2014-11-08, 19:18
Bannlyst
Att invandrarälskaren och dåliga förloraren Fegfelt rymde så hastigt gjorde Moderaterna sårbara.
Det första jag tänkte var trodde dom verkligen att deras politik med öppna gränser och nästan inget försvar drog folk från höger?
Vänster sidan var ju redan full och paxad av gymnasieelever och deras pojkvänner?

Jag minns t.om Boman röstade på han en gång på den tiden var moderaterna höger på riktigt.

Jag ser ingen ljusning för Moderaterna om dom inte kan göra ett omval i nästa landsmöte där någon mer är PK korrekta Batra som just nu står ensam som ledare. Jag tänker på Juholt när jag ser Kinberg Batra en som är kåt på makt men inte inser vad medlemmarna tycker?
Moderaterna är bra mkt större än det som sker innanför tullarna.

Men som SD är jag taskig och hoppas att hon myglas till posten.
Citera
2014-11-08, 19:37
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodyholly
Batra blir ett utmärkt sänke för moderaterna, ett tungt blylod som drar dem ner till botten. Ful är hon och Stockholmsdryg.
Moderaterna kan vänja sig vid henne och tycka hon är okej men inte lockar hon väljare från andra partier. Hon lockar Sverigedemokrater lika effektivt som om hon skulle vara gift med en blåneger.

Är inte målsättningen att ha någon som kan värva nya väljare, i stället för att bara gå hem internt?

Bra skrivet. Håller med. Tyvärr är det nog kört för moderaterna ifall de går fram den här vägen. Min röst kan de glömma.

Var är de värdekonservativa moderaterna? Är de helt ersatta av "nyliberaler" med fri invandring på agendan?

Odenberg tror jag inte ett dugg på. Pompös lögnare som har noll koll på vad han pratar om nu för tiden. Han tror att han är en "elexpert" på Svenska Kraftnät och vill bygga kraftledningar åt baltstaterna kors och tvärs till Norge. Det stämmer säkert att han är ett fyllo som några skriver, han har fylle-fettman och ansiktsfärgen. Jovisst, jag gillade när han var emot moderaternas nedläggning av försvaret. Men titta på vad han gör nu för tiden....

Jag skulle istället vilja se några riktigt hedervärda värdekonservativa moderaterna i ledningen. Var finns de nu för tiden?
Senast redigerad av BorgeH 2014-11-08 kl. 19:40.
Citera
2014-11-08, 20:57
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Märkligt när man har en vice ordförande att inte hon får träda in utan att Fredrik måste styra allt från kulisserna.
Källa på det?
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Att invandrarälskaren och dåliga förloraren Fegfelt rymde så hastigt gjorde Moderaterna sårbara.
Hur då?
Citat:
Det första jag tänkte var trodde dom verkligen att deras politik med öppna gränser och nästan inget försvar drog folk från höger?
M vann 2 val på den politiken och har historiskt sett ett väldigt starkt mandat trots regeringskifte, satt jo.
Citat:
Jag ser ingen ljusning för Moderaterna
Inga skandaler och framåt i opinion, vad ser mörkt ut menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Var är de värdekonservativa moderaterna? Är de helt ersatta av "nyliberaler" med fri invandring på agendan?
Majoriteten av dessa värdekonservativa är samma personer som är "nyliberaler" enligt dig. Det handlar då om människor som flyr krig och inte fri invandring för sakens skull som SD lurat in dig på.
Citera
2014-11-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Källa på det?

Hur då?

M vann 2 val på den politiken och har historiskt sett ett väldigt starkt mandat trots regeringskifte, satt jo.

Majoriteten av dessa värdekonservativa är samma personer som är "nyliberaler" enligt dig. Det handlar då om människor som flyr krig och inte fri invandring för sakens skull som SD lurat in dig på.

Moderaterna förlorar regeringsmakten, man har haft 4 år med en lam psykopat vid mayten som prioriterade samarbete med MP, ledningen utmanas av lokala m-politiker, man är på väg att välja den mest färglösa partiledaren sedan Ola Ullsten (bögar och S/M kulturen lär dock gilla henne, det kan vara ett plus), man har köpt vänsterns språkbruk (och stora delar av deras politk rakt av) - och du är helnöjd som moderat. Fint, fortsätt med det. :-)
Citera
2014-11-08, 22:32
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Aliansen vann inte 2010, det var sossarna som förlorade. S och deras anhang ledde stort, när skåne och blekingedistriken tvingade Mona Sahlin att ta med vp(k) på vagnen. Då rasade stödet och alianen fick fortsätta 4 år till.

Hade sossarna gått efter komeptens istället för kön när Mona Sahlin valdes så hade Sveriges statsminster idag hetat Per Nuder.
Citera
2014-11-08, 22:41
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Källa på det?

Hur då?

Jag har svårt att förstå din logik. Värdekonservativa och nyliberaler är två gruppnamn inom moderaterna som de flesta, även moderater privat brukar använda. Klassiska moderater, eller skall vi kalla dem högerpartister, brukar bekänna sig till de värdekonservativa. Kännetecknade brukar vara respekt för: "Fosterlandet, kungahuset, Riddarhuset (adeln) och bestående värden". Klassiska högermän (och kvinnor) månar över svaga och är ofta med i Röda korset. De är nästan alltid med i Svenska kyrkan, en del är höga präster.

Nyliberaler skiter i allt som inte ger dem själva mer pengar. De vill sälja ut allt och sänka skatter. De betalar inte TV-avgift. Typexempel på en nyliberal konservativ är Margret Thatcher som sålde vattenverk i England. De är inte speciellt intresserade av kungahuset eller Riddarhuset. Börsen är roligare...

Människor som flyr från krig...

Har du pratat själv med någon blatte någon gång? Tror du på dessa sagor? Går du på gymnasiet?

De som har flyktingskäl enligt FN:s definition rör sig om:

De totalt 90 021 uppehållstillstånd som beviljades i Sverige år 2008 innefattade:

4 143 flyktingar (4,6 procent)
(källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Flykting)

OK för dessa 4 143 stycken, med resterande 86 000 skall skicka ut!
Citera
2014-11-08, 22:55
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Moderaterna förlorar regeringsmakten, man har haft 4 år med en lam psykopat
En lam psykopat som också varit statsminister i 8år och hållit ihop en borglig allians, nämn 10 st fler som lyckats med det?
Citat:
ledningen utmanas av lokala m-politiker
Haha, vem då?
Citat:
man är på väg att välja den mest färglösa partiledaren sedan Ola Ullsten
Din högst objektiva åsikt.
Citat:
har köpt vänsterns språkbruk (och stora delar av deras politk rakt av) - och du är helnöjd som moderat. Fint, fortsätt med det. :-)
Nu förstår jag att det här med politik är jobbigt för inkompetenta SD väljare, men försök nu koncentrera dig och ta in det jag skriver. Det är självklart att nya moderaterna är mer liberala, HBTQ , miljö och jämnställdhets- vänliga, men det är inget negativt. Tvärtom, denna profilering som FR gjorde vann över mittväljarna och det är oftast dom som avgör val. Självfallet hade jag gärna sett att ett par skatter togs bort, LAS m.m men det går att leva med en mer liberal poltik om det innebär att Sverige får en borglig regering snarare än en rödgrönröra. I slutändan handlar det om att vinna val, något som FR bevisligen kunde göra och Alliansen kommer göra när krigen i vår omvärlden upphör och invandringen minskar.
Citera
2014-11-08, 23:05
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Aliansen vann inte 2010, det var sossarna som förlorade. S och deras anhang ledde stort, när skåne och blekingedistriken tvingade Mona Sahlin att ta med vp(k) på vagnen. Då rasade stödet och alianen fick fortsätta 4 år till.
....så med andra ord så vann man valet..

Citat:
Jag har svårt att förstå din logik. Värdekonservativa och nyliberaler är två gruppnamn inom moderaterna som de flesta, även moderater privat brukar använda. Klassiska moderater, eller skall vi kalla dem högerpartister, brukar bekänna sig till de värdekonservativa. Kännetecknade brukar vara respekt för: "Fosterlandet, kungahuset, Riddarhuset (adeln) och bestående värden". Klassiska högermän (och kvinnor) månar över svaga och är ofta med i Röda korset. De är nästan alltid med i Svenska kyrkan, en del är höga präster.
Logiken var att värdekonservativa blivit mer liberala med framfarten av Nya Moderaterna. Svårare än så var det inte.

Citat:
Människor som flyr från krig...
Svårt att svälja sanningen eller? Ja, jag tycker att det är viktigare att rädda liv på flyktingar än att du ska kunna leva mer bekvämt än vad du redan gör. Jag kan dela uppfattningen om att invandringen och integrationen inte varit lyckad, inte heller övertygad om att det ens går att ha samma nivå på invandringen och ha en borglig regering utan att göra en grov vänstersväng. Därför är jag inte överdrivet missnöjd över att en svag mp+S får styra. Sen finns det en grundläggande skillnad mellan dig och mig, jag gör inte skillnad på människor pga hudfärg eller etnicitet.
Citera
2014-11-08, 23:14
Medlem
[quote=Rosiko|51035063]
Citat:
En lam psykopat som också varit statsminister i 8år och hållit ihop en borglig allians, nämn 10 st fler som lyckats med det?

Men vad har man lyckats med och vilket politiskt pris har man fått betala.

Citat:
Haha, vem då?

Bo Frank tex Alldeles för litet dock, det kan jag ge dig. Men det beror väl främst på att moderata politiker är dumma får. Någon annan godtagbar förklaring kan jag ärligt talat inte finna. Någon nöjd moderatväljare har inte jag lyckats stöta på, bara rädda slentrianväljare som är rädda över sina överbelånade hus.

Citat:
Din högst objektiva åsikt.

Utveckla gärna hur du anser att Batra kommer bli en röstmagnet. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med bögar och S/M folk för det i populationen.

Citat:
Nu förstår jag att det här med politik är jobbigt för inkompetenta SD väljare, men försök nu koncentrera dig och ta in det jag skriver. Det är självklart att nya moderaterna är mer liberala, HBTQ , miljö och jämnställdhets- vänliga, men det är inget negativt. Tvärtom, denna profilering som FR gjorde vann över mittväljarna och det är oftast dom som avgör val. Självfallet hade jag gärna sett att ett par skatter togs bort, LAS m.m men det går att leva med en mer liberal poltik om det innebär att Sverige får en borglig regering snarare än en rödgrönröra. I slutändan handlar det om att vinna val, något som FR bevisligen kunde göra och Alliansen kommer göra när krigen i vår omvärlden upphör och invandringen minskar.

Varför är det självklart? I senaste valet dubblerade SD sina röster, moderaterna förlorade i princip motsvarande. Vare sig man tittar på absoluta tal eller trender så är det ju katastrofalt. Det är dessutom moderaternas fel att vi har en rödgrön röra till regering, främst för att man skapade en blå-grön röra till samarbete med MP - hur blått är det? Att man inte samarbetar med SD är den enda anledningen till att man inte fortfarande sitter i regeringen. M samarbetar alltså hellre med flumpellejönsar än för en riktig borgerlig politik. Det är sinnessjukt, och kommer naturligtvis inte få fortsätta i all oändlighet, det lär ske en palatsrevolution.
Citera
2014-11-08, 23:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Nej. Vinner gör man på egna meriter. Man fick fortsätta att regera eftersom alternativet var ruttet.
Citera
2014-11-09, 00:59
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Men vad har man lyckats med och vilket politiskt pris har man fått betala.
Att implementera borglig politik i 8år är i sig en strid vunnen, med tanke på hur sossestyrt Sverige varit historiskt sett. Även om man förlorar makten så är 23,33% mer än vad Bo, Calle och Ulf lyckades med.
Citat:
Någon nöjd moderatväljare har inte jag lyckats stöta på, bara rädda slentrianväljare som är rädda över sina överbelånade hus.
Det finns missnöjda röster inom alla partier, massor med sossar som tycker Löfven är för liberal och likaså centerpartister som tycker Lööf borde bli mer vänster. Det är bara att acceptera att man väldigt sällan blir helt nöjd med allt ens parti gör.
Citat:
Utveckla gärna hur du anser att Batra kommer bli en röstmagnet.
Det är alldeles för tidigt att börja dra slutsatser hur det eventuellt skulle bli med AKB vid rodret. Jag tänker dock inte inta denna ställning som övriga i tråden gjort och börja döma ut henne innan hon ens har fått leda partiet. Hon är kompetent, erfaren och har rätt bakgrund för jobbet. Sedan får vi se hur hon utvecklas och vad hon väljer för inriktning åt partiet. För bara något år sedan så spydde man skit på Lööf och C för allt möjligt, det vände rätt snabbt så möjligheterna finns för AKB. En sak är däremot klar och det är fördelen M kommer få av att ha en kvinnlig partiledare. Jämställdhetsdebatten har stått högt på agendan och kommer nog att fortsätta att göra det även under denna mandatperiod.
Citat:
Det är dessutom moderaternas fel att vi har en rödgrön röra till regering
Haha, SD logic när den är som bäst.
Citat:
Att man inte samarbetar med SD är den enda anledningen till att man inte fortfarande sitter i regeringen.
Stämmer bra, värderingsskillnader gör ett samarbete rätt svårt. Hade SD inte haft sin smutsiga historia och sina puckon till företrädare så hade ett samarbete varit bra mycket mer sannolikt.
Citera
2014-11-09, 19:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Logiken var att värdekonservativa blivit mer liberala med framfarten av Nya Moderaterna. Svårare än så var det inte.

Svårt att svälja sanningen eller? Ja, jag tycker att det är viktigare att rädda liv på flyktingar än att du ska kunna leva mer bekvämt än vad du redan gör. Jag kan dela uppfattningen om att invandringen och integrationen inte varit lyckad, inte heller övertygad om att det ens går att ha samma nivå på invandringen och ha en borglig regering utan att göra en grov vänstersväng. Därför är jag inte överdrivet missnöjd över att en svag mp+S får styra. Sen finns det en grundläggande skillnad mellan dig och mig, jag gör inte skillnad på människor pga hudfärg eller etnicitet.

Nu kanske det hela börjar närma sig OT, men jag tror faktiskt att moderaterna måste ändra sin politik om de skall ha chans att återkomma. Och jag tror inte Anna Kinberg Batra är rätt person för detta. Hon är för hårt kopplad till Reinfeldt och "öppna ditt hjärta politiken". Det behövs en radikal omläggning. Ett "Höger om, marsch!" bland moderaternas ledning. Men vem som skall leda detta vet jag inte. Kanske någon utanför Stockholm?

För övrigt tycker jag du skall läsa mina inlägg bättre - jag nämner inte ord om "hudfärg eller etnicitet". Jag konstaterar att du, som så många andra, använder dessa argument när övriga sakliga argument tryter. Det går inte att försvara en ohämmad invandring. Det är ingen mänsklig rättighet att bli försörjd i Sverige. De som är flyktingar enligt FN:s konvention är cirka 4,6% år 2008! Det är dessa du använder som argument för resterande 95,4% invandrare.

Om du läser Expressens ledare:
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nivan-kan-inte-vara-tabu-i-flyktingdebatten/

så ser du att även deras chef för ledarredaktionen Anna Dahlberg förordar en omläggning invandrarpolitiken:
Poängen är att även denna diskussion måste få föras. Det behövs en tredje linje i den svenska flyktingdebatten - en som försvarar mångfald och solidaritet, men som samtidigt inser att det krävs ett visst mått av realism kring vår kapacitet att ta emot.
Extremisterna som vill ha "fri invandring" och "bidrag till alla" finns nog snart bara kvar i tok-miljömupp-vänstern bland de som slipper betala för det eller slipper bo i mångfalds-slummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in