Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Kommer inte på något speciellt förutom att deja vu-upplevlser inträffar lite då och då för mig...
Vi är 3 personer i ett mindre rum. Vi sitter alla en bit in i rummet med ryggarna vända mot en bokhylla.
Plötsligt hörs en liten duns bakom oss, varpå vi alla 3 vänder oss om.
Där, på golvet, nedanför bokhyllan ligger plötsligt en bok! En bok som då stått inne på en av hyllorna i nämnda bokhylla.
Det än mer märkliga är, att där som boken stod, inne i hyllan, stod en ljusstake och boken hade stått bakom/ innanför denna ljusstake, och ljusstaken stod alltså kvar på hyllan, helt orörd, medan då boken låg på golvet?
Hur förklarar man detta? Jag visste sedan tidigare att folket i huset sagt att det spökat i det huset jämt.
Men ändå......jag vill nog någonstans ändå tro att det hela har någon annan förklaring än just spökeri. Kanske var någon i rummet bredvid som behagade skämta Aprillo för att övertyga en skeptiker som jag att spöken visst finns och som kastade in boken i rummet från det angränsade rummet?? Någon då som jag alltså än idag inte vet om den existerar eller inte. Och det vet jag väl heller inte ang. spöken om de gör(och vem gör det?). Men tror på dem, det gör jag inte.
Har varit andra smågrejor också, men jag är tjurig- det finns inga spöken, bara vetenskapliga(och psykologiska) förklaringar.