Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-10, 18:20
  #313
Medlem
WaS-ToYs avatar
Nu har jag tröttnat på det här fjolleritränandet så i morgon är det jag som sätter mig i roddmaskinen och ser om det bär eller brister

Rapport kommer efter det alltså
Citera
2014-11-10, 21:59
  #314
Medlem
Gött Kör så det ryker!

Ska bli spännande att läsa morgondagens uppdatering från dig.
Citera
2014-11-11, 22:31
  #315
Medlem
WaS-ToYs avatar
1 timme i roddmaskinen blev det i hyfsat tempo och det var både jäkligt skönt, men samtidigt jobbigt eftersom jag fortfarande måste fokusera så jäkla mycket på att hålla fast greppet

Sen hur smart det var kan säkerligen diskuteras för jag fick efter passet en överjävlig huvudvärk som inte en kombination av lång varm dusch, värktabletter och sömn har rått bot på, men den känns i af överkomligt just nu

Kan vara en ren slump det där med huvudvärken, men det märker jag efter nästa roddpass misstänker jag

I övrigt halkar jag omkring som Bambi på hal is på promenaderna eftersom det just nu är snorhalt överallt, men det blir väl riktig vinter snart hoppas jag!
Citera
2014-11-17, 11:05
  #316
Medlem
WaS-ToYs avatar
Ställde mig på vågen idag för att se den bistra sanningen i vitögat så att säga och jag har faktiskt gått upp betydligt mindre i vikt än vad jag trodde efter nära nog tre månader med i princip obefintlig vettig träning Endast +1,5 kg

Känslan av att vara väldigt ur form beror alltså troligtvis på lite tappad muskelmassa och inte så mycket på överflödshull! Även om man har små muskler så märks det alltså ändå om de krymper lite

Det känns inte som nån jättekatastrof direkt och jag jobbar mig så sakteliga tillbaka till där jag var när jag tvärt fick sluta och jag räknar med att träna i vanlig ordning igen i slutet av året

Lite smidigt med nya jobbet är att det i af över vintern är enbart em/kvällsjobb = hela dagarna fram till 15.00 fria, samt ledig sö-må så att kombinera det här jobbet med träning är inget problem
Citera
2014-11-17, 12:54
  #317
Medlem
ktorums avatar
Bra där! 1.5kg är nada!
Kör på och ha kul!
Citera
2014-11-17, 16:29
  #318
Medlem
Vilka bra nyheter... 1.5 kg på 3 månader är ju absolut ingenting att hänga läpp över. Själv lyckades jag gå upp 4 kg efter bara en kväll på krogen, alkohol, nattamat och godisätande. Tilläggas bör göra att jag ändå spydde morgonen därpå så en kan ju tycka att några kalorier i alla fall borde ha kommit ut ur kroppen :P

Skämt å sido haha. Riktigt bra jobbat med vikten i alla fall!
Gött att det faller på plats med jobb och träning sen också.. du ska se att du snart kommer tillbaka i form igen. Grym är du!
Citera
2014-12-05, 09:07
  #319
Medlem
WaS-ToYs avatar
Hundpromenader dagligen och 35 min rodd 3 ggr/vecka i träningsväg, samt lite av mina vanliga övningar 2 dagar/vecka har gett resultat på formen och orken, så snart kör jag på helt som vanligt igen om än på något lägre vikter, men det är skönt att vara igång igen

Målen är framflyttade givetvis, men de finns kvar
Citera
2014-12-05, 09:18
  #320
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Hundpromenader dagligen och 35 min rodd 3 ggr/vecka i träningsväg, samt lite av mina vanliga övningar 2 dagar/vecka har gett resultat på formen och orken, så snart kör jag på helt som vanligt igen om än på något lägre vikter, men det är skönt att vara igång igen

Målen är framflyttade givetvis, men de finns kvar
Gott att höra, WaS-ToY!
Citera
2014-12-05, 15:32
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Gott att höra, WaS-ToY!

+1

Härligt att du sakta men säkert kommer igång igen
Citera
2014-12-06, 11:15
  #322
Medlem
WaS-ToYs avatar
Tack ska ni ha

Det har ju gått betydligt segare än jag hade velat att komma igång igen, men det går i alla fall framåt och det jag tappat tar jag nog igen med lite mer tid så nu siktar jag på att nå målen till mitten av maj.
Citera
2014-12-08, 13:40
  #323
Medlem
WaS-ToYs avatar
Hade siktet inställt på 40 minuters rodd, men när jag kom till gymmet så ockuperade 2 äldre damer båda roddmaskinerna, mest för att sitta och skvallra iofs, men jag iddes inte tjafsa så det blev en effektivt 30 min pw på bandet med bra fart och motlut istället idag och därefter lite rygg och magträning.

Fortfarande inte direkt tillbaka där jag var förut, men det går åt rätt håll och blir så sakteligen bättre
Citera
2014-12-08, 19:48
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Hade siktet inställt på 40 minuters rodd, men när jag kom till gymmet så ockuperade 2 äldre damer båda roddmaskinerna, mest för att sitta och skvallra iofs, men jag iddes inte tjafsa så det blev en effektivt 30 min pw på bandet med bra fart och motlut istället idag och därefter lite rygg och magträning.

Fortfarande inte direkt tillbaka där jag var förut, men det går åt rätt håll och blir så sakteligen bättre

Skvallertanter på gymmet finns det gott om där jag är också, det brukar dock inte hindra mig från att gå fram och fråga om de använder maskinen eller om jag kan köra emellan. Oftast brukar det inte vara några problem och de flyttar på sig

30 minuter pw är inte fy skam det heller dock... då får du spara rodden till en annan gång

Fattar du hur jäkla grym du är? Trots bilolycka och whiplash så är du ändå igång och tränar igen. All creds till dig bruden, kämpa på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback