• 1
  • 2
2013-01-13, 15:19
Medlem
Undrar om man ska äta efter att man har tränat sent ?
Man ska ju helst inte äta senare än 3 timmar innan man går och lägger sig,men om man tränar 21-22 och kommer hem 22.30,ska man strunta i att ge kroppen nåt då,eller räcker det att man äter runt 19.00 o sen igen vid frukost ?

I mitt fall är det tennis som är så sent,inte styrketräning.
Citera
2013-01-13, 15:20
Medlem
LabiSiffres avatar
Jag hade definitivt käkat något, och även om det inte är något stor måltid känns det bättre att äta något litet än ingenting alls.
Citera
2013-01-13, 15:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybian
Man ska ju helst inte äta senare än 3 timmar innan man går och lägger sig,men om man tränar 21-22 och kommer hem 22.30,ska man strunta i att ge kroppen nåt då,eller räcker det att man äter runt 19.00 o sen igen vid frukost ?

Man ska helst inte? Källa tack.

Ät efter pass! De flesta försöker placera större delen av sina kcal efter pass.
Citera
2013-01-13, 15:24
Medlem
Självklart att man ska äta efter ett träningspass, drick en proteinshake direkt efter träning som inehåller vassleprotein och en innan läggdags med kaseinprotein(Långsamt protein som du kan ta upp av hela natten).

Mvh Femur
Citera
2013-01-13, 15:28
Medlem
Ragwings avatar
Får bara hålla med, har man gjort något fysiskt ansträngande så ska man se till att få i sig protein efteråt, även om det är nära läggdags. Du kan exempelvis slänga i dig 200-300 gram Keso eller en burk tonfisk, det är i alla fall främst protein du ska fokusera på och inte kolhydrater eller fett.
Citera
2013-01-13, 16:00
Medlem
Citat:

jag kommer hem två gånger i veckan halv elva efter att ha spelat badminton och det påminner ju lite, då äter jag alltid lite kvarg innan jag går och lägger mig!
Citera
2013-01-13, 16:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femur
Självklart att man ska äta efter ett träningspass, drick en proteinshake direkt efter träning som inehåller vassleprotein och en innan läggdags med kaseinprotein(Långsamt protein som du kan ta upp av hela natten).

Mvh Femur
Äter du räcker det, kaseinprotein innan läggdags är troligen inte nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ragwing
Får bara hålla med, har man gjort något fysiskt ansträngande så ska man se till att få i sig protein efteråt, även om det är nära läggdags. Du kan exempelvis slänga i dig 200-300 gram Keso eller en burk tonfisk, det är i alla fall främst protein du ska fokusera på och inte kolhydrater eller fett.
Jaså? Killen håller på med tennis säger han. Jag skulle vilja påstå att kolhydrater är ganska smart att smälla i sig!
Citera
2013-01-13, 17:39
Medlem
Tack för alla svar,jag brukar äta något litet,tex en burk tonfisk eller så så det verkar ju stämma med vad andra tycker.

Jag försöker ta bort ett par kilo till nu så har börjat med GI-fas 1 nu,så undviker alla rena kolhydrater,dvs äter ingen pasta ris osv.
Jag har för övrigt skapat en tråd till om just detta,ska man vara försiktig med träning om man inte äter kolhydrater ?
En del säger att det kvittar för det är proteinet som bygger upp musklerna,en del säger att man måste ha kolhydrater,tex Paulun eller vad han heter som skrivit om GI.

Tänkte beställa proteinpulver för att se till att inte gå back,är rätt svårt att komma upp i 200g per dag utan tillskott,får äta en himla massa kött då.
Senast redigerad av Cybian 2013-01-13 kl. 17:42.
Citera
2013-01-13, 17:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tack för alla svar,jag brukar äta något litet,tex en burk tonfisk eller så så det verkar ju stämma med vad andra tycker.

Jag försöker ta bort ett par kilo till nu så har börjat med GI-fas 1 nu,så undviker alla rena kolhydrater,dvs äter ingen pasta ris osv.
Jag har för övrigt skapat en tråd till om just detta,ska man vara försiktig med träning om man inte äter kolhydrater ?
En del säger att det kvittar för det är proteinet som bygger upp musklerna,en del säger att man måste ha kolhydrater,tex Paulun eller vad han heter som skrivit om GI.
Paulun är något av en tomte och hela GI-konceptet är lite njaaa.

Kolhydrater höjer din träning. För att gå ner i vikt handlar det om kcalunderskott.
Citera
2013-01-13, 17:44
Medlem
Det fina med gi är ju att du kan gå ner och upp i vikt samtidigt.

Dvs du bränner massa fett men ditt höga proteinintag gör att du ändå bygger muskler.
En massa folk säger ju att det är omöjligt att bygga muskler med kaloriunderskott,men det funkar iallafall med GI.
Citera
2013-01-13, 18:22
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:

Dvs du bränner massa fett men ditt höga proteinintag gör att du ändå bygger muskler.
En massa folk säger ju att det är omöjligt att bygga muskler med kaloriunderskott,men det funkar iallafall med GI.

Tomte-varning på dig.

Tränar du något annat än tennis? Har svårt att se att du skulle behöva 200g protein för den sakens skull.
Citera
2013-01-13, 18:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Hur kan man gå upp och ner i vikt samtidigt? Det är förstås helt omöjligt.

Sen är den som påstår att man inte kan bygga muskler på ett kcalunderskott en okunnig människa, för visst kan man det, även om det är svårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in