2013-01-24, 23:40
Medlem
Jag har två kattbröder, huskatter av okänd börd.

Morghoul, min röding, är en idiot. Vi brukar skämta och säga att om han vore människa skulle han ha diagnosticerats med förståndshandikapp. Han är en mammagris, klistrar sig fast på mig så fort jag är hemma, låg i rang men helt oförmögen att förstå det vilket leder till ständiga dumheter. Han älskar när man pratar med honom, kvittrar och fruttar och jamar alltid som svar. Älskar att få magen klappad, brukar lägga sig på rygg och stirra befallande. Hans bajsflipp är det tokigaste jag upplevt, han flyger ut ur lådan tjoandes "mroow", springer ett varv i lägenheten med pitstops för tokkrafsande på golvet hoppandes runt på bakbenen. Han kollar vattennivån i skålen genom att doppa tassen, bli kränkt av att den blir blöt och försöka igen, drickandet tar evigheter. Allmänt klantig, lyckades en gång med konststycket att hänga från hatthyllan i bakbenen och älskar att hoppa upp på toadörren för att sedan stå där och skrika på hjälp.

Rhyas är tvärtom. Han är bestämd, självständig och skulle säkerligen klara utelivet perfekt om vi bodde bättre. Han gillar inte riktigt brötiga människor, de attackeras medelst tass från lämplig upphöjd plats. Han lyckades slå av svärmor hennes mössa en gång. Han är min makes djur, följer honom och "hjälper till" med allt som kan tänkas. Älskar hantverkare och traktorer/snöplogen, om han hör en sitter han klistrad vid fönstret tills den passerat med stora busögon. Han gömmer mat under köksmattan genom att krafsa över den, vilket gör min köksmatta notoriskt snuskig.

Essä om mina kattdjur avslutad. Jag kan nog vara lätt tokig...
Citera
2013-01-25, 04:04
Medlem
BlackJewels avatar
Min katt tycks ha utvecklat moderskänslor för mig.. inte sällan vaknar jag antingen mitt i natten av att hon ligger och slickar håret på mig (för henne skulle det väl då vara pälsen) , metodiskt och mycket omsorgsfullt, om än förbaskat blött.. och kittlar så klart med morrhåren mig rätt i nyllet och innan man yrvaket, fattar vad som är på G.. , ett jäkla sjå för henne då jag har långt hår.. att hon orkar

Eller så vaknar jag ofta med ena sidan av skalpen helt vattenkammad och våt..

Aldrig haft en katt som bemödar sig så.. lustigt minst sagt!
Citera
2013-01-25, 11:27
Medlem
Jag har en kisse som brukar stå på min bröstkorg och slicka på min näsa när han tycker att jag har sovit tillräckligt på morgonen, eller nån gång mitt i natten för den delen.

Vet inte om det är så udda förstås, men ett ganska trevligt sätt att vakna på.
Citera
2013-01-29, 01:45
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Min katt tycks ha utvecklat moderskänslor för mig.. inte sällan vaknar jag antingen mitt i natten av att hon ligger och slickar håret på mig (för henne skulle det väl då vara pälsen) , metodiskt och mycket omsorgsfullt, om än förbaskat blött.. och kittlar så klart med morrhåren mig rätt i nyllet och innan man yrvaket, fattar vad som är på G.. , ett jäkla sjå för henne då jag har långt hår.. att hon orkar

Eller så vaknar jag ofta med ena sidan av skalpen helt vattenkammad och våt..

Aldrig haft en katt som bemödar sig så.. lustigt minst sagt!
Var glad att det är huvudet kissen ger sig på!

Min lilla "råtta" snuttar mig i armhålorna om hon får tillfälle!!

Annars sover hon gärna På mig,eller bredvid mitt huvud,på kudden..
Citera
2013-01-29, 01:48
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag har en kisse som brukar stå på min bröstkorg och slicka på min näsa när han tycker att jag har sovit tillräckligt på morgonen, eller nån gång mitt i natten för den delen.

Vet inte om det är så udda förstås, men ett ganska trevligt sätt att vakna på.
Aww! Jo,det är lite rarare än min nu bortgångne oriental (han på bilden) som ställde sig på bröstet och Skrek så mycket han orkade på morgonen!

Han gapade så pass,att grannarna undrade om vi slog vår son!!
Citera
2013-01-29, 11:34
Medlem
S4r4h93s avatar
Min peterbald är också en "toalettkatt", oberoende av vilken tid på dygnet så skall han sitta i famnen när man är på toa. Men ibland så är han faktiskt bara och sympati kissar, dvs han går på sin toa och ser en rakt i ögonen medan han utför sitt.

Han är en axelkatt, står man rakt och borstar tänderna eller dylikt och han anser att man har glömt honom så klättrar han upp längs benen och ryggen tills han kan sätta sig på axeln.

Han sitter gärna på axeln när man sitter vid datorn eller ligger innanför skjortan. Varmt och gosigt där ju

Skall också sova med mig, i sängen, under täcket och man måste hålla om honom.
Citera
2013-01-31, 00:20
Medlem
Kattungen jagade nyss muspekaren på datorskärmen. Guuud så sött!

För övrigt är han en huvkatt. Sitter för det mesta i min huva när jag pysslar runt i hemmet. Han har vanan att klättra ända upp själv (förbannade kattklor...) och sätta sig till rätta på axeln så jag kan fixa till huvan som han hoppar i sen.
Citera
2013-01-31, 00:57
Medlem
...as...s avatar
Min katt river ner min tvättställning. Det är en sån här.

Hon river ner den medvetet när hon inte får 100% uppmärksamhet.
Jag sätter på tyngder på skenorna i botten 20kg.
Då blir hon asförbannad och står och skakar den fram och tillbaka och skriker.

HELT LOSS!

Jag ska försöka spela in detta!
Citera
2013-02-01, 04:13
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Var glad att det är huvudet kissen ger sig på!

Min lilla "råtta" snuttar mig i armhålorna om hon får tillfälle!!

Annars sover hon gärna På mig,eller bredvid mitt huvud,på kudden..
Jupp... anade att det förr eller senare säkert skulle tassa in någon och förundra sig över var mer den lilla spjuvern kan tänkas ge sig på att tvätta.. men då säger jag så här.. nix, det finns ställen hon alltså aldrig kommer åt.. så var det sagt, däremot armhålan har hon varit och buffat i men det blev ett par gånger sedan for hon iväg som en vante, då jag är fruktansvärt kittlig

Men att hon spanar in sig strax ovanför huvudet.. det kommer man inte undan, och att hon drar igång stortvätten typ alltid vid 03-tiden då man sover som skönast... tror baske mig hon sitter och bevakar min respirationsfrekvens, för det slår aldrig fel.

Iofs s måste jag porta dem från sovrummet emellanåt, då det alltså kan vara lite opraktiskt att vakna vid 4.30-tiden med helt drypande hår.. det blir liksom ganska stelt också när det börjar torka, men när jag är ledig låter jag henne hållas, för hon är så vansinnigt söt, mitt hjärta bara svämmar över..

Men det sker alltså inte regelbundet systematiskt.. men förstås.. är det inte hon så är det han.. och han kaxar.. dvs sätter sig och jamar alternativt kliver rakt på mig som om man är någon slags landningsbana.. det är liksom kökschefen som vill säga att nu får det ta och komma lite gott i skålarna, ligg inte där och spela död, men han är taktisk och väcker oftast ungefär när det är dags, mycket synkat.

Roligt att läsa era miss-öden också jag är helt barnsligt förtjust i alla sorts berättelse om dessa våra vidunder - ett är iaf säkert - de har stenhård koll på en!

När jag är hemma har jag aldrig mina två juveler mer än max en meter ifrån mig, som två skuggor, vi är en Triad. Och jag njuter naturligtvis, som säkert ni också gör.. ibland sitter jag och bara tittar på dem, det kan gå en timme som ingenting.. ...kärlek på mycket hög nivå;-
Senast redigerad av BlackJewel 2013-02-01 kl. 04:23.
Citera
2013-02-05, 20:38
Medlem
Spackelackans avatar
Min kära katt släpade hem en hel och bra mus till oss idag som han sedan behagade släppa framför min hustrus fötter. Dock så hade han inte gjort sig omaket att bita ihjäl musen först så det vettskrämda lilla kräket for snabbt som ögat in i det närmsta gömstället, som visade sig vara min hustrus byxben.
Det skriket som följde plus hastigheten som min hustrus brallor åkte av i skulle lätt kunna kvala in i Guinness rekordbok.

Katten såg helt oförstående ut till kalabaliken som hans present hade skapat och trippade således oskuldsfullt iväg med svansen i vädret. Musstackaren som när han väl skakats ut ur byxorna gjorde sedan det mindre kloka valet att kuta ut i hallen. Där väntade nämligen en smågrinig weimaraner med stoooor mun. Snipp snapp snut, sagan tog slut i hundens trut.
Citera
2013-02-05, 21:17
Medlem
Gnomegirls avatar
Hejsan, vilken mysig tråd.
Min ena misse har kommit på hur hon ska få extra torrfoder.
När jag häller upp torrisarna rusar hon fram och stångar till behållaren så att jag antingen fyller för mycket i skålen eller dräller över halva köksgolvet. Hon gör det bara vid morgonmatningen när hon vet att jag är som mest stressad och oftast inte har tid att reglera matdoseringen.

MVH/Gnomegirl
Citera
2013-02-07, 08:37
Medlem
...as...s avatar
Min katt har börjat gömma mina komihåglappar för ca 2 veckor sedan. Har än idag inte funnit hennes gömställe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in