2022-08-18, 02:29
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Det här var en psykos upplevelse när min styrfar låg i koma med cancer i halsen, Jag upplevde en sleep paralys om en skugg figur som satt på en stol nära min säng som såg på mig. Han hade inga ögon, öron eller hår. Helt svart skugga. Jag var helt skärrad av rädsla.

En till upplevelse var från tonåren när jag och en kompis till gick till en grillstuga mitt ute i skogen vid kvälls tiden. När vi skulle hem tycktes jag se en liten ljusshen som var orange boll likt och den försvann som ett spurt.

Har upplevt när jag låg isängen och kände av att någon tog tag på min högra fot och drog mig bakåt ur sängen, när jag kollade upp var ingen där och jag hoppade till direkt mot kuddarna och försökte gömma mig och glömma av händelsen och aldrig nämna det.

Vissa fall har man haft dröm meddelande från släkten som hälsade på en och det kändes som verkligt. Drömmen försökte sända budskap för min "resa" till livet mitt. /Det brukar kallas för spirituella budskaper när drömmar blir som verklighet och kunna minnas dem resten av livet. Annars brukar jag ha svårt för att minnas vad jag drömmer om i vanliga fall.
Senast redigerad av Norrlandsrebell 2022-08-18 kl. 03:04.
Citera
2022-08-18, 03:01
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
Jag har önskat dock aldrig upplevt ett skit! Varför upplever bara vissa personer?

Mest troligt personer som har nån typ av känslighet mot olika frekvens energier eller mottagliga
Citera
2022-08-18, 05:44
Medlem
JulietsBleedings avatar
När jag träffade min, numera, make brukade vi texta varandra hela nätterna.
En natt låg jag och väntade på hans svar, när jag plötsligt satt i ett rum. Ett vanligt rum med ett bord och tre stolar.
Mitt emot mig sitter en äldre man och vid kortsidan sitter min pojkvän.
Mannen säger att han är min pojkväns pappa och att han är glad att sonen träffat mig.
"Du räddade honom."
Jag svarar inte och mannen säger;
"Säg till NN att jag är ledsen för hans saker."
Han säger detta flera gånger och sista gången pekar jag på min pojkvän vid kortsidan och ber mannen säga det själv, direkt till honom.
Min pojkvän är genomskinlig och rör sig inte eller talar alls.
Mitt sms kommer och jag läser det.
Pratar med väninna dagen efter och hon tycker jag ska berätta för pojkvännen.
Efter mycket tvekan gör jag det och hans avlidna pappas ord betydet ingenting för honom.
Jag känner mig löjlig och nämner det inte mer.
3 månader senare flyttar min pojkvän in hos mig.
Allt han äger ska komma med flyttfirma. De kommer aldrig och vi kan inte längre spåra upp dem.
Stereoanläggning, sällsynta skivor, ALLT försvann.
Det slog mig långt senare att det kan vara vad pappan ville meddela.
Citera
2022-08-18, 07:29
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag har sett min egen död i slutet av år 2022, nämligen någonstans mellan 25-30 november 2022.
Jag såg min död redan år 2016 i en meditation men jag har sedan dess alltid gått och tänkt på detta. Med tanke på hur världen ser ut idag så tycker jag mer och mer att detta kommer att inträffa. Nu är jag inte ett dugg rädd för att dö och andlig sedan liten men det skall bli intressant att se ifall jag blir jagad ur min tjejkompishem om 2 år. Jag är alltså barnvakt åt en hennes unge och barnet är 1-2 år gammal. Tyvärr händer något som gör att vi måste dra och ungen måste jag ta med mig. Jag sätter oss i den svarta kombin av märket Audi och kör iväg. Aldrig ens ägt en Audi. Halt på vägen, mulet , runt 0 grader i luften. Blir bländad av en lastbil på motsatt körsida och kör in i denna. Både jag och barnet dör.

Aldrig dock förstått varför jag blir jagad från första stund.

Kan annars hänvisa till ett inlägg jag gjorde för 1 år sedan i en annan tråd angående andevärldens kontakt med mig och varningar. Om 4 månader tar jag mitt pick och pack och drar ner covid förhoppningsvis har lagt sig någorlunda.
(FB) Har någon testat att gå till medium?

Har du nu en Audi kombi? 🤔
Citera
2022-08-18, 14:25
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Den mest sannolika förklaringen är såklart att det är helt vanliga fantasier, och efterkonstruktioner etc. Det verkar som din historia följer standardmallen för sådana historier... Avlägset torp ute på vischan, gammal fästning etc, sådana där platser som ofta sätter lite extra fart på folks fantasi....

Det är extremt vanligt att de knirrar och knakar till i gamla torp, vilket hjärnan och vår fantasi lät kan övertolka som om det skulle vara steg...

Hjälmlampor har ofta en konstruktion som gör att kretsen för lampan kan slutas spontant om den inte är ordentligt avskruvad.

Möjligt du har rätt till viss grad i dessa fall, men Oslo är faktiskt Nordens äldsta huvudstad (även om den var bara en liten by för längesen) och det har t.ex. varit rykten om spöken på Akershus festning i alla år. Det finns helt klart möjligheter för endel paranormalt i denna stad, skulle jag säga. Den äldsta byggnad i Oslo är en kyrka från ca. 1130-1180. Och under den, som står på et lite berg, finns det en gammal silvergruva (Akersberg gruva) där det var en myt om att det fanns antingen en drake eller annat best däri. Så Oslo är en lite märklig/mystisk stad på några sett...
Citera
2022-08-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Möjligt du har rätt till viss grad i dessa fall, men Oslo är faktiskt Nordens äldsta huvudstad (även om den var bara en liten by för längesen) och det har t.ex. varit rykten om spöken på Akershus festning i alla år. Det finns helt klart möjligheter för endel paranormalt i denna stad, skulle jag säga. Den äldsta byggnad i Oslo är en kyrka från ca. 1130-1180. Och under den, som står på et lite berg, finns det en gammal silvergruva (Akersberg gruva) där det var en myt om att det fanns antingen en drake eller annat best däri. Så Oslo är en lite märklig/mystisk stad på några sett...

Hur gammal en stad är har noll relevans, det gör inte myter och skrönor mer sanna eller bevisade för det…
Citera
2022-08-26, 21:09
Medlem
TwoThousands avatar
Här finns det paranormal aktivitet, det inträffar att sitter mottagliga till tidiga morgon timmar kommunicerar med människor som vandrar runt i dödens dal i den allra största hemligheten.

När pennan och ordet inte längre räckte till greppade då svärdet istället.
Kommer mycket längre med pennan och ordet ifall även bär på ett svärd.

Här finns det paranormal aktivitet, då istället för att drömma drömmar när ligger och sover på natten ser synska visioner av framtida händelseförlopp av spådomar i den allra största hemligheten.

Ärofylld anses den vara av er som vittnade och förkunnade om Guds skapelseverk bland hela människosläktet att kunna ta del av det.
Citera
2022-09-03, 19:06
Medlem
TwoThousands avatar
Allt måste bli mer spöken på platsen så att sitter mottaglig kunde höra en ande viska mitt namn.
Så ända tills stunden vandrade i dödens dal gentemot ljuset för att dömas evig på domens dag.

Söker äktheten välsignad är den av er som berättar om vad ni varit med om tidigare i ert liv!
Citera
2022-09-04, 11:01
Medlem
TwoThousands avatar
Vid en paranormal aktivitet det vandrar runt främmande ockulta väsen i rummet för med människor!
Var försiktig med ande och ande makter där ute i samhället, vare den godheten eller är den av ondo.

Folk sitter här bredvid mottaglig och därmed upplever övernaturlig aktivitet.
Kanske ifall berättade om ande som besökte honom för att tala med honom.
Ande viskaren kan både se höra och förstå den döde människan bredvid sig.
Citera
2022-09-05, 23:52
Medlem
niokilometers avatar
Jag var med om en olustig händelse i samband med statsministermordet på Palme. Några skulle kanske tolka det som att jag visste att Palme skulle mördas och hur det skulle gå till. Andra skulle kanske med emfas hävda att det bara var ett sådant där sammanträffande som vi alla har. Händelsen kan bara berättas på fredagar 23:21...
Senast redigerad av niokilometer 2022-09-06 kl. 00:22.
Citera
2022-09-11, 00:57
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har i ungefär en vecka hört något springa omkring i min lägenhet om nätterna. Låter som något litet, lätt, med klor (eller små skor...). Men när har gått upp och tänt ljuset har det blivit tyst, och jag har inte sett något. Har lagt mig igen, då hörs krafset igen efter en stund...

Idag kom min väninna hit med sin grythund. Den gick runt i hela lägenheten, kröp in och nosade överallt - men gjorde ingen markering. Min väninna tog hunden och gick. Som avslutningsord sa hon: "nu kan du vara lugn, för nu vet du att det inte kan vara något levande i lägenheten. Då skulle lille "Snuffsen" ha hittat det!

...det är alltså INTE NÅGOT LEVANDE som springer runt i min lägenhet om nätterna, och för det SKA JAG VARA LUGN??!
Citera
2022-09-11, 01:02
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har i ungefär en vecka hört något springa omkring i min lägenhet om nätterna. Låter som något litet, lätt, med klor (eller små skor...). Men när har gått upp och tänt ljuset har det blivit tyst, och jag har inte sett något. Har lagt mig igen, då hörs krafset igen efter en stund...

Idag kom min väninna hit med sin grythund. Den gick runt i hela lägenheten, kröp in och nosade överallt - men gjorde ingen markering. Min väninna tog hunden och gick. Som avslutningsord sa hon: "nu kan du vara lugn, för nu vet du att det inte kan vara något levande i lägenheten. Då skulle lille "Snuffsen" ha hittat det!

...det är alltså INTE NÅGOT LEVANDE som springer runt i min lägenhet om nätterna, och för det SKA JAG VARA LUGN??!

Är du säker på att du inte sover? Jag har en katt som krafsar för mycket i lådan. Jag la mig och krafsandet började. Jag vaknade till och det blev tyst. Sedan började det igen och bara fortsatte. Jag vaknade till och det blev tyst. Då insåg jag att jag bara drömde krafsandet och att jag sov så lätt att jag inte var medveten om att jag sov. En annan gång så gnydde hunden och jag sa till henne bara för att se att hon sov och att jag hade drömt. Jag tror det ligger på gränsen till sömnparalys.

Å andra sidan så kan det ju vara en död katt som springer omkring. Värsta som kan hända är väl att den lägger sig i sängen. (Har upplevt detta, vaken.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in