Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-19, 00:22
  #1
Medlem
Hej!

Nu sitter man här när det är helg igen och kommer på sig själv med den tomma proteinburken.. Det är som att man inte vill ta tag i att köpa nytt protein förrän det är helt slut, och då tar det några dagar att få hem skiten, vilket gör att man blir proteinlös i några dagar..

Någon som känner igen sig?

Hade ni kunnat tänka er betala en extra slant för att få kosttillskotten levererade på helger?
Citera
2013-01-19, 00:50
  #2
Medlem
Psysations avatar
Tyvärr, Blir nog rätt svårt, du bor inte nära någon life-butik? de brukar sälja proteinpulver. den kjedan finns väl överallt.
Annars kan du ju alltid köpa kvarg/keso, funkar väl som substitut för stunden,
Svensktkosttillskott.se har rusktigt snabba leveranser, beställer du nu i helgen får du det nog på tisdag, hemleverans kostar bara 20kr , i think , Hoppas det löser sig
Citera
2013-01-19, 01:05
  #3
Medlem
ALXALXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shredded123
Hej!

Nu sitter man här när det är helg igen och kommer på sig själv med den tomma proteinburken.. Det är som att man inte vill ta tag i att köpa nytt protein förrän det är helt slut, och då tar det några dagar att få hem skiten, vilket gör att man blir proteinlös i några dagar..

Någon som känner igen sig?

Hade ni kunnat tänka er betala en extra slant för att få kosttillskotten levererade på helger?

Gå till lidl och köp fettsnål kvarg. 500 gram är väl ungefär 60 gram protein, 12 spänn.
Citera
2013-01-19, 10:54
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Föreslår att du blir bättre på att planera så proteinpulvret inte tar slut

Inte en chans att jag betalar extra för hemleverans trots att jag har en bra bit till affären där jag hämtar ut det. Jag dör inte 2-3 dagar utan proteinpulver. Finns annat jag kan äta/dricka.
Citera
2013-01-19, 15:28
  #5
Medlem
2 dagar är säkert det som förstör ett års träning. Är jag körd som inte tagit tillskott alls på flera år?
Citera
2013-01-19, 16:48
  #6
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
2 dagar är säkert det som förstör ett års träning. Är jag körd som inte tagit tillskott alls på flera år?

Nej, du har fel. Två dagar utan proteinpulver förstör inte ett års träning.
Och nej, du är inte körd, du kan mycket väl få i dig protein på annat vis än via kosttillskott.

TS, du nämner inte var du bor, men i Stockholmstrakten finns flera butiker som har öppet hela dagarna, även lör och sön. Så aldrig några problem att få tag i proteinpulver eller andra tillskott.
Det borde vara samma sak i de flesta större städer.

//Brute
Citera
2013-01-19, 17:40
  #7
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
2 dagar är säkert det som förstör ett års träning. Är jag körd som inte tagit tillskott alls på flera år?

Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Nej, du har fel. Två dagar utan proteinpulver förstör inte ett års träning.
Och nej, du är inte körd, du kan mycket väl få i dig protein på annat vis än via kosttillskott.
//Brute

Ironi...

TS, knalla in till byns centrum eller ta bussen. Köp mat som är proteinrik. Chilla!!
Och förresten är det oftast posten som levererar och de har sist jag kollade ledigt på helger.
Citera
2013-01-21, 11:06
  #8
Medlem
Ät kött/kvarg/mjölk/bönor/linser/fisk/fågel/hund/vafansomhelst. Och få in vanan att beställa mer så snart du börjar höra skopan dra mot botten av burken, då har du ~3 dagar på dig att få hem grejorna innan det är slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback