Jag har en udda story att komma med. Om inte annat för att få igång en diskussion.
Tack och lov var vi två om att uppleva exakt samma sak, annars hade jag börjat tro att jag fått Stora Knäppen!!
Jag umgicks en tid med en kompis med några glada taxar. Vi kan kalla henne för Q, för enkelhetens skull.
Efter en längre hundpromenad var vi både trötta och hungriga. Vi gick till lokala pizzerian och köpte varsin pastasallad.
Det som hände där är svårt att greppa om. Till storyn hör också att jag exakt en vecka tidigare tappat bort en bussremsa som är gångbar i Stockholms lokaltrafik. Det är ett färdbevis för lokaltrafiken.
Jag mindes exakt hur den såg ut, stämpeln med tidsangivelsen för förra åkturen med buss, samt fem förbrukade markeringar.
Men mest grämde jag mig för att färdbevisets värde var över hundra kronor, och att det var klantigt att tappa bort det.
När vi stod och väntade på att pastasalladena skulle bli klara, så hör vi mycket tydligt ett duns mellan oss. Det lät som om någon tappat en tung bok i golvet.
Vi tittade i golvet, där vi tyckte oss höra dunsen, och vad ligger där??
Jo, färdbeviset som varit borta i en vecka! Allt stämde, antal förbrukade klipp (5st) och senaste tidsangivelsen. Jag och Q har varit med om en del märkliga saker, men detta var något i hästväg.
Hur kan man förklara att något kan materialiserats sig ur tomma (?) intet, på bästa Star Wars-sätt??
Tur att vi var två om att se det hela, för Q och jag tvivlade på våra sinnen. Två personer kan bara inte tolka saken fel ....
Berätta nu, vad tror ni??