2006-10-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kvällen hade gått och det blev sent och in på natten gick jag ut på balkongen till lillstugan där jag och vännen bodde, stod hursomhelst där och tittade på natthimmelen som jag brukade göra då jag plötsligt ser ett stjärnfall (den typen man får önska sig saker av), sedan ett till och flera med intervaller på kanske 5-10 tills jag sett ungefär 10 st, efter det var det en "ljuspunkt" som såg lite större ut än en stjärna på himmelen som började röra sig ovanligt fort för att vara ett flygplan och vad jag vet ligger inte någon flygplansrutt under huset. Hursomhelst så står jag och granskar objektet som åker väldigt fort, fram och tillbaka, cirklar runt och sedan försvinner spårlöst in i mörkret.

Meteorregn händer med jämna mellanrum, *stjärnan* du såg var förmodligen en satellit *stava* dme kan man se med blotta ögat på stjärnklara kvällar=)
Citera
2006-10-01, 20:38
Medlem
Rakiis avatar
Grejjen är den att föremålet rörde sig troligen för fort för att vara en satelit som jag tidigare sett och om man jämnför så rör sig knappast sateliten alls jämnfört med denna som man såg röra sig klart och tydligt snabbare än vad flygplan brukar flyga.
Citera
2006-10-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
nääe!! skojar du? måste varit någon ande som varit på besök under natten eller nåt o grejjat med yoghurten. det här måste du ta upp med "Det Okända" på Tv4+.

*gäsp*

En kraftig ande isf. gissar på Helmut Bakaitis eller nåt .
Citera
2006-10-03, 11:08
Medlem
Mizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Näe Mizza! Fy fan va obehagligt!

Jepp!
Tyckte så himla synd om min katt oxå. Det hade varit en sak om "gubben" i min lägenhet trakasserat mig, men att ge sig på min gullekisse? Det blev för mycket!
Citera
2006-10-03, 15:59
Medlem
schtekers avatar
Ute på mitt land så finns det en gäststuga som jag inrätt. Mina föräldrar har det stora huset, och tills jag var 14 vägrade jag sova i den, då det "kändes obehagligt". Nu, för några månader sedan, hade jag låst alla dörrar och stängt alla fönster. Jag äger den enda nyckeln, och inget annat sätt att ta sig in finns.

Mitt i natten vaknade jag av att det lät som fotsteg och dunsade på golvet 2 meter från min säng, på. Livrädd låg jag likstel tills det slutade, då jag tände lampan och såg att en madrass var utdragen, från en liten garderob/korridor där jag förvarar massa grejjer. Till saken hör att det var tydliga avtryck efter nån som legat där.

Nu mera sover jag alltid med luftgeväret och en kula i pipan redo.
Citera
2006-10-03, 22:53
Medlem
Dr. Löhks avatar
Nu är jag helt bombsäker på att det är min kära mor som hälsar på i vår lägenhet. Om ni har läst mitt tidigare inlägg så vet ni att en mässingsljusstake for i golvet i vår salong för ett tag sedan.
I förrgår satt jag och läste när jag plötsligt kände att det var någon i rummet. Det kändes inte skrämmande, men lite lätt obehagligt. Så jag reste mig och började gå ut ur rummet. Då for den jävla jävla staken i backen igen. Trots att jag hade satt den mot väggen med en mindre ljushållare av porslin framför.
Allt jag kunde göra var att skratta och kasta ur mig en hälsningsfras.

Tidigare idag, när vår sexmånades son precis vaknat från sin middagslur hände en annan speciell sak. Han låg och illskrek, ilsken som ett bi och jag örjade hasta mot hans rum. Plötsligt slutar han gråta helt tvärt. "Shit", tänkte jag. "Nu kvävdes ungen" och sprang den sista biten.
Tack och lov levde han och hade hälsan. Han var faktiskt strålande glad, något som är riktigt ovanligt när grabben har vaknat. Han log med ett brett flin i ansiktet och ögonen fastspända på något framför sig. Det såg precis ut som om någon jollrade och busade med honom. Blicken följde liksom något osynligt och han försökte ta fast i något som jag inte kunde se.
Jag blev alldeles varm i kroppen och kände mig helt säker på att mamma var där och tröstade sitt barnbarn.

Man kan ha andebesök utan att bli skraj också.
Citera
2006-10-04, 01:03
Medlem
light zs avatar
andar?

[quote=tigerlily]^^

Så nu e man här å plitar ned sina komentarer då.
Så... vart ska ja börja? bor i en lgh därman kan se div saker....
Känner mej iaktagen just i "skrivandes" stund
Här sker de mkt slammer i badrummet skepnader som skyntas lite här å var..
Senast för ca 2 veckor sedan hade ja min flickvän på besök vi satt framför burken bägge 2 å kikade på en film, plötsligt ser ja en vit skepnad som går förbi i hallen, ja tittar chockartat på flickvännen å frågar om hon såg nått i hallen, hon bekräftade att hon såg samma sak... d va iof bara en sak av dem alla. har haft problem med dessa "varelser" för varje lgh ja skaffar tar ca 1 mån innan man ser dem i sin nya lgh efter flytt,,, vaknat några nätter då min flickvän väckt mej för hon har kännt sej iaktagen. vaknade, första ja såg var en slags livsform som svävade ovanför oss i sängen å hånlog mot oss efter dess så blev min flickvän helt förstörd,,, vi öppnade upp ett rum till i våran lgh som var en plomberad 2a så vi fick ett annat sovrum, vi flyttade in i de rummet å trodde allt skulle va lugnt sen,,, men ack... knackningar i väggen som vette mot de tidigare sovrummet "vardagsrummet", på slutet blev de olidligt knackningar på dörren till vårat "nya" sovrum ja fick mod i från någonstans å var rätt less vid den tidpunkten kan ja lova,,, öppnade dörren där stod en liten flicka klädd som på tippat 50-tals modet, runt 10-11 åren. å lyfte blicken mot mej. ja blev livrädd- hoppade världsrekord i längdhopp rätt in i sängen,, tittade tillbaka hon var borta... alla dessa fenomen följer efter för var ny lgh ja skaffar å "FLYR" tar ca 1 mån innan de dyker upp i den nya lghn. nån som har nå tipps på hur ja blir fri alla dessa orådiga själar. har haft kontakt med många medium med olika råd, men vissa hjälper sämre än andra. Så nån med bra tipps får gärna höra av sej... vill inte att min nya flickvänn ska behöva lida lika mkt som min förra av dessa "spöken"
Citera
2006-10-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Kommer inte på något speciellt förutom att deja vu-upplevlser inträffar lite då och då för mig...

Vi är 3 personer i ett mindre rum. Vi sitter alla en bit in i rummet med ryggarna vända mot en bokhylla.
Plötsligt hörs en liten duns bakom oss, varpå vi alla 3 vänder oss om.
Där, på golvet, nedanför bokhyllan ligger plötsligt en bok! En bok som då stått inne på en av hyllorna i nämnda bokhylla.
Det än mer märkliga är, att där som boken stod, inne i hyllan, stod en ljusstake och boken hade stått bakom/ innanför denna ljusstake, och ljusstaken stod alltså kvar på hyllan, helt orörd, medan då boken låg på golvet?
Hur förklarar man detta? Jag visste sedan tidigare att folket i huset sagt att det spökat i det huset jämt.

Men ändå......jag vill nog någonstans ändå tro att det hela har någon annan förklaring än just spökeri. Kanske var någon i rummet bredvid som behagade skämta Aprillo för att övertyga en skeptiker som jag att spöken visst finns och som kastade in boken i rummet från det angränsade rummet?? Någon då som jag alltså än idag inte vet om den existerar eller inte. Och det vet jag väl heller inte ang. spöken om de gör(och vem gör det?). Men tror på dem, det gör jag inte.

Har varit andra smågrejor också, men jag är tjurig- det finns inga spöken, bara vetenskapliga(och psykologiska) förklaringar.
Citera
2006-10-04, 01:25
Medlem
light zs avatar
andar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Vi är 3 personer i ett mindre rum. Vi sitter alla en bit in i rummet med ryggarna vända mot en bokhylla.
Plötsligt hörs en liten duns bakom oss, varpå vi alla 3 vänder oss om.
Där, på golvet, nedanför bokhyllan ligger plötsligt en bok! En bok som då stått inne på en av hyllorna i nämnda bokhylla. Det än mer märkliga är att där som boken stod inne i hyllan, stod en ljusstake och boken hade stått bakom/ innanför denna ljusstake, och ljusstaken stod alltså kvar på hyllan, helt orörd, medan då boken låg på golvet?
Hur förklarar man detta? Jag visste sedan tidigare att folket i huset sagt att det spökat i det huset jämt.

Men ändå......jag vill nog någonstans ändå tro att det hela har någon annan förklaring än just spökeri. Kanske var någon i rummet bredvid som behagade skämta Aprillo för att övertyga en skeptiker som jag att spöken visst finns och som kastade in boken i rummet från det angränsade rummet?? Någon då som jag alltså än idag inte vet om den existerar eller inte. Och det vet jag väl heller inte ang. spöken om de gör(och vem gör det?). Men tror på dem, det gör jag inte.

Har varit andra smågrejor också, men jag är tjurig- det finns inga spöken, bara vetenskapliga(och psykologiska) förklaringar.

en fråga bara läste du på sidan som var uppslagen då boken landade?
Citera
2006-10-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av light z
en fråga bara läste du på sidan som var uppslagen då boken landade?

Den var inte uppslagen, den låg där i sin helhet, s. a. s. Och vad för bok det var, det minns jag inte alls.
Och visst har jag problem att förklara det hela, det erkänner jag.
Men ändå...liksom.
Citera
2006-10-04, 01:36
Medlem
light zs avatar
boken

Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Den var inte uppslagen, den låg där i sin helhet, s. a. s. Och vad för bok det var, det minns jag inte alls.
Och visst har jag problem att förklara det hela, det erkänner jag.
Men ändå...liksom.

Ja förstår de kan finnas massvis med naturliga förklaringar, men de vet bara dem som var med å vet alla detaljer,,, ska vi spåna i det andliga så brukar det mest handla om påkallad uppmärksamhet om något som sker/skett..
men ja vet ej var ej där som sagt bara du kan tala om ifall de fanns nån möjlighet att nån kunnat gjort ett "phrank" på er
Citera
2006-10-04, 10:32
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Antal övernaturliga händelser jag upplevt: 0
Antal oförklarliga upplevelser jag varit med om: Åtskilliga. Men bara för att jag inte kan förklara dem börjar jag ju inte tro på tomtar och troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in