2015-01-05, 21:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Någon moderat delegat borde ha modet att gå upp i talarstolen och fördöma Decemberöverenskommelsen på extrastämman.

Själv skulle jag vilja se en variant på KLFs framträndande på Brits Award 1992.

http://www.virginmedia.com/images/klf-gal-infamous.jpg

"Sitt på den här Kleinfeldt", dra fram en k-pist och peppra iväg några salvor lösplugg. Ger garanterat mycket TV-tid och press.
Citera
2015-01-05, 22:31
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Själv skulle jag vilja se en variant på KLFs framträndande på Brits Award 1992.

http://www.virginmedia.com/images/klf-gal-infamous.jpg

"Sitt på den här Kleinfeldt", dra fram en k-pist och peppra iväg några salvor lösplugg. Ger garanterat mycket TV-tid och press.
Det vore helt fantastiskt om det skedde något dylikt på Moderaternas partistämma Jag hoppas åtminstone att gammelmoderaterna som åker dit vågar göra sina röster hörda.

Här är klippet med KLF på Brit Awards 1992. Dålig bildkvalitet dock: http://www.dailymotion.com/video/x2suew_the-klf-vs-extreme-noise-terror-3am_music
Citera
2015-01-05, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Man kan inte hoppas på så mycket långre för skulle partiet börja tvivla öppet på den långa AKB faller hela invandrar bygget för Moderaternas del.

Jag personligen vet att Reinfeldt rymde alldeles för tidigt så därför fick den första bästa i ledet ta över partipiskan och allt för tidigt.

Nu hoppas Moderaterna att folk ska glömma överenskommelsen med S - MP innan 2018 men det kan jag lova att den debatten och det sveket kommer att hållas vid liv i decennier!

Jag har varit aktiv Moderat i nästan 30 år men det här sveket från partitoppen går nog till historien för alla partier?

Jag har mycket på fötterna när jag skriver detta.

Moderater i landet tycker att AKB har dragit allt för m.kt till vänster och i vänsterfållan är det redan för trångt.

Sen så ger vänstervridningen en möjlighet till alla idioter som tror att det hjälper att bränna moskéer i Sverige och snacka om fel ras en möjlighet?

Reinfeldt Var en svikare Nu går AKB i samma fälla. Oj oj och ingen säger i från ?!

Bara det att folk som vill höja skatten på bensin till orimliga gränser eller vänsterpartister/ FI som hatar det personliga valet dom gillade Reinfeldt det är svar på sveket som han utsatte Moderaterna för?

Vilken borgare minns Lars Ohly V för något bra?

Normalt sett så ska dom som röstar för en åsikt ogilla en partiledare som står för något annat.

Nu ska Anna Kinberg Batra försöka lura till sig vänsterväljare... igen

Och Löfven skrattar hela vägen till nästa val 2018.

Att snöa in på betyg från 4 an det skapar ingen opinion hos folk!

Vad blir nästa dumma fråga som ska skapa opinion?

Dubbelspår till Sundsvall, när partier är så lika skapar det bara sandlådenivå förvirring och det gynnar SD det är där det finns pengar att tjäna och en möjlighet att vi ska få det bättre?
Citera
2015-01-07, 22:35
Bannlyst
Så här med facit i hand är nog AKB väldigt glad att hon gjorde upp med Löfven. Jag tänker på 7 Januari i Paris.

Hade det blivit ett extraval i Mars så skulle SD garanterat fått mer röster än M som läget är nu.

Men det får vi aldrig veta så det kan vi glömma, det som man frågar sig är vad har dom blodtörstigaste Muslimerna har mer i sin verktygslåda?

Det har ju blivit ganska uppenbart att faran kommer inte längre från höger (jag kan inte ens komma på något mord som en högergrupp utfört på evigheter)?

Nu har dumme Björn Söder hamnat på most wanted bland Judehatare skulle han retat upp Muslimer så skulle han behövt extra skydd av SÄPO

Nu kan BATRA göra två saker ingenting, alltså säga samma sak som Margot. W eller säga vi vill se över vår migrationspolitik eftersom så många känner sig så ovälkomna och utanför kanske vi borde fundera på att hjälpa dessa ONDA krafter på plats nere i Syrien och Afghanistan i stället?

Se på USA dom gör ingen stor sak av att man kan inte kan tömma dessa länder på människor och ta in miljontals för att få slut på krigandet.

Helt uppenbart följer konflikterna med dessa stackare dit där dom får asyl.

Till sist stackars dessa serietecknare .. . ..

Synd att inte SD fick komma till tals.
Citera
2015-01-08, 04:32
Medlem
Det börjar dra ihop sig till stämman, och jag ser med tillförsikt fram emot att Batra blir vald. Visst, jag hade hoppats på Waberi, men Batra får duga.
Waberi kan ha chansen 2022 kanske när partiet är mycket mindre och muslimerna allt fler i Sverige (skratta ni, vi får väl se...det går snabbt nu)

Dock känns det underligt att det bara finns en kandidat till stämman, känns lite som en utrensad diktatur; det saknas hjärta och engagemang på något sätt.

Senare får man hoppas på att Ohlsson eller Ullenhag blir folkpartiledare. Förmodligen sitter Björklund löst, hans stöd inom partiet är mediokert men förvisso inte helt uselt. Dock är nog FP veliga, så det kan ta tid ännu.
Nej, det känns inte som att en skyttegravspolitiker som Björklund skulle passa in i DÖ-miljön, det slår liksom undan mycket av hans image.

Batra, Ohlsson, och Lööf - vilken trojka! Jag anar sprickor.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-01-08 kl. 04:51.
Citera
2015-01-08, 16:58
Medlem
Batra kommer med största sannolikhet fortsätta med sveket mot sina egna väljare och lokalpolitiker ute i landet. Stockholmsenklaven har stärkts.
Citera
2015-01-08, 17:05
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Batra, Ohlsson, och Lööf - vilken trojka! Jag anar sprickor.

Menar du sprickor mellan dessa tre internt, dessa tre och KD, eller mera rent allmänt mellan dessa tre och stora delar av väljarna?
Citera
2015-01-08, 20:34
Medlem
Citat:
Menar du sprickor mellan dessa tre internt, dessa tre och KD, eller mera rent allmänt mellan dessa tre och stora delar av väljarna?

Jag tror att Jan Björklunds skyttegravspolitik har varit extremt viktig för att hålla ihop Allahiansen. Skyttegraven mot Sossarna har gått före det egna partiets sakpolitik, det är just bl.a. därför som hans skolpolitik har misslyckats fatalt – Allahiansen är djup oenig inom skolfrågor men JB har inte klagat, hellre hålla ihop Allahiansen och skylla på Sossarna än att barnen får en bra skola. Vi kan t.ex. nämna JBs viktigaste käpphäst förstatligandet som den övriga Allahiansen aldrig skulle ha gått med på – därmed gick skolpolitiken in i limbo.

JB och Annie Lööf är båda utpräglade högerpolitiker som jag tror har trivts utmärkt ihop på sin högerytterkant.

Birgitta Ohlsson ser ut att vara den raka motsatsen till JB, nämligen en idealist på vänsterkanten som inte drar sig för att vädra diverse egna åsikter – se t.ex. den modiga öppna kritiken mot monarkin. Jag tror att kemin mellan Lööf och Ohlsson kan bli en akilleshäl, båda är ju spretiga och höger-respektive vänster-falang. Lägg där till att Batra lär bli en betydligt svagare sammanhållare än vad Imam Reinfeldt var – knappast någon vågade utmana Imamen.

Nåja, Birgitta Ohlsson är ju än så länge endast mitt önsketänkande, men dock en lågoddsare. Förvisso finns det flera tänkbara kandidater.

Sedan får jag avsluta med en politiskt inkorrekt tes – tre kärringar som chefer ihop, det låter inte särskilt lovande va? Den empiriska sanningen är att kvinnor har haft det svårt i absoluta toppositioner inom svensk politik av någon anledning. Den timide Erik Ullenhag skulle nog klara att underkasta sig bättre och neutralisera gruppen lika elegant som Bagdad Bob skulle ha gjort det.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-01-08 kl. 20:53.
Citera
2015-01-08, 20:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Nåja, Birgitta Ohlsson är ju än så länge endast mitt önsketänkande, men dock en lågoddsare. Förvisso finns det flera likvärdiga kandidater.

Sedan får jag avsluta med en politiskt inkorrekt tes – tre kärringar som chefer ihop, det låter inte särskilt lovande va? Den empiriska sanningen är att kvinnor har haft det svårt i absoluta toppositioner inom svensk politik av någon anledning. Den timide Erik Ullenhag skulle nog klara att underkasta sig bättre och neutralisera gruppen lika elegant som Bagdad Bob skulle ha gjort det.

Birgitta Ohlosson är ju en säker exit från riksdagen för Fp. Inte illa! Nu är ju chanser goda ändå som det ser ut att dom ramlar ur.
Lööf klarar sig nog. Folk gillar skönheter, dessutom pratar hon sexigt så, hon gör sig bra i TV. Det är väldigt viktigt.

Batra verkar vara mera en som gör saker än snackar. Otäckt lik Reinfledt. Bortsett möjligen ifrån att Batra faktiskt röstar på moderaterna i valen.

Lite intressant här: Vart tar före detta Fp-väljare vägen? Knappast till sossarna. Och absolut inte till SD. Jag gissar på moderaterna. Fp har bara knas till ledare nu och efterträdarna är inte bättre. Under tiden strömmar folk som vill ha ett demokratiskt samhälle till SD från moderaterna...
Citera
2015-01-09, 01:26
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Lite intressant här: Vart tar före detta Fp-väljare vägen? Knappast till sossarna. Och absolut inte till SD. Jag gissar på moderaterna.
Tänk på Mauricio Rojas så ser du att det finns dem som är i gränslandet mellan FP och SD. Den nuvarande partiledningen har dock försökt ta starkt avstånd från denna typ av personer så frågan är hur många som finns kvar.
Citera
2015-01-10, 03:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Moderaternas Extrastämma kan ses här LIVE:
https://www.youtube.com/watch?v=5WiaA2FTjFg&feature=youtu.be
Citera
2015-01-10, 12:07
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Moderaternas Extrastämma kan ses här LIVE:
https://www.youtube.com/watch?v=5WiaA2FTjFg&feature=youtu.be
Även SvT Forum sänder: http://www.svtplay.se/video/2570599/svt-forum-moderaternas-extra-partistamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in