2013-01-16, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverentia
Haha! Långa kappor, indeed. Var det jag ville ha mest av allt när jag började lira World of Warcraft.

Men spelet som jag har mest minnen ifrån är nog Habbo Hotel. Fyfan vad mycket tid man spenderade på skiten när man var yngre. Köpte guldmynt i smyg för att sedan bli utskälld av mamma när räkningen kom. Försöka att scamma folk och för att sedan bli hotad på MSN. Ah, det var tider det.

Haha, Habbo. Helvete vad jag spenderade tid där minsann. Jag var en av dem rikaste på hela Habbo under ett tag. Var rätt "känd" där, hahah. Fyfan vad löjligt det låter nu, men när jag var liten så var Habbo det bästa som någonsin hänt mig. Jag träffade till och med min första flickvän genom Habbo, hahah. Näe fyfan, det var underbara tider!

Sedan så i nostalgiväg med ett riktigt spel är det nog TBC. Jag har aldrig älskat ett spel så mycket och har aldrig varit så besatt av något i hela mitt liv. Jag kom in i WoW redan under vanilla men spelade aldrig speciellt mycket. TBC gjorde mig besatt och jag raidade en hel jävla del och var del av en av servrarnas bästa guilder, vi var alltid där och fightades om server firsts (vi var tre sttycken guilder som låg på väldigt lika nivå på servern, så det gjorde det extra roligt). Och varenda ny bosskill var bara eufori. Kara, SSC, TK, MH, BT, och ja det allra underbaraste av det underbaraste, SWP. Det var tider.. Det var tider..
Citera
2013-01-16, 15:37
Bannlyst
PC huvudsakligen? Isf kommer jag att tänka på Elastomania just nu.

Kan skryta med att jag fortfarande är hur grym som helst både på att köra samt bygga banor till det. Tvärbromsning>framåtvolt, hängkörning med bakhjulet och vredesanfall på labyrint- och ödeshoppsbanorna hörde till vanligheterna och är nostalgi.
Citera
2013-01-16, 16:52
Medlem
Runt åren 1998-2000 spelade jag och min bror alltid GoldenEye till Nintendo 64 när två av våra kusiner kom på besök. Det blev många slagsmål när vi blev förbannade på varann när man tog vapen från någon som dött, om man kastat proximity mines i en hel korridor när vi sa att vi inte skulle, när man sköt någon som precis respawnat osv.
Från den tiden blev det också mycket slagsmål när vi spelade Mario Party och tog varandras stjärnor.
Nostalgiskt
Citera
2013-01-17, 10:17
Medlem
Geomeisters avatar
Minns när jag spelade demot på Commandos från PC Gamer. Fattade ingenting först. Sprang runt och försökte döda alla som man gör i "normala spel" och då blev det ALARM! ALARM!.. Även de simplaste banorna kändes omöjliga. När jag dock lärt mig mer om kontrollerna och vad spelet gick ut på blev brorsan och jag fas. Köpte det, expansionpack och två:an. Loving every second. Brorsan och jag spelade parallellt och hjälpte varandra när vi fastnat. Minns inte exakt vilket (då minnen från spelen flyter ihop), men ett av de klarade vi tillsammans strax innan 00:00 slaget till julafton. Vackert alldeles väldigt!

Jag hade spelat Nintendo 64, men sådana nymodigheter gick det inte bra på för mig som var van med NES-SNES-Sega tills jag vid ett utlandsbesök blev rätt bra på kontrollen. Sen blev det att spela Donkey Kong 64 på kusinens 64 hela sommaren. Kom väsentligt längre än han någonsin kom och sommaren var räddad (eller förstörd, beroende på hur man tänker ). Kom, tyvärr, inte hela vägen pga. 2-3 bonus-grejer / hämta stjärnor (eller vad det nu var man skulle samla).. Tror de hatobjekten jag fick i det spelet är rätt välkända..

Jag var en sådan nördig gamer att jag efter Nintendo Powers levandstid (I got the power ) köpte Power Play (hette den så?) i kanske två år även fast jag inte ägde någon maskin tidningen skrev om

Lånade Chip N' Dale - Rescue Rangers på NES av familjens bästa vänner på nyårsafton och mitt nyårslöfte för mig själv var att klara spelet varje dag året ut. Det löftet höll jag inte, men nog tusan försökte jag. Tror jag gav upp i April.. Runt 100 gånger iaf!
Citera
2013-01-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Super mario world / Diablo 2 / Cs 1.3

Super Mario World är verkligen nostalgisk...

Kommer främst ihåg alla världarna:
- Yoshis Island
- Donout Plains
- Vanilla Doom (Den tyckte jag var lite läskig). Stjärnvärlden fanns med där kommer jag ihåg..
- Twin Bridges kommer jag också ihåg...
- Forest of Illusion...
- Chocolate Island
- Valley of Browser

Riktigt grymma världar! Tycker att Super Mario World är det bästa Mario spelet någonsin! Ja, till och med bättre än Mario 64!!!
Citera
2013-01-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valach
Runt åren 1998-2000 spelade jag och min bror alltid GoldenEye till Nintendo 64 när två av våra kusiner kom på besök. Det blev många slagsmål när vi blev förbannade på varann när man tog vapen från någon som dött, om man kastat proximity mines i en hel korridor när vi sa att vi inte skulle, när man sköt någon som precis respawnat osv.
Från den tiden blev det också mycket slagsmål när vi spelade Mario Party och tog varandras stjärnor.
Nostalgiskt

Verkligen! Kommer ihåg året 1998 tror jag! Vi lirade massa Goldeneye. Mycket turneringar var det då man spelade fyra (Splitscreens). Sedan kom ju Perfect Dark som man tyckte var ännu mer fascinerande då man såg HUR man laddade om vapnena...

RCP90 var en av favoriterna när man lirade Goldeneye... Sedan var det Destroyer pistolen som man använde en hel del.. Kobb, Soviet (automatvapnena) var gudomliga... Complex banan lirade man en hel del... Basement var kul...

Kommer ihåg att man lirade en hel del TEMPLE och lade ut massor av Proximity Mines... Det blev riktigt många konflikter bland polarna vill jag minnas...

Just nu har jag Goldeneyey på Nintendo 64 Emulator så man lirar ju det en del ibland...
Citera
2013-01-19, 09:46
Medlem
yedis avatar
  • Super Mario
  • Tetris
  • Duke Nukem
  • Pokemon röd till Gameboy
Citera
2013-01-19, 10:56
Avslutad
Spelat en hel del. Första spelen jag kommer ihåg är nog till Atari och Amiga. Alien breed, Larry, Dogs of War, Sim City, Canon Fodder, Pizza tycon, Police quest, super cars ...osv.

Till pc sedan blev det väl Warcraft II som jag blev helt såld på. Kommer ihåg vi fått en Pentium 133Mhz och det var absolut förbjudet för mig (då kanske 10år) att vistas vid den utan att fråga. Men eftersom jag slutade tidigare från skolan cykla jag alltid järnet hem för att sätta igång den i dos läge och njuta i 2 h innan de kom hem!
cd..
cd..
C:/run/warcraft.exe eller vafan man nu skrev haha Det var allt jag behövde lära mig. Bara introt till WCII är ju grymt! http://www.youtube.com/watch?v=ZU-n8UZM5Cc
Stort fan av C&C blev jag också. Satt byggde banor i timtals av nån konstig anledning till båda spelen som man sedan lät kompisar testa och tycka om.

Spela en jäkla massa Doom, Duke Nukem och Quake. Första gången på nätet med ett 16kb modem eller ngt sådant med en ping på 2.000 bland det roligaste jag nånsin gjort just då i det tillfället Var så lycklig!

Hade även Sega Mega Drive 16 så blev en hel den Sonic och diverse där. Mutant Hockey Leaguge var något jag älskade. Man kunde vinna genom att mosa hela motståndarlaget med massa vapen istället för som vanlig hockey genom att göra mål

Ja listan kan fortsätta. World of Warcarft för mig är ingen "nostalgi" så direkt. Men har en del roliga minnen därifrån som lätt hamnar på diskussion när man träffar sina gamla gaming polare över lite dricka Spelen från mina yngre dagar satte djupare spår på något vis!
Senast redigerad av detnaw 2013-01-19 kl. 11:00.
Citera
2013-01-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw
Spelat en hel del. Första spelen jag kommer ihåg är nog till Atari och Amiga. Alien breed, Larry, Dogs of War, Sim City, Canon Fodder, Pizza tycon, Police quest, super cars ...osv.

Till pc sedan blev det väl Warcraft II som jag blev helt såld på. Kommer ihåg vi fått en Pentium 133Mhz och det var absolut förbjudet för mig (då kanske 10år) att vistas vid den utan att fråga. Men eftersom jag slutade tidigare från skolan cykla jag alltid järnet hem för att sätta igång den i dos läge och njuta i 2 h innan de kom hem!
cd..
cd..
C:/run/warcraft.exe eller vafan man nu skrev haha Det var allt jag behövde lära mig. Bara introt till WCII är ju grymt! http://www.youtube.com/watch?v=ZU-n8UZM5Cc
Stort fan av C&C blev jag också. Satt byggde banor i timtals av nån konstig anledning till båda spelen som man sedan lät kompisar testa och tycka om.

Spela en jäkla massa Doom, Duke Nukem och Quake. Första gången på nätet med ett 16kb modem eller ngt sådant med en ping på 2.000 bland det roligaste jag nånsin gjort just då i det tillfället Var så lycklig!

Hade även Sega Mega Drive 16 så blev en hel den Sonic och diverse där. Mutant Hockey Leaguge var något jag älskade. Man kunde vinna genom att mosa hela motståndarlaget med massa vapen istället för som vanlig hockey genom att göra mål

Ja listan kan fortsätta. World of Warcarft för mig är ingen "nostalgi" så direkt. Men har en del roliga minnen därifrån som lätt hamnar på diskussion när man träffar sina gamla gaming polare över lite dricka Spelen från mina yngre dagar satte djupare spår på något vis!

Antar att du också är född i mitten av 80-talet.. Kom själv ihåg när man fick sin första dator: 486:a 133 Mhz, 16 Mb RAM, 850 Mb hårddisk..

De spelen man lirade då var:
Doom 1
Doom 2
Warcraft 2
Sim City 2000
Sim Tower

Kommer ihåg när man öppnade upp DOS och skrev cd... Det var underbara tider det kan jag säga!

Command and Conquer från 1995 tyckte man ju var riktigt kul det med. Sedan kom ju Command and Conquer Red Alert och det blev ju en sensationell epok i gaming livet! Vet inte hur många timmar man har suttit framför Red Alert...

Duke Nukem 3D och Quake 1 var ju ens favorit FPS spel på den tiden. Kom ihåg att man bjöd hem massa polare och lirade i flera timmar på helgerna...
Citera
2013-01-19, 18:34
Medlem
Masturblijas avatar
För mig var det helt klart när jag gav mig fan på att köpa Super street fighter 2 till SNES. Jag och brorsan var besatta av Street fighter 2, och det var dags att uppgradera till något vi bara drömt om, spela med Bossarna var helt otroligt. Så jag gav mig fan på att plocka jordgubbar en sommar då farsan inte alls var intresserad av att punga ut 600 spänn på ett SNES spel. Så jag vaknade tidigt varje dag och cyklade ungefär 16 km varje dag, slet som fan med jordgubbsjävlarna samt alla polacker som snodde från ens rad, men fan när spelet väl kom...........vi satt dag in och dag ut och spelade hela tiden, Street fighter var vårt liv............

Sedan fick vi nys om Zsnes och att spel var gratis på datorn det var då vi fick chansen att lira alla de där rollspelen vi kunde drömma om också......... jag kände mig rätt blåst efter allt slit, jag borde kanske ha väntat och bara laddatr hem det.
Citera
2013-01-20, 01:20
Moderator
memymos avatar
Börjar jag bli extrem gammal när 90% av tråden handlar om spel som wow/tibia?

Men kan inte klaga, har ju varit med från starten nästan. Eller iaf när Hem PC blev populärt och folk hade råd med det iaf.

Så med att börja denna historia väljer jag att ta ifrån PC-spels nostalgin. (lägger dom i olika kategorier för för mig är konsol och pc även amiga eller c64 olika kategorier då varje har sin charm och ett eget litet nostalgi fack)

So here we go!

Every good story begins with an intro. Liten krabat som man var (var 8 när vi fick vår första PC) Windows 3.11 var installerat (3.11) Och självfallet DOS. Så nu var det ju dags att få spela på denna maskin av nya möjligheter. Till Datorn hade vi fått med "Sam & max Hit the road", "indiana jones and the fate of atlantis", Theme Park, och "Monkey island 2"

Självklart börjar jag med Sam & Max. Spelet var hur häftigt som helst. Först ett intro som är tecknat med slap stick humor. Saknar än idag ett bra P/C spel som har samma känsla som Lucas spelen gav. Men detta spelet börjar jag spela klockan 10 på en lördag. Sitter och nöter som en dåre. Hittar nya saker och kommer vidare i spelet. Dock hade jag ju glömt tiden helt och hållet. Kommer först på det när min mor kommer och säger att nu får jag allt komma ner och äta. klockan är då 18:00. Jag har alltså suttit och nött detta spel i 8 timmar. Sparar och stänger av. Till min förvåning har mitt pekfinger låst sig. Kan inte böja det alls. Vilket gör att jag böjer det med hjälp av vänster handen som resulterat i att idag hoppar mitt pekfinger från rak till böjd. Jag skadade alltså Leden i fingret lite.

Men när jag ser tillbaka på detta så har alla dessa gamla klassiska spel varit något jag antagligen aldrig kommer få uppleva igen då spel idag satsas det mindre och mindre på Story och mer på grafik. Bara titta i fanboy trådarna om vilket som är bäst mellan X och X.

Till top så rotade jag igenom min mors och fars vind. Hjärtat tog ett bra skutt då jag hittade 2 st gamla ica kassar med gamla spel kartonger. Alltså innan PC spel såldes i DVD fodra. Dessa lådor tar mycket plats, men dom passar fint som gatan i min Collectors hylla jag har idag.

Lådorna jag hittade var till spelen:
Half life 1
Sin
Silver
Warcraft 2
Carmageddon 2
Cyberia 2
Worms
Worms Reincarnation
Z
Syndicate Den musiken är obetalbart bra nostalgisk!

Har även kvar orginalen till alla Lucasarts spelen utom Full Throttle och The Dig. Då jag aldrig köpte dessa.

Det var från mig.

Ska nog sätta igång och spela DoTT nu
Citera
2013-01-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Verkligen! Kommer ihåg året 1998 tror jag! Vi lirade massa Goldeneye. Mycket turneringar var det då man spelade fyra (Splitscreens). Sedan kom ju Perfect Dark som man tyckte var ännu mer fascinerande då man såg HUR man laddade om vapnena...

RCP90 var en av favoriterna när man lirade Goldeneye... Sedan var det Destroyer pistolen som man använde en hel del.. Kobb, Soviet (automatvapnena) var gudomliga... Complex banan lirade man en hel del... Basement var kul...

Kommer ihåg att man lirade en hel del TEMPLE och lade ut massor av Proximity Mines... Det blev riktigt många konflikter bland polarna vill jag minnas...

Just nu har jag Goldeneyey på Nintendo 64 Emulator så man lirar ju det en del ibland...

hahaha, klobb?! i min kompiskrets var det tvärtom, klobb var i krossande majoritet erkänt som det absolut sämsta av alla vapen riktigt jävla långsam (för att vara automat) vill jag minnas att den var, plus att skotten skadade överlägset minst (var vad vi trodde på den tiden iaf )

-
själv säger jag HOMM3, zelda a link to the past/ocarina of time, golden eye, (de tidiga) red alert/c&c samt tibia. mest tibia egentligen då man till skillnad från de andra spelen inte har någon chans att installera in det och köra igenom det eftersom man då får en Tibia v 10.8 med massa jävla tramsupdates på köpet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in