2025-08-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Hur ser andarna ut med maskiner?

Vart tog andens goda människa värderingarna vägen?

En maskin är inte en ande.
De kan komma närmast ett sattelitsystem eller radiovågor.

Men jag har skitit i 90% av deras ritualer sen tonåren.
Vad är det att se deras fantasier hela dagarna ?
Finns 1000 saker göra varje timme .

Avundsjuka får inte förekomma på det sättet.
Eller säg ja gå med i samma skit ?
Citera
2025-09-09, 10:08
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Jag var i skogen många år gick där sen tog en impulsiv mobil foto på en gammal plats där fanns långa smala träd stenar och massa löv på marken stämningen var obehaglig av mörkt fasa. Rädslan kröp in i insidan. Knepig bild med andlig öga och en över dimensionell liten mini svart krigar djävul med rustning var i en genomskinlig spjut energi sköt mot en större ljus massa. Det var helt häpnadsväckande andlig bild.

Såhär kan odödliga kriget se ut mellan vita och svarta skepnader

Synd att inte har kvar mobil bilden...
Citera
2025-09-11, 15:43
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Har sett svarta änglar som är långa stora och kan byta till olika form skepnader. Vill lära människa och andliga visdomar. Vill känna allt med livet att göra. Ställer till problem i början om denne är ny i enheten. Egot är oftast rädd för svarta änglar. Därför gömmer de sig osynligt och sällan kommer fram igen.

Det finns många olika färg nyanser på änglar...
Citera
2025-09-29, 08:27
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Spelade hand trumma monotont hjärtrytmen i skogen och det var magiskt känsla. inspirationen flödade in och alla olika rytm stilar spelades av olika tids kulturer. Vilken andlig upplevelse!
Citera
2025-11-11, 17:57
Medlem
Huntsmans avatar
Har fötterna på jorden, inte lagd åt vidskepligheter men en gång råkade jag ut för en extremt skum grej.
"The vanishing door".

Jobbade som butikskontrollant, Lidl var objektet och alla Lidl ser likadana ut. De kan vara spegelvända men annars är de 100% identiska.
Vi var 2 st BK, vi hade en målad bil från bevakningsföretaget så vi brukade gömma den bakom Lidl, vid porten där de tar in varor. För det är ingen idé att sätta en målad bil på parkeringen, buset ser den & håller sig borta. Vi hade ingen tagg för att öppna dörren bredvid porten på baksidan så vi gick alltid in via huvudentrén.

Vi jobbade de stipulerade 3 timmarna. Efter grip, (blev ALLTID grip på Lidl, pundarnas mekka), så brukade man ofta handla lite när man ändå var i en affär, & man fick bra koll på sortimentet när man trampat runt där i 3 timmar.

Vi brukade lämna affären via dörren bredvid porten på baksidan, för det var närmast till vår "gömda" bil.

Man öppnade den med en tryckknapp från insidan så man behövde ingen tagg.
Men en gång så var dörren inte där. Vi såg portens kablage & elektroniken till porten, men det fanns ingen dörr att gå ut genom. Finns bara en port på Lidl så det kändes konstigt. Vi tänkte väl att det var ombyggnationer på gång så vi gick tillbaka & ut genom huvudentrén.

Då är ju dörren där, på utsidan. Vi tittar på den, jag säger till kollegan: "Där är ju dörren."
"Jo, va konstigt." svarar han.

Min kollega är extremt obenägen till att sväva iväg med paranormala tankar, en extremt jordnära person. & alla andra gånger efteråt fanns dörren där.

Men jag påminde honom nyligen om den försvunna dörren på Lidl: "Jo, det var ju konstigt." var allt han sa om detta...

Jag har absolut INGEN logisk förklaring till detta. & tro mig, jag har försökt.
Citera
2025-11-24, 19:29
Medlem
EnkeliSotilass avatar
En gång såg en gubbe ande hålla på fixa med andliga självbyggda maskiner av en kraftfull energi som går ej bryta ner. Detta själva grejen är att den städar dåliga energier till ren.
Citera
2026-01-26, 22:11
Medlem
Tog bussen hem från affären och såg mkt tydligt att det var en såkallad dragspelsbuss. O mkt riktigt, när jag gick på den o satte mig så såg jag själva ''dragspelsgången'' och gick i den för att sätta mig längst bak. När jag gick av sen o ser bussen åka förbi mig så är det en liten buss o alltså ingen dragspelsbuss. Blev väldigt fundersam och kollade på numret om det skulle vara en annan buss men visst är det samma nummer jag åkte med.
Citera
2026-02-12, 19:19
Medlem
CombatPigs avatar
Jag har bara upplevt en grej i livet och det var när jag var 18 år och sommarjobbade som lokalvårdare på ett sjukhus. Då städade jag avdelningar inom långvården, rummen som patienterna låg på och korridorerna utanför. Rummen städade jag med vanlig torr och våtmopp och korridorerna körde jag med skurmaskin.

På en av avdelningarna fanns en glad gubbe (Ingemar) som hade eget rum. Han måste ha varit runt 80-90 år gammal. Han var en av få där som jag upplevde som pigg för sin ålder, trots att han satt i rullstol.
Han brukade prata med mig när jag kom in och städade golvet i rummet och skämtade ganska mycket. Jag såg honom aldrig ledsen eller sjuk, men han var ju där av en anledning så nåt fel på honom måste det ju ha varit.

Jag städade den avdelningen måndagar/onsdagar och fredagar och när jag kom på onsdagen så satt han i sin rullstol i rummet som vanligt. Jag upplevde honom som ovanligt tyst och tänkte inte så mycket på det utan jag körde på. Han följde mig med blicken när jag moppade golvet och för första gången såg jag att han såg ledsen ut. När jag kom närmare rullstolen så tittade han mig rätt i ögonen och då såg han livrädd ut. Han tittade mig i ögonen men det kändes som att han bara såg rakt igenom mitt huvud. Jag stannade upp och frågade honom om allt var okej, men han bara stirrade på mig.

Så jag visste inte vad jag skulle göra utan började moppa vidare och då viskar han till mig.
- Djuuuupt.... mörker!

Jag stannade upp och tittade på honom och kände en riktigt olustig känsla. Han stirrade mig fortfarande i ögonen och såg livrädd ut. Men jag gjorde klart hans golv och stack sedan ut i korridoren för att fylla på skurmaskinen med vatten och skurmedel. Jag är stående mitt i korridoren med maskinen när jag fyller på med vatten och mitt emot mig är ett litet personalrum där de brukade hålla på med journaler. Rummet hade ingen dörr så jag hörde när de pratade där inne och då hör jag någon säga att hon tycker det känns lite tomt nu sedan Ingemar gick bort på måndagen.

Jag vågade inte säga något till personalen om vad jag nyss hade upplevt. Jag jobbade fredagen också och sedan sa jag bara att jag inte kunde jobba mer.
Senast redigerad av CombatPig 2026-02-12 kl. 19:22.
Citera
2026-02-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Tog bussen hem från affären och såg mkt tydligt att det var en såkallad dragspelsbuss. O mkt riktigt, när jag gick på den o satte mig så såg jag själva ''dragspelsgången'' och gick i den för att sätta mig längst bak. När jag gick av sen o ser bussen åka förbi mig så är det en liten buss o alltså ingen dragspelsbuss. Blev väldigt fundersam och kollade på numret om det skulle vara en annan buss men visst är det samma nummer jag åkte med.

Att du har sinnesförvirring och fantasier, eller ev bara hittar på, betyder inte att det var nåt paranormalt. Utan det var snarare bara helt normalt, att du misstog dig eller bara fantiserar…
Citera
2026-03-09, 23:56
Medlem
Det är en märklig känsla när man inser att det man är, är något som rör sig inom den fysiska kroppen. Kärlek. Kärlek är det enda som finns.

Om det kallas Kundalini eller något annat. Är det Gud? Gud är kärlek säger Kristna.
Citera
2026-03-13, 13:00
Medlem
Haha, jag hatar att jag måste skriva i denna tråd men detta känns faktiskt lite paranormalt.

Jag samlar på actionfigurer, har en större klädkammare där allt är uppställt prydligt. Det finns EN figur som verkligen lever fan, det är "Mola Ram" från Indiana Jones (han som sliter ut hjärtat - "kali-maaaaa!").
Den ligger alltid på mitten av golvet!

Jag har alltid bortfärdat det med att figuren antagligen bara står dåligt (dock inget jag märkt jämfört med andra figurer) eller att platsen där han står på är lite skevt, så efter ett tag trillar den naturligt.
Flyttade på den, ställde den stadigare (testet är att knacka på hyllan se om någon figur faller).
Näpp, samma sak nästa gång jag går in, bara den som faller ner och ligger på mitten av golvet...
Tycker nu det börjar bli lite lustigt, det finns andra figurer där den står, och som jag vet är ostadigare, men de står kvar.

Tänker att jag helt enkelt får luta den mot väggen som en test, vilket såklart gör det omöjligt för den att falla och ligga på mitten av golvet. Så den får stå med hälarna i backen lutad bakåt. Skulle nu krävas att man bankar i väggen och då kan den absolut falla + mängder med andra figurer också, speciellt "Short Round" som är extremt framtung av sin stora fackla som han bär.

Kollar efter någon dag eller två efter, ja den står kvar. Så såklart bara inbillning att det var något konstigt tänker jag.

Gick in nu (inte varit inne på säkert ett par-tre veckor) - vad ligger på mitten av golvet.... Börjar skratta för det är faktiskt lite bisarrt. Varför den och inte en endaste annan figur?

Gör det extra roligt att det är just Mola-Ram med brinnande hjärta (som jag limmat fast i hans hand) och en kniv (som jag alltid får plocka upp).

Funderar på om man bara ska ta ut honom och ha honom vid datorn istället. Han verkar ju iaf inte trivas där inne
Citera
2026-03-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Haha, jag hatar att jag måste skriva i denna tråd men detta känns faktiskt lite paranormalt.

Jag samlar på actionfigurer, har en större klädkammare där allt är uppställt prydligt. Det finns EN figur som verkligen lever fan, det är "Mola Ram" från Indiana Jones (han som sliter ut hjärtat - "kali-maaaaa!").
Den ligger alltid på mitten av golvet!

Jag har alltid bortfärdat det med att figuren antagligen bara står dåligt (dock inget jag märkt jämfört med andra figurer) eller att platsen där han står på är lite skevt, så efter ett tag trillar den naturligt.
Flyttade på den, ställde den stadigare (testet är att knacka på hyllan se om någon figur faller).
Näpp, samma sak nästa gång jag går in, bara den som faller ner och ligger på mitten av golvet...
Tycker nu det börjar bli lite lustigt, det finns andra figurer där den står, och som jag vet är ostadigare, men de står kvar.

Tänker att jag helt enkelt får luta den mot väggen som en test, vilket såklart gör det omöjligt för den att falla och ligga på mitten av golvet. Så den får stå med hälarna i backen lutad bakåt. Skulle nu krävas att man bankar i väggen och då kan den absolut falla + mängder med andra figurer också, speciellt "Short Round" som är extremt framtung av sin stora fackla som han bär.

Kollar efter någon dag eller två efter, ja den står kvar. Så såklart bara inbillning att det var något konstigt tänker jag.

Gick in nu (inte varit inne på säkert ett par-tre veckor) - vad ligger på mitten av golvet.... Börjar skratta för det är faktiskt lite bisarrt. Varför den och inte en endaste annan figur?

Gör det extra roligt att det är just Mola-Ram med brinnande hjärta (som jag limmat fast i hans hand) och en kniv (som jag alltid får plocka upp).

Funderar på om man bara ska ta ut honom och ha honom vid datorn istället. Han verkar ju iaf inte trivas där inne
Lite Toy Story varning på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in