Jag var 13 då WoW kom ut på min födesedag. Jag och polarna köpte det första dagen. Några hade lirat betan. Alla var jättetaggade.
Jävlar vilka byten av servrar och faction det var i början då alla hade börjat på olika servrar. När vi väl hade kommit igång så avar det magiskt. Vi stannade i Westfall till lvl 30, för vi visste inte om några andra instanser än Deadmines. Sen drog vi till Redridge, sen till Wetlands, vi hade noll koll. Det fanns ingen hjälp att få på den tiden. Need/greed-systemet på rolls fanns inte, det fanns bara roll eller pass.
När vi levlade droppades en gång
Bow of Searing Arrows jävlar vad liv det blev på ventrilo då. Våran hunter ville ha den, men en kille som lirade warrior tyckte att han hade lika stor rätt att ta den för att alla var i group.
De 5 timmar långa AV-matcherna, high warlord-warriorn som ALLA skulle döda, men som hade en drös pocket healers efter sig hela tiden. All farming för att ha råd med epic mount. Den oändliga world PvPn.
Fast det är ju lätt att romantisera ett gammalt favoritspel, hade antagligen tyckt att det var skit om jag spelade det idag