2013-01-18, 14:23
Medlem
gulelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Frågan är hur många stolpskott som får representera SD innan folk slutar rösta på dem.
"Bara för att alla Sverigedemokrater är våldsamma kvinnohatare och våldtäktsmän betyder inte det att PARTIET är det", eller?
Vilket jävla mongo.

Fast hetsjakten på sd:are tycks snarast få fler människor att rösta på sd, så man kan ju undra om det är medierna eller de aktuella sd:arna som är de största stolpskotten.
Citera
2013-01-18, 14:25
Medlem
gulelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Ja jösses!

Antastade kvinnor i badhus, var känner jag ingen det ifrån i SD-sammanhang?

Upplysa oss?
Citera
2013-01-18, 14:39
Medlem
TommyTurbos avatar
Jag kan tycka att Expos arbetssätt, att föra in alla som någon gång haft något med SD att göra, i bevakningsregister som meddelar så fort någon på deras lista dyker upp hos polis, åklagare och domstolar kan få lite lustiga konsekvenser - som i det här fallet. Vi talar om ett bötesbrott och det handlar om en sketen ersättare i någon sketen kommun.

Däremot är hans ursäkter skrattretande om nu Expos artikel är riktig, det är ju ändå Expo det handlar om så man måste vara misstänksam mot trovärdigheten i det som framförs.

Citat:
Jag tycker att det blev snett alltihop. Jag tycker att jag är orättvist dömd.
Citat:
Mannen har fått strafföreläggande för sexuellt ofredande.
Han har alltså inte dömts mot sitt nekande av domstol utan erkänt brottet och godtagit det straff åklagaren ansett vara lämpligt. Hade han inte erkänt och godkänt åklagarens straff så hade åtal väckts och då hade det blivit en sak för domstol att avgöra och han hade haft möjlighet att bli frikänd. Så om det hela nu var orättvist, varför accepterade han då strafföreläggandet?

För de som inte vet det, ett strafföreläggande är samma sak som en dom med skillnaden att den berörde erkänner och godtar åklagarens straff. Det hela går då inte till rättegång. Det vanligaste skälet att människor accepterar strafföreläggande är att de inser att de kommer bli dömda i en rättegång i vilket fall som helst och på sätt sparar de tid och pengar på tex ombudskostnader. En del accepterar också strafföreläggande för att de inte förstår vad det innebär, att strafföreläggandet har exakt samma verkan som en dom och antecknas i brottsregistret - de verkar tro att det är någon slags tillsägelse eller liknande. En del kända personer försöker undanhålla det hela genom att acceptera ett strafföreläggande, något som är totalt idiotiskt och naivt om man är SD-are eftersom Expo registrerar och bevakar samtliga SD-sympatisörer som kommer till deras kännedom och bevakningen är automatiskt och sker datoriserat. En sådan person kommer obönhörligen att uppmärksammas.
Citera
2013-01-18, 14:49
Medlem
Kremls avatar
Jaja, han skrek inte "knulla, knulla för faan"! medan han gjorde det..

http://www.exponerat.info/stupfull-per-svedberg-s-skrek-sexuella-inviter-till-partikamrat-pa-s-fest/
Citera
2013-01-18, 14:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Expo registrerar och bevakar samtliga SD-sympatisörer som kommer till deras kännedom och bevakningen är automatiskt och sker datoriserat.

Är det lagligt? Får vem som helst lägga upp ett övervakningsregister?
Citera
2013-01-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är det lagligt? Får vem som helst lägga upp ett övervakningsregister?

Absolut inte! Säpo, Expo och Folksam är däremot undantagna....
Citera
2013-01-18, 15:13
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo

Han har alltså inte dömts mot sitt nekande av domstol utan erkänt brottet och godtagit det straff åklagaren ansett vara lämpligt. Hade han inte erkänt och godkänt åklagarens straff så hade åtal väckts och då hade det blivit en sak för domstol att avgöra och han hade haft möjlighet att bli frikänd. Så om det hela nu var orättvist, varför accepterade han då strafföreläggandet?

polisen lockar alltid med att folk ska "erkänna" o säger lurigt "det är ungefär som trafikböter" - av rädsla eller skam "erkänner" många då

Citat:
Hade han inte erkänt och godkänt åklagarens straff så hade åtal väckts

helt fel! åklagaren hade kunnat lägga ned med motivering "brott går ej styrka, dvs inga utsikter att få en fällande dom"

beträffande citaten från expo är de inte mycket att lita på - expo är ju sveriges främsta hatsajt
Citera
2013-01-18, 15:17
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulelefant
Fast hetsjakten på sd:are tycks snarast få fler människor att rösta på sd, så man kan ju undra om det är medierna eller de aktuella sd:arna som är de största stolpskotten.

Medierna och människan är idioter, oavsett parti. Att han är en ersättare som skämmer ut ett parti gör det värre dock.
Citera
2013-01-18, 15:18
Medlem
Helt klart en händelse för att svartmåla SD.

Gubbjävlen har med mening gått och gjort detta brott med tanke att svart måla SD. En normalt funtad person som kan gå upp i rangen "Politiker" gör inte sådant här om det inte är med meningen. Inte ens en person som är förståndshandikappad i den åldern gör något sådant.

Jag ser helt klart att denna "Ersättare" som säkerligen nyss är inkommen har gjort detta med viljan att försöka få ner SD ny publicitet i media.
Citera
2013-01-18, 15:23
Medlem
"Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora."

Har detta sagts på riktigt kan det vara det bästa en individ har sagt någonsin, underbart.
Citera
2013-01-18, 15:37
Medlem
LeffeOes avatar
Detta känns som trolleri! Finns någon trovärdig länk? Då menar jag INTE Expo?
Citera
2013-01-18, 15:44
Bannlyst
Det var väl inte så konstigt. Hon hade ju stora klappvänliga brösr

Nä jag bara skoja. Detta låter nästan för dumt för att vara sant. Eller så är karn efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in