2013-08-31, 15:35
Medlem
mrzambrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Läste det här igår kväll så jag tänkte att jag skulle testa.
Körde lite avslappningsövningar i sängen, kände mig "tyngre o tyngre" osv tills jag somnade. Misslyckades lite smått men sov inte helt djupt, drömde nåt löjligt.
Sen drömmer jag att jag sitter bredvid min sambo vid min dator där sambon snurrar på stolen, säger att sambon ska gå och fattar att jag drömmer och tänker bara "lyft".
Då är jag typ "vaken" i mig och båda armar börjar skaka som fan samtidigt som munnen öppnas och jag tar in luft, eller suger ut massa luft (minns inte). Men blir skiträdd så jag tänker avbryt och det upphör, hjärtat slår fort och jag tänker vad fan. Måstr ju göra om det. Aldrig varit med om något så konstigt!

Låter intressant.
För snart en vecka sedan hade jag den mest kraftfulla projektionen någonsin. Det började med att jag vaknade upp under en sömnparalys och började genast hallucinera scener från "a tale of two sisters", ungefär som klippet här:http://www.youtube.com/watch?v=V8WsWb1Jibg

Men jag bestämde mig istället för att sluta ögonen och fokusera på astral projektion. Jag började snart vibrera samtidigt som mina 3 chakras längst ned aktiverades (solar plexus, splenic och root chakra). Jag rullade ut från min kropp och svävade uppåt, mina ögon var fortfarande slutna.

När jag öppnade ögonen befann jag mig på vägen mellan mitt hus och grannens hus. Det var fortfarande mörkt ute och nästan inte ett moln på himlen. Allt såg så kristallklart ut, jag kände mig mer levande än i verkligheten. Jag tittade uppåt mot himlen och bestämde mig för att flyga. Jag flög ungefär såhär: http://www.youtube.com/watch?v=0RN7EA4ob6w . Det gick fort, jag lämnade jordens atmosfär inom kort. efter det korsade en random tanke mitt huvud, nämligen "aliens". och då satte jag fart ska ni veta jag flög otroligt fort, rakt genom månen och inom kort var jag utanför vår galax. Jag kunde se vintergatan från snett ovanifrån.

Då zoomade det på något sätt in sig på galaxens centrum där jag fick syn på en jordliknande planet. Efter det flashade flera bilder av celldelning, DNA och annunakis förbi mina ögon.

Efter det vaknade jag.

fucking awsome
Citera
2013-09-03, 22:00
Bannlyst
Någon som har drömt om denna förfärligt läskiga varelse? http://www.thisman.org/thisman.jpg
Citera
2013-09-03, 23:34
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaSupreme
Någon som har drömt om denna förfärligt läskiga varelse? http://www.thisman.org/thisman.jpg

det där har väl redan funnits i tråden? har för mig att ingen hade gjort det än.
Citera
2013-09-08, 13:59
Medlem
Jag vet inte om detta ska vara under paranormalt eller om det har normala förklaringar som hjärnspöken. Har i alla fall upplevt en del skumma saker som kanske kan inressera någon.

Jobbade i en videobutik i slutet av 80-talet. Vi hade där en stereo kopplad till ett högtalarsystem ut i butiken. Stereon var avstängd och allt var tyst. Vi hade inte öppnat för dagen och bara jag och min chef befann oss i lokalen. Dörren var stängd och låst.

Jag var ute i butiken och satte upp filmer som lämnats in i brevlådan och min chef kom och fågade mig vad jag trode om SF klassiker. Det var en uppsättning gamla filmer som SF släppte på video och frågan var om det skulle fungera i det området. Han frågade mig vad jag trodde om Ingemar Bergman och om det skulle gå att hyra ut. Min kommentar var "äh Bergman är ju bara skit" och direkt efter hörde man en röst ur radion, "Nä Bergman är väl bra" och så fortsatte en diskussion på radio om Bergman. Både jag och min chef frös till. Vi gick och kollade varför radion stod på (det gjorde den annars aldrig utan vi spelade bara lugn musik på den stereon) och nu var radion påslagen. Ljudet var högt och det skumma var att man manuellt måste trycka in en knapp för att slå på radion samt powerknappen (den sistnämnda kunde förvisso vara påslagen men inte rimligen radion i sig). Det var jag som jobbat kvällen innan och stängt och låst. Radion hade inte varit på det vet jag. Vi kollade även om någon var inne i butiken men dörren var låst och ingen annan än vi var där.

Bode under ett par år i Södertälje där jag hade ett radhus. Kände en del skumma saker där. Kunde sitta och titta på TV när jag hörde fotsteg från hallen och in i vardagsrummet bfick starka bilder i mitt huvud av en man som var förvirrad ochförvånad samt undrade typ vem jag var. Alltså inget visuellt utan bara en jäkligt stark förnimelse. Känslan av en ande som bara gått ner tilo vattnet för att kolla till sin eka och som hade vandrat på en stig många gånger i sott liv som gått precis där mitt hus nu stod nkam som sagt var inte betyda något annat än just hjärnspöken men ändå. Såg vilden av personen så starkt och känslan precis som om de varit en riktig person som stod där framför mig.

Bode under ett par år i Brasilien. I vår lägenhet hände en del skumma saker. Leksaker som bollar kunde med en läskig fart som om någon sparkat dem hårt bara flyga ut ur barnens rum och slå i väggen. Detta när jag eller min fru var ensam hemma, ofta när jag eller min fru var ensamma hemma. Fönster var stängda så vinddrag är inget alternativ.

Vår dotters rum hörde man mummlande ljud från och när jag skulle gå in och kollla fick jag inte upp dörren. De var som att någon höll emot och sedan när jag pressade på så blev jag vid ett par tillfällen utknuffad. Detta skedde nattetid och dottern min var bara 2-3 månader gamal. Fick starka bilder av en gamal gumma som ville att vi lämnade ungen ifred kändes inte farligt på något sätt utan mer som att vi inte skulle störa henne, beskyddande för barnet men väldigt bryskt mot oss vuxna. Det visade sig sedan att mitt barn hade ett alvarligt höftledsfel och det kändes som att detta var orsaken till denna ande. Såg även starka bilder i mitt huvud och sedan när vi var på besök hos en släkting till min fru så hade de ett foto på väggen där familjen var samlad. Första gången jag var där och jag frös verkligen till när jag på bilden såg samma människa som jag sett i mina tankar. Det var en barnskötare som funnits i detas familj men som var död sedan flera år tillbaka.

När vi sedan upptäckte flickans höfledsfel och började arbeta med det så lugnade allt ner sig.

Har upplevt en hel del andra saker som jag inte kan förklara. Tror inte direkt på spöken och sånt men kan inte förklara det jag sett och upplevt annat än som antingen hjärnspöken eller något riktigt. Tänker inte gå i polemik med skeptikerna utan de får tro vad de vill, de som tror på paranormala saker får tro vad de vill. Skite ärligen i vilket så besvara mig kommentarer som ska försöka övertyga mig om antingen det ena eller det andra. Även kommentarer om psykiska åkommor kan ni lämna därhän då ni knappast är psykologer eller psykiatiker.
Citera
2013-09-11, 15:56
Medlem
hundsatans avatar
Vid läggdags, precis innan min lekamen bredde ut sej över dynan hörde jag ett ljud som jag inte kände igen. Jag blev skitskraj för att inte rent av säga fruktasvärt rädd. Ljudet lät som en katt vars klor skrapar mot en yttervägg. Men jag har ingen katt...
Personligen tror jag att det var en astralresenär som sökte kontakt på det andliga planet, eller jag är helt övertygad om detta.
Citera
2013-09-19, 16:18
Bannlyst
Mina morföräldrar har flyttat till lägenhet. Då behövde de en källare där de lade sina andra grejer som inte fick plats. Jag följde med dit en dag då jag var hemma från skolan pga huvudvärk och så går vi ner som vanligt men så när vi ska öppna dörren så ser jag en svart skugga snabbt röra sig förbi min morfar. Sen såg jag inget mer av den men det är rätt kusligt ställe i alla fall så jag gick hyfsat snabbt därifrån.
Citera
2013-09-30, 03:04
Medlem
RocknRollRolfs avatar
Fråga gärna om specifik händelse som jag kortfattat skriver här, om ni är nyfikna.

* Någon stod och stirrade på mig i ca 5 min när jag var 7 år och låg i sängen hemma. Hörde denne gå upp för trappen och in i mitt rum och gick sedan ut och ner för trappan igen. Var så rädd så jag vågade inte titta. Frågade mina föräldrar på morgonen om de varit upp under gårdagskvällen men icke. Min värsta paranormala upplevelse, för det är enda gången jag varit riktigt rädd.

* Gjorde anden i glaset i tonåren. Glaset for helt själv med bestämdhet utan att någon rörde det. Glaset gick ibland så snabbt så glaset for iväg från våra fingrar till den bokstav den skulle till. Var inte rädd, utan mest fascinerad.

* Hände något underligt varje vecka på ett jobb jag hade i 10 år. Fick reda på att en arbetare på 30 talet i samma byggnad hade dött i en olycka och det var allmänt känt i orten att det spökade där. Det försvann grejjer väldigt ofta. Vissa gånger då man hade lagt ifrån sig en pryl alldeles bredvid sig och skulle ha den igen så var den borta. En annan gång försvann min tröja där jag visste jag lagt den, gick ändå runt hela byggnaden och letade i 10 minuter utan att finna den. När jag kom tillbaka till den plats jag lagt den på, så låg tröjan där helt plötsligt igen. Dörrar öppnades flera gånger/vecka och fotsteg hördes ofta. När man skulle kolla vem som kom, fanns ingen där. En kompis som skulle hjälpa till att arbeta där själv en gång, stängde igen tidigare och for därifrån i ren fasa. Hade ej berättat för honom om spökerierna, det fick han reda på själv. Här finns hur mycket som helst att berätta om vad som hände i 10 års tid.

* Besökte ett medium som jag var skeptiskt till men blev dittjatad av min sambo som tyckte det var en upplevelse. Mediumet skulle ge mig energi och öppna mina chakran medans jag låg på en brits. När mediumet hade sina händer ovanför mitt huvud började hela britsen hoppa och skaka så jag fick hålla i mig. Tittade mot golvet för att se om det var något fuffens men mediumet nuddade inte ens britsen, utan stod i som trans med slutna ögon och inte sa något. Frågade efteråt hur fasiken hela britsen kunde hoppa och skaka så fruktansvärt (och jag vägde 100 kg dessutom). Fick svaret att det blev störningar i energifälten och då kunde sådant ske.

* På ett annat jobb, satt jag med kvällsarbete på kontoret helt själv i byggnaden. Plötsligt åker papperskogen på golvet av sig själv framåt ca 30 cm, mitt framför mina ögon. Blev inte rädd, utan mest road och skrattade till och fortsatte arbeta.
Citera
2013-09-30, 03:37
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag. Han var inte läskig, utan polade med mig.
Citera
2013-09-30, 09:35
Medlem
PinniPucks avatar
Citat:

Fan så läskig.. Vad är det med honom?
Citera
2013-10-02, 17:29
Medlem
Tjena allihopa!

Tänkte berätta lite som min mamma och pappa berättat för mig och min farbror.

Jag själv har inte varit med om något än (tacka Gud för det.)
Men i mina föräldrars gamla lägenhet spökade det enligt mina föräldrar. Dom är helt säkra på det och blir konstiga och försöker byta ämne varje gång jag vill prata om det.
Iallafall.. Mina föräldrar bodde i en lägenhet centralt i Malmö. Dom har berättat att i hallen på ett visst ställe så knaka det alltid till när man gick där. Endast när man gick där. Men många gånger på kvällar och nätter så har det knackat till. Detta är kanske inte något speciellt men ändå lite läskigt. Min mormor passade huset en gång då mina föräldrar inte var hemma och hon vaknade på natten eller morgonen (kommer inte ihåg vilket av det) och vartenda lampa i lägenheten var tänd. Och jag menar verkligen vartenda en.
Det värsta återstår. Både min mamma och pappa vaknade mitt på natten och då såg dom en gammal dam (pappa beskriver henne som en häxa). Och min pappa bara fryser till och bara drar täcket över huvudet och tittar inte upp igen. Min mormor är även väldigt religiös, och när hon gick in i lägenheten första gången sa hon till dom att inte flytta in där. När dom frågade varför gav hon inget riktigt svar. Hon sa bara gör det inte, det är något obehagligt här.
Dom bodde där i 6 månader sen klarade dom inte av det längre.
Skulle någon berätta detta för mig eller om jag läst det här hade jag nog bara skrattat åt det med damen/häxan. Men när jag tittar min pappa i ögonen när han berättar om den lägenheten så ser han fortfarande livrädd ut och får gåshud. Därav tror jag på dom.

Nu till min farbrors hus. När min kusin var omkring 5 år så stog hon och min farbror i hallen och prata. Helt plötsligt bara hon frågar vem pojken är och pekar mot dörren, Det är ingen där. Och efter det har dom hört henne "prata med sig själv" i sitt rum. När dom gått in är hon ensam men säger att hon pratat med pojken. Här tänker jag att barn kan ha "låtsas vänner, fantasi vänner". Men sen fick dom reda på att ett hus brunnit upp här och tro fan att en 8-10 årig pojke dog. Bara ett sammanträffande? Jag vet inte.
Hans fru låg en gång och sov på övervåningen och vaknar av att madrassen sjunker ner som att någon sätter sig där. Hon frågar då om han redan ska lägga sig, när hon inte får svar sträcker hon bak handen och känner efter han. Ingen är där, hon rusar ner ut och barnet som är hemma sover (dessutom är hon för liten för att madrassen ska tryckas ner så tydligt) och hennes man sitter och kollar tv. Han svär på att han inte va där uppe.

En sak till. Enligt min flickväns och hennes föräldrar spökar det hemma hos dom. Föräldrarnas säng hade en "stöd pinne" under sängen som lutade väldigt mycket åt ett håll. Dom båda vaknade en natt av att något bankade under deras säng. Dom vågande inte titta förrens på morgonen. Då var "pinnen" helt upprätt. Det händer jävla massa saker speciellt när dom bygger om eller möblerar om. Saker trillade och smällar hördes högt och tydligt när dom renoverade min flickväns rum.

Hennes gammel farmor gjorde alltid vid deras rosor i trädgården. När hon gick bort så skötte dom själv inte om det. När dom sen kom hem en dag hade någon varit där och klippt och ordnat i deras rosor.

Hoppas ni fick en intressant läsning. Dessa saker har jag inte varit med om själv (förutom några smällar osv hos min flickvän) men kan ändå säga att det är trovärdigt. För ingen av dom här skulle ljuga om något sånt här. Min flickvän bor förövrigt i en ville förresten!
Citera
2013-10-03, 13:45
Medlem
Okej jag ska berätta en upplevelse som jag inte har någon vettig förklaring till även fast jag är väldigt skeptisk till allt "paranormalt" etc. Hittar alltid en logisk förklaring till saker och ting. DOCK inte denna gång..

Jag var hemma i lägenheten själv en lördag. Var bakis från fredagen så chillade bara hemma. Klockan var väll runt 22.30. Hur som haver, jag ligger i min säng och kollar på film medans jag halvslumrar lite. Har alltid tv'n på även fast jag inte kollar på något speciellt då jag gillar att somna med tv-ljuset och med väldigt låg volym. Jag blir för trött och stänger då av tv'n efter ett tag.

Vaknar sedan av att tv'n lyser upp, i ca 3 sekunder som den alltid gör ca en timme efter avstängning (vet inte varför men blir inte rädd längre då den alltid gör samma sak). Dock så vaknade jag och kände obehag denna gång utav någon anledning. Min dörr står lite på glänt och utanför mitt sovrum ligger hallen där vi har en lampa på ett sidbord vid dörren. Eftersom lampan lyser upp hallen lite så ser jag om någon skulle gå i hallen då det blir skuggor. Jag slänger en titt mot dörröppningen och ser allvarligt att någon går runt i hallen Ser bara skuggan lite fort men får panik och sitter säkert och glor mot dörren i 20 min utan att jag vågar röra på mig. Efter mycket självövertalande att jag verkligen inbillade mig och att det inte är någon i min hall så smög jag upp och kollade i hallen. Ingenting där såklart, var dock rädd som fan och kollade mig runt. Vår hall är rund så man ser in till vardagsrummet, köket och in till en väldigt lång gång som leder till andra rum. I slutet av denna hallgång längst in är ett badrum. Var HELT (verkligen 100 %) säker på att jag stängde den badrumsdörren innan jag gick och la mig. Nu var den dock helt öppen mot väggen så man ser in till badrummet, som nu då var väldigt kolsvart. (Står kvar i den runda hallen) Dog lite inombords och kände ett sånt jävla obehag att jag fort som fan gick in i mitt rum och slängde på mig kläder & gick ut från lägenheten och åkte hem till min kompis som bor 4 busstationer mot mig.

Klockan var väll halv tolv då jag kom dit så jävla tur att bussarna fortfarande gick någorlunda ofta.

Efter den händelsen har jag inte varit med om något mer men snackade med föräldrarna om det dagen efter och var sjukt orolig för att sova. Dock så sov dom hemma natten efter så det kändes väldigt mycket bättre. Men var fortfarande rädd många nätter efter det. Ser till att lampan i hallen är släckt.
Citera
2013-10-06, 22:29
Medlem
Har många gånger kunnat förnimma känslor som jag vet inte är mina egna. Exempelvis så var jag själv på kyrkogården för några dagar sen. Och rätt som det var fick jag extremt tungt att andas, jag ifrågasatte närvaron och fick som ett svar i huvudet ( hittade inte på själv ) att det var en man jag hade kontakt med och att han dog i KOL. Har upplevt sådana här fenomen många gånger, känt fysisk beröring och sett skepnader svepa förbi dörröppningar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in