Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-13, 15:06
  #1
Medlem
Tjollepelles avatar
För att inte behöva ta hela bakgrunden och köret så håller vi det kort, om någon är intresserad kan jag dela med mig av storyn också.

Får jag, med en spelares samtycke (hockey om det spelar roll), presentera mig som dennes agent i förhandlingar om eventuellt provspel/klubbyte?

Ingen utbildning inom området eller licens eller liknande.
Citera
2013-01-13, 15:14
  #2
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
För att inte behöva ta hela bakgrunden och köret så håller vi det kort, om någon är intresserad kan jag dela med mig av storyn också.

Får jag, med en spelares samtycke (hockey om det spelar roll), presentera mig som dennes agent i förhandlingar om eventuellt provspel/klubbyte?

Ingen utbildning inom området eller licens eller liknande.

Jag tror det, det finns ju en del spelare som har föräldrar eller syskon som sin agent. Tror dock inte att du ska presentera dig som agent om du inte är det utan som rådgivare istället.
Citera
2013-01-13, 22:52
  #3
Medlem
spelaragent är inte en skyddad titel så du kan presentera dig som det om du vill, däremot har klubbar anslutna till större organisationer inte rätt att teckna avtal med företrädare som inte är licensierad enligt deras eget system så det värsta som kan hända är att ett avtal blir ogiltigt och du anses vållat ekonomisk skada för spelaren.
Citera
2013-01-13, 23:38
  #4
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
spelaragent är inte en skyddad titel så du kan presentera dig som det om du vill, däremot har klubbar anslutna till större organisationer inte rätt att teckna avtal med företrädare som inte är licensierad enligt deras eget system så det värsta som kan hända är att ett avtal blir ogiltigt och du anses vållat ekonomisk skada för spelaren.
Avtalet kommer inte tecknas genom mig, avtalet kommer spelaren teckna direkt med klubben. Jag vill bara ta initial kontakt och ordna med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback