2015-11-08, 22:37
Medlem
enfindams avatar
Strax efter att min far hade gått bort så övernattade jag i mina föräldrars bostad. Det hände en mängd märkliga saker, bl. a var det någon som ryckte i dörrhandtaget i ottan. Då var det lätt att hålla sig för skratt...
Senast redigerad av enfindam 2015-11-08 kl. 23:30.
Citera
2015-11-08, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Kan ju hända att det spökar också?

Kan hända. Jag är öppen för det mesta och drar ingen slutsats.
Citera
2015-11-09, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gils
Kan hända. Jag är öppen för det mesta och drar ingen slutsats.
När tar du imovane 15 mg och är dosen stark eller?
Tar du fler mediciner?
Citera
2015-11-09, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
När tar du imovane 15 mg och är dosen stark eller?
Tar du fler mediciner?

Tar imovane när jag har betydande insomningssvårigheter vilket är sällan i dagsläget. Rekommenderad dos är 5 eller 7,5 mg tror jag så det är inte särskilt stark dos. Andra mediciner som jag tar är jag inte lika öppen med. Är väldigt skeptisk mot mediciner.

Värt att nämna är att alla mina syner med skuggfigurer i ögonvrån inkluderat började när jag flyttade till ett äldre hus. Enda "synhallucination" jag haft innan dess var att jag såg jesus kristus ansikte när jag blundade.
Citera
2015-11-10, 08:06
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Tar imovane när jag har betydande insomningssvårigheter vilket är sällan i dagsläget. Rekommenderad dos är 5 eller 7,5 mg tror jag så det är inte särskilt stark dos. Andra mediciner som jag tar är jag inte lika öppen med. Är väldigt skeptisk mot mediciner.

Värt att nämna är att alla mina syner med skuggfigurer i ögonvrån inkluderat började när jag flyttade till ett äldre hus. Enda "synhallucination" jag haft innan dess var att jag såg jesus kristus ansikte när jag blundade.

Du menar att spökerier kommer sig av rubbningar i hjärnaktiviteter?
Citera
2015-11-10, 09:00
Bannlyst
Attraktionslagen är väldigt humoristisk för när jag tänker extremt mycket på någonting så slår just exakt det in.
detta skedde veckan efter så jag började garva högt dagen efter. det rörde sig om ett fall med extremt extremt låg sannolikhet. sedan fortsatte denna grej att droppa in nästan varje vecka så jag bara .
och det är fullt sant också. alltså alltså alltså jvlar jag garvar fortfarande. det är ett stort skämt känns det som.
Citera
2015-11-10, 17:55
Bannlyst
Citat:

Pröva och sänk till 5mg kanske! är också väldigt skepptisk till mediciner läkarna gör inget annat än skriver ut rävgift.
Dkan pröva att filma så ser du om det är hjärnan eller verkligt!
Citera
2015-11-11, 22:30
Medlem
JeanBops avatar
Nja, jag tror inte riktigt på det övernaturliga/paranormala. Allt konstigt som händer hittar jag alltid logiska förklaringar på. Dock hände en sak för några år sedan som jag fortfarande inte lyckats förklara. Kanske någon här kan göra det?
Jag var ensam hemma och såg på TV. Helt plötsligt börjar det knacka i väggen. Lät som om någon stod på utsidan av huset och knackade (lät alltså inte som att en fågel hackade). Men det är omöjligt för ingen kan nå så högt. Det är ett ojämnt knackande med varierande styrka. Jag går ut och ser efter, men det finns inget där. Jag går in igen och för örat mot väggen, jag lyckas lokalisera det exakta stället som det knackade på. I mitt huvud inbillar jag mig att något skall skjutas ut från väggen och pierca mitt huvud haha (ser på för mycket skräckfilmer). Det tystnar en stund sedan knackar det igen, jag hoppar då till och sätter mig i soffan Höjer volymen på TV'n så jag slipper höra oljudet.
Väldigt märkligt...
Citera
2015-11-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Jag har varit med om en märklig händelse för många år sedan som jag kommer att tänka på varje gång sådana här saker tas upp. Jag vill dock tillägga att jag är bland de största skeptikerna som finns och detta är även det enda udda som jag upplevt. Jag vill heller inte påstå att det var ett spöke eller liknande som vi såg men jag kan inte förklara det så vem vet?

Vi hade idrott utomhus en dag när jag gick i åk 6 på mellanstadiet (för många år sedan) och det var antingen vår eller tidig höst, minns i alla fall att det var en solig och ganska varm dag. Hur som helst, alla i klassen skulle springa en viss sträcka på en viss tid och denna sträcka var en grusväg som gick genom en skog bara strax utanför samhället. Jag och min kompis hatade idrott så vi promenerade istället och hamnade lite efter på grund av det. När vi går där på grusvägen i skogen och pratar så ser jag en gammal man på en äldre cykel komma cyklandes emot oss på grusvägen och jag reflekterade inte särskilt mycket över det då det inte var konstigt på något sätt.

Det märkliga var dock att han helt plötsligt svängde av in i skogen och fortsatte att cykla, i skogen(!) Jag minns att jag tänkte att det var märkligt att han valde att cykla in i skogen, särskilt i hans ålder. Men det märkligaste var ändå att han helt plötsligt, bara några sekunder senare var borta! Helt uppslukad från ingenstans liksom och jag såg inte heller att det fanns någon stig in mot skogen på det ställe han cyklade in.

Jag och min kompis såg förvånat på varandra och undrade vad som just hade hänt. Men ingen av oss blev rädda minns jag. Vi pratade om det ganska mycket en kort tid framöver men sedan lade vi det bakom oss och tänkte att det säkert fanns en naturlig förklaring eller bara var inbillning.
Nu många år senare kommer denna händelse fortfarande upp i minnet när samtal om sådant här tas upp och jag vet inte riktigt vad jag ska tro fortfarande om detta faktiskt. Som jag skrev så är jag en stor skeptiker till andar och spöken och gud vet allt. Men denna händelse är verkligen unik.
Varför denna man visade sig för oss förstår jag inte heller då ingen av oss kände igen honom. Det intressanta är dock att vi var två som såg detta. Vi har tyvärr ingen kontakt idag vilket är lite trist för jag hade gärna velat prata med henne om denna händelse igen.

Jag tänkte skriva om en händelse som hände ganska nyligen här men läste igenom några inlägg först för att se om någon har varit med om något liknande och detta är ganska lika med det jag upplevde.
Jag är nämligen som dig ganska skeptisk till övernaturliga grejer. Jag har varit med om att tavlor ramlat ner helt plötsligt, att någon gått i trappen och när jag kollat så har ingen varit där, ryck i dörrhandtaget på natten när jag inte kan sova (klarvaken), gamla hus vars stämning känns allmänt död och tom osv. men anser att det kan förklaras på ett sätt eller annat.

Just det som hände denna gång är dock så uppenbar. Jag kommer skriva om händelsen som att jag ej läst detta inlägg eftersom det var så jag avsåg att skriva det i första hand.

Det var en gång på kvällen när jag var ute och körde en gång och skulle köra hem, glider i ca 80km/h på en 70 väg och kommer fram till en T-korsning och ser en bil stå där och han svänger rakt ut i min riktning.(Förövrigt så är det är ganska mörkt plus att jag ser ganska kasst så jag ser bara framlyktorna och bakljusen och lätta konturer av karossen) Jag tänker ungefär "vad fan är detta för idiot" och lägger mig på bromsen lite lätt så att jag kan uppehålla avstånd mellan han och mig. Ca. 2-3 sekunder efter så försvinner bilen bort med en lätt rök. Detta hände rakt framför mina ögon. Jag blev inte heller rädd utan mer smått förvånad. Jag kollade om det fanns något rött i området som kunde reflektera bakljusen (de lyser ganska starkt och uppenbart i mörkret och det var där fokusen befann sig) men det fanns inget rött. Jag vände till och med om för att köra sträckan igen och se om jag kunde se något igen men ingenting uppenbarade sig.

Jag kan tillägga att jag kört denna sträcka många gånger och det är nog omöjligt att jag "råkar" se en bil på det sättet jag gjorde. Hela händelsen gick ganska snabbt (Från det att jag upptäckte bilen till det att han svängde ut och försvann varade på ungefär 5 sekunder).

edit: när jag läser detta så känns det inte så värst trovärdigt och även jag är smått skeptisk till denna specifika händelse i efterhand men faktum är att om någon skulle fråga mig 5 sekunder efter att det hänt så skulle jag vara 100% säker.
Senast redigerad av throw50 2015-11-19 kl. 16:22.
Citera
2015-11-19, 22:51
Medlem
RickRozays avatar
Min paranormala upplevelse

Hej,

jag skriver inte detta för att skilja mig ur mängden men endast för att få ner min upplevelse för några år sedan i registret.

Jag var i Stockholm och stod på pendeln, en sommarförmiddag. Jag var tvungen och stå upp eftersom det var folk och jag skulle förbi city, till Älvsjö, om jag minns rätt, för en privat körlektion med en bekant.

Jag står där, och tittar mig långsamt omkring, läser några reklampaneler ovanför fönstrena och är lite sur. Jag tycker inte om mycket folk och vid ena fyr-sätena bredvid mig sitter en familj som jag inte alls är intresserad utav. (Jag har inte tittat helt och hållet på denna familj, endast sneglat då jag helst vill undvika ögonkontakt, jag är konstig).

I alla fall så rullar tåget på, och jag tittar till slut ner i knät på modern i familjen som jag inte tyckte om, jag ser typ buddha.

En unge, inga tänder sitter och ler mot mig med sån värme och positiv energi att jag till denna dag endast kan prata om det med ärligaste känsla. Jag har aldrig upplevt sådan "kärlek" i en sådan situation förut. Det var som om någon gett mig fem miljoner kronor för att dom tyckte jag var bra, eller nånting.

Jag får panik och tittar bort direkt. Ungen fortsätter titta på mig, en liten stund till, tills den märker att jag sysslar med annat och vänder sig till personen bredvid mig, och, jag antar, gör samma sak.

Det var helt tyst på tåget, jag tittade på familjen för jag undrade om dom hade någon reaktion på detta, men dom bara satt och sov typ, var nästan uttråkade på det som hände, eller trötta på sin egna buddha-unge!

Jag har frågat vilken tid barn får tänder och det verkar vara runt sex månader.

Jag har ingenting och säga om detta bara min upplevelse. Tack-
Citera
2015-11-20, 01:16
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
(FB) Vad har ni upplevt för övernaturligt / paranormalt?

Vad är det för paranormalt med denna upplevelse, menar du?

Din fråga känns lite skitnödig. Du verkar vara fanatisk. Bäst och ignorera dig,
Citera
2015-11-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Din fråga känns lite skitnödig. Du verkar vara fanatisk. Bäst och ignorera dig,

Haha va? Jag ställde en enkel och rak fråga som är högst relevant.
På vilket sätt skulle det vara skitnödigt och fanatiskt att fråga vad i din berättelse som är paranormalt, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in