Haha, jag hatar att jag måste skriva i denna tråd men detta känns faktiskt lite paranormalt.
Jag samlar på actionfigurer, har en större klädkammare där allt är uppställt prydligt. Det finns EN figur som verkligen lever fan, det är "Mola Ram" från Indiana Jones (han som sliter ut hjärtat - "kali-maaaaa!").
Den ligger alltid på mitten av golvet!
Jag har alltid bortfärdat det med att figuren antagligen bara står dåligt (dock inget jag märkt jämfört med andra figurer) eller att platsen där han står på är lite skevt, så efter ett tag trillar den naturligt.
Flyttade på den, ställde den stadigare (testet är att knacka på hyllan se om någon figur faller).
Näpp, samma sak nästa gång jag går in, bara den som faller ner och ligger på mitten av golvet...
Tycker nu det börjar bli lite lustigt, det finns andra figurer där den står, och som jag vet är ostadigare, men de står kvar.
Tänker att jag helt enkelt får luta den mot väggen som en test, vilket såklart gör det omöjligt för den att falla och ligga på mitten av golvet. Så den får stå med hälarna i backen lutad bakåt. Skulle nu krävas att man bankar i väggen och då kan den absolut falla + mängder med andra figurer också, speciellt "Short Round" som är extremt framtung av sin stora fackla som han bär.
Kollar efter någon dag eller två efter, ja den står kvar. Så såklart bara inbillning att det var något konstigt tänker jag.
Gick in nu (inte varit inne på säkert ett par-tre veckor) - vad ligger på mitten av golvet.... Börjar skratta för det är faktiskt lite bisarrt. Varför den och inte en endaste annan figur?
Gör det extra roligt att det är just Mola-Ram med brinnande hjärta (som jag limmat fast i hans hand) och en kniv (som jag alltid får plocka upp).
Funderar på om man bara ska ta ut honom och ha honom vid datorn istället. Han verkar ju iaf inte trivas där inne