Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-18, 17:56
  #1
Medlem
MCFCs avatar
Hej Flashback!

Är en amatörspelare och vill nu under försäsongen byta från klubb A till Klubb B. Allting är klart med klubb B men klubb A kräver pengar av mig/klubben. Båda klubbarna ligger i dom lägerna divisionerna (båda i div.7).

Kan klubb A hålla på så här? Knappast så att jag sitter på något fett kontrakt.
Citera
2013-01-18, 18:03
  #2
Medlem
Skitass avatar
Har du skrivit på något kontrakt överhuvudtaget med klubb A? Isåfall kan du ju börja med att läsa igenom det.

Annars förekommer det i princip aldrig att spelare får lön/betalt för att byta klubb eller liknande i div.7 så att klubb A kräver betalt för dig låter i mina ögon jävligt konstigt.
Citera
2013-01-18, 18:11
  #3
Medlem
Det kan de göra. Även om man inte har kontrakt är man väl registrerad för klubb A? Och då har jag för mig att de kan ta ut en avgift.

Eller är jag ute och hojar?
Citera
2013-01-18, 18:28
  #4
Medlem
MCFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitas
Har du skrivit på något kontrakt överhuvudtaget med klubb A? Isåfall kan du ju börja med att läsa igenom det.

Annars förekommer det i princip aldrig att spelare får lön/betalt för att byta klubb eller liknande i div.7 så att klubb A kräver betalt för dig låter i mina ögon jävligt konstigt.
Jag har inte skrivit på någonting. När jag kom till klubben så bad dom om personnummer och nr till tränaren i mitt gamla lag och det fick dom. Några dagar senare så var jag spelklar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hazydavy
Det kan de göra. Även om man inte har kontrakt är man väl registrerad för klubb A? Och då har jag för mig att de kan ta ut en avgift.

Eller är jag ute och hojar?
Div 7 är ju det sämsta man kan spela i så jag förstår inte varför dom tar en avgift? Klubben som jag spelade i innan tog ingen avgift av mig när jag skrev på för den här klubben och dom ligger i div 2
Citera
2013-01-18, 18:34
  #5
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCFC
Jag har inte skrivit på någonting.

Då så... bara dra!
Du har ju inte ingått avtal med någon part.
Citera
2013-01-18, 18:42
  #6
Medlem
MCFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Då så... bara dra!
Du har ju inte ingått avtal med någon part.
Jag är ju dock skriver i klubb A och för att få spela i klubb B så måste jag vara skriven där.
För att bli skriven i klubb B så måste klubb A godkänna min övergång MEN dom kräver pengar.
Citera
2013-01-18, 18:51
  #7
Avstängd
laass avatar
Låter ju ofattbart.

Ring svff(?) lr altuellt förbund... Dom måste ju ha koll på detta.
Godkännande vet jag om men att få betala.. Wtf


Silly season
Citera
2013-01-18, 19:40
  #8
Medlem
Skitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCFC
Jag är ju dock skriver i klubb A och för att få spela i klubb B så måste jag vara skriven där.
För att bli skriven i klubb B så måste klubb A godkänna min övergång MEN dom kräver pengar.

Men eftersom du inte har skrivit på något avtal så behöver du inte stanna i klubb A, utan du ska utan problem kunna byta till klubb B utan att några pengar ska komma i mellan. Fortsätter dom bråka så säg bara att du vill sluta i klubben och när du slutat så börjar du på nytt i klubb B istället
Citera
2013-01-18, 21:15
  #9
Medlem
papaks avatar
Dom kan neka din övergång. I såna fall får du vänta till frimånaden för amatörer. 15 november - 15 december. Hade din klubb som du vill representera nu lämnat in en övergångshandling mellan dessa datum så är din förra klubb tvungna att acceptera övergången, då det är fritt fram för alla som vill byta förening.

Så kommer du inte överrens med förra klubben så är du tyvärr fast...

Detta gäller för amatörer, och antar att du ej har kontrakt då du spelar i div 7?!
Citera
2013-01-18, 22:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papak
Dom kan neka din övergång. I såna fall får du vänta till frimånaden för amatörer. 15 november - 15 december. Hade din klubb som du vill representera nu lämnat in en övergångshandling mellan dessa datum så är din förra klubb tvungna att acceptera övergången, då det är fritt fram för alla som vill byta förening.

Så kommer du inte överrens med förra klubben så är du tyvärr fast...

Detta gäller för amatörer, och antar att du ej har kontrakt då du spelar i div 7?!
Så det är kört alltså? Kan man inte "tvinga" dom eller på något sätt överklaga det. Jag vill lämna klubb A för klubb B. Kommer ALDRIG spela en minut till eller träna med klubb A...
Citera
2013-01-20, 01:59
  #11
Medlem
papaks avatar
Tyvärr är reglerna sådanna. Att överklaga hjälper inte då det i förbunden är sådana paragrafryttare så det är kört.

Det enda du kan göra är att ringa till styrelsen, helst ordförande. Förklara situationen, och beklaga dig över att det har blivit såhär.

Försök ha en bra dialog, säg nått i stil " ..att uppfyller inte klubb B mina förväntningar vill jag kunna komma tillbaka, men i dagsläget känns det som att jag vill spela där"

Du tackar dom för allt dom gjort för dig men du trivs helt enkelt inte i din nuvarande omgivning och vill prova på något nytt. Samt eftersom "vi" ändå spelar i div 7 ska övergångssummor inte komma på tal.

MEN, om du är skyldig pengar till din nuvarande förening, dvs medlemsavgifter eller nått annat liknande då bör du nog betala det, så kanske dom tänker till och släpper dig.

Lycka till, skriv gärna hur det har gått!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback