

Testa den.

Mjo, kände inte för att kasta i mig onödiga E-ämnen och annat knasigt idag.

Gjorde min egna blandning som jag brukar istället
2013-01-20, 15:27
Medlem
christerys avatar
Brukar använda den, inte nåt större fel förutom att den är svag. lika med såsburken/påsen som kommer med. Smakar som ketchup. Men inte nåt som inte after death eller instant death kan fixa. (Lite starkare såser)

Köper man den starkaste (hot) såsen på burk så duger den, ska ju smaka lite ost, lök och sallad åxå.

Däremot har jag inte så mycket extra till, då jag är enastående så blir det lätt över.

Kör på mer köttfärs, går att värma dan efter och den blir fan godare då.

Hade jag idats så hackad fefferoni, oliver och syltlök (av alla tokiga saker, men istället för schalottenlöken jag normalt hackar) skulle vara kul, har du en bra kniv så skiva lite körsbärstomater.

Vad man kan proppa dit är det nog bara fantasin som begränsar.

Röd chili har jag provat ha i, men det blev så in i norden starkt. Små jäkla chilisar (färska), bara en 3-4 st som jag hackade ner. Men helskotta vad dom tog över. Smakade mer som chili i majsbröd eller hur jag nu skall uttrycka det. Sen brände det på vägen ut åxå.
Senast redigerad av christery 2013-01-20 kl. 15:35.
2013-01-20, 21:09
Medlem
Bouchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Brukar använda den, inte nåt större fel förutom att den är svag. lika med såsburken/påsen som kommer med. Smakar som ketchup. Men inte nåt som inte after death eller instant death kan fixa. (Lite starkare såser)

Köper man den starkaste (hot) såsen på burk så duger den, ska ju smaka lite ost, lök och sallad åxå.

Däremot har jag inte så mycket extra till, då jag är enastående så blir det lätt över.

Kör på mer köttfärs, går att värma dan efter och den blir fan godare då.

Hade jag idats så hackad fefferoni, oliver och syltlök (av alla tokiga saker, men istället för schalottenlöken jag normalt hackar) skulle vara kul, har du en bra kniv så skiva lite körsbärstomater.

Vad man kan proppa dit är det nog bara fantasin som begränsar.

Röd chili har jag provat ha i, men det blev så in i norden starkt. Små jäkla chilisar (färska), bara en 3-4 st som jag hackade ner. Men helskotta vad dom tog över. Smakade mer som chili i majsbröd eller hur jag nu skall uttrycka det. Sen brände det på vägen ut åxå.

Brukar ha jalapeños och lägga på men fefferoni?
låter lite fel att ha i tacosås eller i närheten av tacos :P
2013-01-20, 21:38
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchard
Brukar ha jalapeños och lägga på men fefferoni?
låter lite fel att ha i tacosås eller i närheten av tacos :P

Tja, jag gillar att känna andra smaker. Jalapenos kan möjligtvis gå eller cipotle, men feferonin är såklart mildare.

Vad blandar du annars med ost och sallad? ghost chili (Bhut Jolokia)

Jag skulle föredra en mild chili. Därav mitt förslag. Men gör som du vill.
Citat:
Namnet fefferoni kommer av namnet peperoni (peperone i plural). I största delen av europa är peperoni bara ett annan namn för chili
http://www.chilihead.se/index.php?op...d=35&Itemid=35
Senast redigerad av christery 2013-01-20 kl. 21:44.
2013-01-20, 23:00
Medlem
Bouchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tja, jag gillar att känna andra smaker. Jalapenos kan möjligtvis gå eller cipotle, men feferonin är såklart mildare.

Vad blandar du annars med ost och sallad? ghost chili (Bhut Jolokia)

Jag skulle föredra en mild chili. Därav mitt förslag. Men gör som du vill.

http://www.chilihead.se/index.php?op...d=35&Itemid=35

Använder mig utav V formade taco skal

Har min speciella köttfärsblandning

färsen>ost>jalapeños>kvarg+extra cayenne>rå lök>sallad
2013-01-20, 23:17
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchard
Använder mig utav V formade taco skal

Har min speciella köttfärsblandning

färsen>ost>jalapeños>kvarg+extra cayenne>rå lök>sallad

Låter mumsigt, men kvarg? Den kan jag vara utan. Du får använda Jalapeño om du vill, funkar det så funkar det.

Har du testat med båtarna? så mycket mer fyllning, jag är inte ute efter majsbrödet och det går söner om jag inte kört det i mikron föst. Då kan man pilla på lite tomater och annat smaskigt som oliver.

Har inte nåt emot v-formade skalen, det blir lite droppigt och så. Men det är väl så det ska vara.

Kan köra v formen med köttfärs och ost 30 sek i mikron för att smälta ner den lite, häller på lite sauce åxå.

Men, som sagt. Du gör som du vill.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in