2013-07-22, 01:11
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Låter som en psykos.

Inte allt annat i tråden då?

Fast jag kan ju inte heller dementera med tanke på mina problem och hur jag lever
Citera
2013-07-22, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Är inte alls synsk men det som du varit med om kanske jag också varit med om. Det var en tid då jag var ganska rädd av mig, var typ 12 och låg hopkurad i sängen då jag tittar upp "tjuvkikande" och ser hur typ ett ljust klot dyker upp ur tomma intet från väggen och försvinner halvvägs genom mitt lilla rum. Trotts att jag var väldigt harig av mig på den tiden så kände jag ingen rädsla faktiskt vad jag minns. Men nu är det så pass länge sedan att det börjar blekna, det skedde så fort.
Har tänkt att det kunnat varit billjus men jag vet ju hur billjus såg ut när det lös genom fönstret och det hade i alla fall aldrig kunnat lyst genom halva rummet om det inte såklart var något övernaturligt som kunde bryta naturens lagar

Förmodligen ett eldklot. Färdas ofta mellan kontakter, telefon eller elledningar. Främst i äldre hus.
Citera
2013-07-22, 11:22
Medlem
alroberts avatar
För några år sen så hände en grej, har hänt mig mycket men orkar bara skriva denna

Min mormor hade gått bort kanske 1 månad innan detta, jag bodde hemma hos mina föräldrar och dom skulle åka iväg och göra något och jag var kvar hemma själv.

Jag låste alltid när jag var hemma själv bara för att jag ofta stängde in mig på rummet med väldigt hög musik. Och då skulle vem som helst kunna tömma hela huset utan att märkas.

Så jag sa hejdå till dom i dörren och stängde efter dom och låste dörren ordentligt.

Sedan gick jag in på mitt rum och satte mig vid datorn fast hade ingen musik på, sen helt plötsligt hörde jag någon/något dra ner en tallrik i golvet i köket. (iallafall så som det lät) det lät som att en tallrik eller dylikt verkligen kastades i golvet och splittrades i tusen bitar, jag vart förbannad och gick ut i köket för att se om katterna hade dragit ner något. Men kunde inte hitta något trasigt i hela huset..

Så jag tyckte det var lite konstigt så jag gick in och stängde dörren till mitt rum och spelade spel nån timma, sedan skulle jag ut ur mitt rum för att göra nånting och kände att det var jätte kallt på hela nedervåningen. Väldigt skumt. Men sen gick jag ut i hallen och där stod dörren öppen med låskolven helt utdragen(?) inget var snott eller så, plus att jag skulle hört ifall nån vart inne i huset.

Jag hörde även mycket smällar och sådant runtomkring då min mormor gått bort, så hon ville väll visa något.
Senast redigerad av alrobert 2013-07-22 kl. 11:24.
Citera
2013-07-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Förmodligen ett eldklot. Färdas ofta mellan kontakter, telefon eller elledningar. Främst i äldre hus.

Spännande om det var det för det ska vara sällsynt att få se sådana
Citera
2013-07-22, 13:23
Medlem
Maltuss avatar
Parallella universum!

Läs min rapport
https://www.flashback.org/t2178944
Citera
2013-07-22, 13:41
Medlem
Har en hel drös med spökhistorier som mest andra, men även jag varit med om.

Som 11-13 åring höll man på med anden i glaset och liknande med polare. en gång när vi körde och sedan gick iväg en stund (kommer inte ihåg varför) och sedan kommer jag och polarna tillbaka till rummet typ 5 min efteråt så gungar taklampan över bordet. Det var sista gången vi körde det. Inget fönster eller liknande var uppe för det var ganska kallt ute vill jag minnas.

En gång berättade min farfar för mig hur synd det var att jag aldrig hann träffa hans far, för att vi var så lika till intresse utseende och liknande. Att vara med mig tyckte farfar att det var som att vara med honom, skillnaden var att jag självklart är yngre än min farfar.
Då känner jag en varm känsla komma liksom ur bröstet och sprida sig i kroppen och har aldrig känt mig så trygg och skön i hela mitt liv, varken innan eller senare i livet. Samtidigt kändes det som att känslan kom utifrån, alltså inte var min.
Det höll i sig i typ 1 timme
Citera
2013-07-23, 00:49
Medlem
Citat:
Spännande om det var det för det ska vara sällsynt att få se sådana

Vandrar på telefonledningar gör de också, svara inte i telefon då om det ringer! Tror att det oftast händer i hus med gamla dåliga ledningar gör att man tolkar in det övernaturliga.

Osäker men tror kulblixt kan vara ett liknande fenomen.
Citera
2013-07-23, 11:58
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrzambrott

Astral projection/ OBE

Från och med början av oktober blev jag intresserad av utanför kroppen upplevelser. Jag tittade igenom hela detta videoklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=IaDOkMEK4uk

Och har nu lite bättre uppfattning om det paranormala och övernaturliga. Hur som helst; jag gick igenom samma process varje kväll.
1. Först låg jag stilla i sängen på ryggen i 15-20 minuter (ibland i 1-2 timmar)
(jag kom inte mkt längre än detta de flesta gångerna utan somnade eller gav upp istället)
2. Efter det hamnade jag i en typ av "paralys" eller vad man ska kalla det för. Då min kropp sov men att jag fortfarande var vaken. Jag kunde inte röra eller känna min kropp.
3. Efter det började det susa kraftigt i öronen (kraftigare än vanliga tinnitusljus (jag har tinnitus nämligen)) och min kropp började vibrera. Jag försökte bryta mig ur min fysiska kropp, men lyckades aldrig. Den första gången detta hända slutade det med att jag nästan fick en hjärtattack (senare visade det sig att det var min hjärtchakra som hade aktiverats och inte mitt hjärta).

Efter mer än en månad utan resultat gav jag upp. Men det var inte över än! Några veckor senare (den 23 november) hade jag en lucid dream (en dröm då man vet att man drömmer). Jag befann mig på Ica köpcentrum nere i centrum och stod där man pantar flaskor (vet helt ärligt inte varför jag stod just där). Jag bestämde mig för att lämna min kropp, ja bara sådär. Hela jag började vibrera. Jag öppnade ögonen och "sög" ut mig själv från min fysiska kropp. Min andliga kropp flyttades nästan en meter ovanför min kropp innan den sögs in kroppen och jag vaknade. Klockan var 11:14

Nästa morgon hände samma sak, fast denna gång färdades min andekropp i samma riktning som en regnbåges form, alltså först från sängen sedan snett uppåt och sedan snett nedåt mot golvet. Jag vaknade direkt efter, denna gången var klockan också 11:14.

Cirka en månad senare låg jag i sängen på morgonen och ville gå på toa. Jag kände mig slö och orkade knappt gå upp. Jag kände då hur jag bröt mig loss från min fysiska kropp igen. Jag svävade till toaletten och kunde fortfarande känna att jag var kissenödig. Men det kom inget Sedan sögs jag tillbaka till min kropp. Detta upprepade sig 4-5 gånger innan jag beslutade mig för att kasta mig upp i sängen.

Cirka två månader efter detta drömde jag att jag satt i fängelse. I samma stund kom jag på att detta bara var en dröm. Då började jag automatiskt vibrera av mig själv. Plötsligt blev allting svart och jag visste att jag befann mig i min säng. Jag sjönk igenom sängen och kunde se kannor som stod under min säng, exakt som de såg ut och i samma position som jag sedan fann dom stå i. Detta var den sista gången jag hade en utanför kroppen upplevelse.

Något annat skitskumt:

Jag drömmer nästan varje natt något som på ett eller annat sätt upprepar sig dagen därpå, eller några dagar senare. I vissa fall till och med månader senare.
T.ex:
Jag ville i min dröm ta reda på vad nettolönen för ett visst yrke var där bruttolönen var 21500. Jag kalkylerade det på min räknare: 21500 x 0,68 = 14620. Detta visade sig inte bara vara korrekt i verkligheten, utan även den riktiga nettolönen för detta yrke.

En annan gång drömde jag om en person jag aldrig träffat, denna dröm utspelade sig åratal in i framtiden. Den 26 mars 13:41 ser jag samma person, fast några år yngre hoppa på samma buss som mig. skumt
Natten därpå hade jag en dröm om att jag skulle stöta på denna person direkt på bussen nästan jag jag träffar denne.
Detta stämde, jag såg personen IGEN 22 maj 11:41

Detta händer på ett eller annat sätt nästan varje natt, i flesta fall upprepar sig scener från drömmen dagen därpå eller någon dag senare.

Tacksam för feedback från andra här på forumet!

Mvh Anton 18 år

Läste det här igår kväll så jag tänkte att jag skulle testa.
Körde lite avslappningsövningar i sängen, kände mig "tyngre o tyngre" osv tills jag somnade. Misslyckades lite smått men sov inte helt djupt, drömde nåt löjligt.
Sen drömmer jag att jag sitter bredvid min sambo vid min dator där sambon snurrar på stolen, säger att sambon ska gå och fattar att jag drömmer och tänker bara "lyft".
Då är jag typ "vaken" i mig och båda armar börjar skaka som fan samtidigt som munnen öppnas och jag tar in luft, eller suger ut massa luft (minns inte). Men blir skiträdd så jag tänker avbryt och det upphör, hjärtat slår fort och jag tänker vad fan. Måstr ju göra om det. Aldrig varit med om något så konstigt!
Citera
2013-07-23, 16:34
Medlem
Såg och kände mkt saker när jag va yngre , men har förstått senare i livet att jag nog stängde av , för jag vill inte se saker.

Men en sak som händer varje gång jag kommer att tvingas ta bort en häst , så visar sej min gamla "ursprungshäst" , den första häst jag hade och som va en stor del av mitt liv.
En del av gångerna har den aktuella hästen inte varit sjuk eller skadad så att man kan misstänka att det är på gång , utan flera gånger har det kommit lite plötsligt med hastigt insjuknande som gjort att de måste tas bort.

Kan ta en lustig sak från när jag va yngre :
Kom hem sent på natten och tittar in i min mammas sovrum i förbifarten , ser att det ligger 2 personer i sängen och tänker att nu har hon fått med sej en karl hem igen .. lite sådär tonårsur över det ..
Straxt efter att jag lagt mej så vaknar morsan och ropar och frågar om jag är ledsen ?
Nää ?
Ok , jag drömde att du kom och la dej här hos mej för du va ledsen.
... Hon hade ingen karl hemma i sängen , hon låg där själv !
Citera
2013-07-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi67
Såg och kände mkt saker när jag va yngre , men har förstått senare i livet att jag nog stängde av , för jag vill inte se saker.

Men en sak som händer varje gång jag kommer att tvingas ta bort en häst , så visar sej min gamla "ursprungshäst" , den första häst jag hade och som va en stor del av mitt liv.
En del av gångerna har den aktuella hästen inte varit sjuk eller skadad så att man kan misstänka att det är på gång , utan flera gånger har det kommit lite plötsligt med hastigt insjuknande som gjort att de måste tas bort.

Kan ta en lustig sak från när jag va yngre :
Kom hem sent på natten och tittar in i min mammas sovrum i förbifarten , ser att det ligger 2 personer i sängen och tänker att nu har hon fått med sej en karl hem igen .. lite sådär tonårsur över det ..
Straxt efter att jag lagt mej så vaknar morsan och ropar och frågar om jag är ledsen ?
Nää ?
Ok , jag drömde att du kom och la dej här hos mej för du va ledsen.
... Hon hade ingen karl hemma i sängen , hon låg där själv !

Ett effektivt skydd ska vara att tänka som att man går med en bubbla runt sig som inget kan ta sig igenom och ska "skydda" en från att se och uppleva saker av en annan karaktär
Citera
2013-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ett effektivt skydd ska vara att tänka som att man går med en bubbla runt sig som inget kan ta sig igenom och ska "skydda" en från att se och uppleva saker av en annan karaktär

Ja det va just det jag hörde ngn säja för några år sedan och förstod att det va det jag gjort , det är så det känns , som att jag har skapat ett skal , eller en bubbla runt mej
Citera
2013-07-27, 17:48
Medlem
Vet inte. Minns ett tillfälle när jag var runt 10-12 (kanske) och bodde med föräldrarna i deras hus mitt ute i skogen. Det var natt och jag satt vid datorn. Det var sommar så jag hade fönstret på vid gavel. Hör riktigt tunga och saktfärdiga steg utanför och snart ett jäkligt läskigt skratt, inget hysteriskt eller så, lika lågmält som stegen men tungt och omänskligt... Tänk er.. Gears of War ( , men faktiskt). Blev helt stel och vågade inte kolla ut (var på andra våning), vilket man ångrat i ett antal år.
Men det skrattet fick verkligen alla ta skydd-signaler i kroppen att komma till liv.

Sedan har det hänt en del konstigt som har mer med mig själv att göra. När jag var ung kunde jag ibland höra vad folk viskade till varandra när jag var långt bort, under samma ålder
brukade jag ljuga en hel del men mina lögner resulterade alltid i konstiga resultat. Som när jag hade berättat för några att jag fått hund och så är de på besök och undrar var den är och jag lite random pekar på en buske och säger att den är där inne och tar ner händerna där och vips springer det ut en hund... vadfan. Sjukt egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in