Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Nej det får jag inte. Fan jobbar jag verkligen svart då?
Säg till chefen att du vill ha en fucking lönespec. Det behöver inte betyda nåt, småföretagare är ofta lite slöa med den biten, de har fullt upp och vill slippa en massa "onödigt jobb".
Min förra arbetsgivare var slö med det tills jag insisterade. Sen visste de inte hur mycket skatt de skulle dra. Dumjävlarna trodde visst vi hade plattskatt här i landet, så de drog 31% av mig skitlänge, trots att jag påpekade för dem hur de skulle räkna. Tillsist trodde de mig, men jävlar vilken skatteåterbäring jag fick det året.