[quote=Rosiko|51035063]
Citat:
En lam psykopat som också varit statsminister i 8år och hållit ihop en borglig allians, nämn 10 st fler som lyckats med det?
Men vad har man lyckats med och vilket politiskt pris har man fått betala.
Bo Frank tex Alldeles för litet dock, det kan jag ge dig. Men det beror väl främst på att moderata politiker är dumma får. Någon annan godtagbar förklaring kan jag ärligt talat inte finna. Någon nöjd moderatväljare har inte jag lyckats stöta på, bara rädda slentrianväljare som är rädda över sina överbelånade hus.
Citat:
Din högst objektiva åsikt.
Utveckla gärna hur du anser att Batra kommer bli en röstmagnet. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med bögar och S/M folk för det i populationen.
Citat:
Nu förstår jag att det här med politik är jobbigt för inkompetenta SD väljare, men försök nu koncentrera dig och ta in det jag skriver. Det är självklart att nya moderaterna är mer liberala, HBTQ , miljö och jämnställdhets- vänliga, men det är inget negativt. Tvärtom, denna profilering som FR gjorde vann över mittväljarna och det är oftast dom som avgör val. Självfallet hade jag gärna sett att ett par skatter togs bort, LAS m.m men det går att leva med en mer liberal poltik om det innebär att Sverige får en borglig regering snarare än en rödgrönröra. I slutändan handlar det om att vinna val, något som FR bevisligen kunde göra och Alliansen kommer göra när krigen i vår omvärlden upphör och invandringen minskar.
Varför är det självklart? I senaste valet dubblerade SD sina röster, moderaterna förlorade i princip motsvarande. Vare sig man tittar på absoluta tal eller trender så är det ju katastrofalt. Det är dessutom moderaternas fel att vi har en rödgrön röra till regering, främst för att man skapade en blå-grön röra till samarbete med MP - hur blått är det? Att man inte samarbetar med SD är den enda anledningen till att man inte fortfarande sitter i regeringen. M samarbetar alltså hellre med flumpellejönsar än för en riktig borgerlig politik. Det är sinnessjukt, och kommer naturligtvis inte få fortsätta i all oändlighet, det lär ske en palatsrevolution.