2010-11-12, 22:27
Medlem
jokerwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Har varit med om samma sak när jag ägde katt en gång i tiden .. kom tillslut fram till att min katt reagerade på ljus .. gick en väg en bit från huset och när det kom bilar så reflekterades deras ljus över storarumstaket o katten satt alltid o följde ljuset ! kanske din katt reagerar samma

Inte helt omöjligt att det kan vara så! blir nästan lite besviken.. haha
Citera
2010-11-12, 22:35
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Well.

En gång så var jag, mitt ex och en kompis till mig hos en tjejkompis och såg på lite film.
Rökte en jolle också.. iaf.
Sedan så känner jag mig iakttagen, och antagligen min kompis också för vi båda kollar bakåt samtidigt, och där står nån stor snubbe med nått vitt på ansiktet (typ jason om jag minns rätt).
Blev mycket rädd när jag inser att min polare såg precis samma sak.
Efter diverse kontroller att alla fönster o dörrar är låsta så vill jag minnas att vi vågade fortsätta att se på filmen.

En annan gång så kom jag hem nånstans ifrån. Lägger mina kingsize rizla på min bäddade säng när jag ska plocka fram lite godis som jag tänkte mecka ihop.
När jag sedan ska ta mina papper så finns de inte kvar, så jag börjar leta i mitt rum för nånstans måste de vara.
Efter ca 15min finkammande av mitt rum (inkl skaka av täcke, lakan etc) så ligger papprena prydligt på sängen.
Tror inte jag rökte efter det...

Nu kommer någon observant person här se att hashish varit inblandat i åtminstone den första händelsen, men vågar nog påstå att det inte har något med saken att göra.
Om jag ensam skulle sett det så skulle jag kanske tänkt att så var saken.

För mig verkar ingenting övernaturligt.

Du är bara för ner-rökt, helt enkelt.
Citera
2010-11-13, 00:18
Medlem
Sombreromannens avatar
Jag har haft tre stycken upplevelse där jag är säker att jag sett något.

Den första är när jag var och hälsade på släkten i Finland, så bor vi i en gammal trästuga i skogen (ganska nära Lahti). Min upplevelse skedde dock när jag var mindre, rättare sagt runt 10 år kanske, men kommer ihåg det som om det vore igår. Jag låg uppe på loftet och sov, men har alltid sovit oroligt så vaknar lätt upp. När jag vaknar upp mitt i natten så är det ganska mörkt, men inte så pass mörkt så man inte kan se. När jag kollar ner från loftet (då jag låg så jag kunde kolla ner) så ser jag en svart gestalt liknande en gubbe som sitter i köket och dricker kaffe. Hela jag blev helt stel i kroppen, och jag ligger och stirrar på denna skugga i säkert två minuter, och den sitter fortfarande kvar och dricker kaffet. Sedan fick jag sån panik att jag la mig under mitt täcke, där somnade jag om och såg gubben aldrig igen.
Än idag är jag övertygad om vad jag såg!

Det andra har hänt hemma hos morsan och farsan. Kommer ihåg att syrran alltid talat om att det är folk som går omkring här, att hon har sett något vitt som sprungit förbi henne. Hon var så övertygad att hon fick panik och sprang ut. Min första upplevelse som kunde bekräfta hennes syner, var när jag en kväll/natt skulle gå ner för trappan. Det var riktigt mörk så jag ser ingenting. Från ingenstans så kommer det något vitt rakt i ansiktet på mig som jag typ går igenom. Mina reflexer gick igång och jag försökte väja från detta, vilket resulterade i att jag nästan ramlade i trappan. Lika snabbt som det kommit mot mig, så försvan det senare.

Den läskigaste jag varit med om, när jag mitt i natten satt på wc. Med andra ord mörkt utanför och ljust på toan där jag satt med stängd dör. Ljuset tränger ju igenom precis under dörren, så man ser ju fall någon skulle gått förbi. Då satt jag på toa, när jag i mitt periferi seende ser någon vandra förbi dörren (såg skuggan under dörren). Satt säkert i tio minuter på toaletten och försökte lyssna samtidigt som jag stirrade mot dörren. Inget mer hände, men nog blev jag skraj.
Citera
2010-11-13, 01:56
Medlem
I mitt gamla hus där jag bodde så hände det en massa mysko.

En gång så ramlade ALLT som stod på en hylla ner helt oförklarligt, det var som om någon puttade ner allt från hyllan på en och samma gång.

En annan gång så var jag ensam hemma, och när jag gick och la mig så stängde jag dörren som jag ALLTID gör, men när jag vaknade var den öppen. Ingen annan skulle vara hemma på en vecka och det var knappast ett inbrott då inget var stulet.

Sedan så har det hänt en massa andra oförklarliga saker där. Bland annat så hörde man hur det knakade i golvet som om någon gick där mitt i natten.
Citera
2010-11-14, 11:15
Bannlyst
Hade den värsta natten på väldigt länge i natt. Somnade ungefär 23:00 igår kväll, inga konstigheter med det.
MEN, jag vaknar igen vid 02:07 och kollar framför min säng och vad får jag se då? Jo ett spöke tror jag, är verkligen säker. Såg ut som en arg dam.

Har ritat en bild av hur händelseförloppet såg ut: http://i51.tinypic.com/241nz0l.png
Citera
2010-11-20, 02:32
Medlem
Drullputten88s avatar
När jag var runt 8 år hade jag många mardrömmar men en gång hände något konstigt...
Vi hade precis kommit till Sverige från Kazakstan och min familj fick bo som flyktingar i ett gammalt hur från 1600-talet typ, iallafall så drömde jag mardrömmar varje natt men en mardröm jag hade sitter fortfarande i huvudet. Jag drömde att jag spela fotboll med några sedan kom det en kille med 10 ögon och frågade om han kunde vara med, självklart sa jag ja i drömmen . Efter att vi spelat klart så började vi slåss, killen i drömmen var mycket större än mig så han drog ner mig på marken och tog struptag, då vaknade jag och försökte gå upp men kunde inte för det kändes som att någon höll kvar mig i sängen med händerna runt min hals. Jag försökte verkligen ta upp överkroppen men kunde inte av någon konstig anledning. Jag blev så rädd så jag började skrika tills min farsa kom och tog upp mig från sängen och allt blev normalt igen...
Citera
2010-11-21, 01:46
Medlem
Satt stenad i ett gatukök med ett par vänner i väntan på kebab i våras. Fastnade med blicken på ett flipperspel. Ni vet, texten som rullar; game over, insert coin, high score osv.
Iaf så poppade det upp "say no to drugs" eller "don't do grugs". Kommer inte ihåg vilket.
Wtf?!? tänkte jag. Game over, insert coin etc rullade vidare och anti-drogbudskapet dök aldrig upp igen.
Berättade detta för mina vänner, de garvade, "yeah right"... Har inte tagit upp det igen
Citera
2010-11-21, 19:50
Medlem
orangejuices avatar
Kan dela med mig av en händelse som gjorde mig sömnlös i några nätter.

Jag och en kompis skulle hänga runt med hans flickvän och hennes kompisar, platsen var Rickomberga, ligger i Uppsala. VI hade vart ute ett tag och skulle nu in till en tjej som bor där, när vi väl kommer in så berättar hon att det spökar i huset. Bullshit tänker jag och min kompis och viftar bort det. Senare under kvällen bestämmer vi oss för att skrämma min kompis så när han går in i köket så håller vi för dörren så att han inte kommer ut, jag öppnar proppskåpet och drar ut proppen och hela huset släcks. Han vet inte att det är vi som dragit ut proppen så han börjar skrika som en tjej, när vi väl släpper ut honom så påstår han att något rörde honom vid ryggen eller liknande.

Har aldrig skrattat så mycket i mitt liv...

Nu till det äckliga, min kompis och hans flickvän går upp till övervåningen för att lägga sig och jag stannar kvar i vardagsrummet och slocknar på soffan. Klockan 10 på morgonen väcks jag av något oljud från köket, det låter som att köksskåp öppnas och stängs. Sket nästan på mig..

Nu tror jag att någon driver med mig så jag ropar men får inget svar. Tar en skruvmejsel(vet ej varför) går sedan till köket där jag ser att köksskåpen står öppna och burkar och dylikt ligger på golvet.

Kan tillägga att innan bebyggelsen av bostäder tog fart i området fanns där en institution för psykiskt utvecklingsstörda barn och ungdomar. Om det har något med saken att göra vet jag inte...
Citera
2010-11-21, 20:58
Medlem
pinnenjaos avatar
När jag var 9 dog min gammelmormor. 2 veckor efter vaknar jag 02:20 av att hon ger igenom mitt rum. Somnar om.

I säkert flera år efter det vaknar jag varje natt 02:20 av att någon går 3 steg i trappen. Till sist frågar jag min bror om han också hör det, vilket han gör. En natt vaknar jag av att någon går upp hela vägen i trappen. Hallen låg precis utanför mitt rum så jag gick dit - men ingen är där. Efter det vaknade jag aldrig mer av att någon går i trappen.

Sen hände det andra lustiga saker i det huset. Brukade höra någon som satt i datorstolen och knappa på tangenterna. Lät som någon gick runt på golvet kring en själv. Värst var ändå badrummen. Alltid när jag var ensam hemma hörde man någon som gned med ett blött finger i handfaten och badkaren. Blev vansinnig. En annan gång hörde jag en fet smäll i dörren innifrån badrummet. Efter 1 timme gick jag in och kolla, då ligger en schampooflaska precis innanför dörren (de stod 3, 4 meter bort på andra kortsidan av rummet). När jag duschade så ramla en schampooflaska ned från hyllan 1,5 m bort och glider ned vid mina fötter. Några sekunder senare ramlar en till, och yterligare sekunderna efter det en till. Plötsligt ramlar återstående flaskor ned vid mina fötter samtidigt (troligtvis någon dominoeffekt, men ändå läskigt).

När vi flyttade och en ny familj flyttade in flyttade även dem efter 1 månad p.g.a. att "de inte trivdes".

Efter vi flyttat har det varit lugnt i nya huset. Känner mig inte iaktagen 24/7, inga kalla vindar drar förbi och ingen går i cirklar kring mig, det har bara hänt en händelse som skrämt mig:

Jag låg i sängen och läste med böjda ben. Över fotändan finns en hylla. Plötsligt hör jag en smäll från denna, sänker boken och kollar upp. Jag ser att något är annorlunda men inte vad. Jag kollar ned vid mina fötter och där ligger halva mitt dopljus. Jag ställer mig upp och kollar på hyllan, det som stod framför har inte flyttats eller välts omkull. Så jag undersöker dopljuset istället. Det var rakt avhugget, mitt genom klistermärket på det också (kan tyckas att om det gått sönder av sig själv skulle klistermärket följt med antingen ena halvan eller andra). Sedan tar jag min trasiga del av dopljuset för att se om jag kan bryta av det själv, lyckades efter att jag placerat det mitt under foten och en hand på var ände och drog från foten. Vet fortfarande inte hur det gick till
Citera
2010-11-22, 18:55
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvnisse
I natt drömde jag en först en otäck dröm, jag tittade på foton från digitalkameran, ett ansikte av en gammal dam var med på ett kort. Jag insåg att det nog var en dröm, och ville vakna. Jag ropade på mamma. Sedan trodde jag att jag vaknat, fast jag fortfarande drömde. Jag stod i mitt barndomshem i vardagsrummet, och tittade mot mamma som stod vid diskhon. Allt var mörkt och suddigt. Jag blev orolig över att se något mer otäckt, jag såg inte riktigt om det var mamma, och sedan vaknade jag.

Mamma berättade för länge sedan att hon kände sig iakttagen när hon diskade. Hon vände sig om, gick genom köket till vardagsrummet, och såg en man med svart rock och svart hatt, som gick eller svävade bort genom väggen.
Var det mig hon såg från framtiden? Inte för att jag bär svart hatt och rock men...

Citat:
Ursprungligen postat av BubblesDeVere
Åh! sånt här tycker jag är så intressant! Min mamma hade även hon en konstig upplevelse när hon skulle föda min lillebror. Hon fick också lustgas. Helt plötsligt kände hon hur hon började falla ner i typ en brunn. Och lock som smällde för ovanför henne i allt snabbare takt. Tillslut nådde hon botten och det blev helt tyst med undantag för en pipande ton. Sen sa en röst nåt i stil med "Det här är allt, du är bara en illusion". Detta var 1990 alltså innan "The matrix".

Känner igen hela känslan från när jag hamnade i K-holet(finns mer info i drog forat om detta fenomen) efter att ha tagit en ganska rejäl dog ketamin, och ketamin och lustgas är två droger från samma "familj" men ketamin är starkare så jag va säkert medvetslös i 30-40 minuter och befann mig i denna "riktiga" värld som då inte var en "The Matrix". Det var en riktigt sjuk känsla som tog ett tag att bearbeta.

//bäng

//bäng
Citera
2010-11-23, 19:42
Medlem
Känner en man väldigt bra som hade ett hus i Småland, där sa han att det spökade då han hade vart med om diverse saker, hans flickvän vaknade av att en man satt jämte henne och tog på henne och massor av fler saker hade hänt honom, kan ta reda på fakta först innan jag skriver om just honom.

Men i alla fall så har jag varit med om en riktig scary upplevelse i mitt liv. Upplevelsen delade jag tillsammans med 4 personer som jag känner väldigt väl som också kan intyga det inför de jag berättar det för.
Denna man jag talade först om hade köpt ett nytt hus nån kilometer ifrån mig och jag gillade att vara hos han rätt så ofta. Han hade berättat att det börjat hända saker med hans nya hus, tex att hans garagedörrar som var helt låsta hade varit helt öppna någon morgon, det hade stått en alldeles dammig flaska rosé vin på hans bord någon morgon, alltså hade ingen burit den dit för då hade man sett fingeravtryck på flaskan.

Aja satt hemma en onsdagskväll hos denne mans nya hus och lyssnade lite på musik osv, vi satt i köket. Vi började tala lite smått om hans förra hus och händelser som jag ofta gärna lyssnar på. Frågade också vad som hade hänt i detta nya hus och han berättade. Vi avbröts av att musiken kraschade ihop, tänkte att det var väl bara cd-skivan som knasade lite så han gick för att fixa till den, han går förbi sin spis där han har 4 ganska stora glasburkar med kryddor ståendes på sin fläkt. När han tog 1 steg från den o fortsatte ut i hallen så slungades glasburken med chili iväg rakt emot mig, alltså den flög precis som att nån slungade iväg den. Det kan knappast ha varit basen som stötte i den då den kom med en sån fart, den var kanske 2 meter i luften sen landade den en meter ifrån mig. Kanske inte världens läskigaste händelse men värd att fundera på
Citera
2010-11-24, 20:20
Medlem
stjernes avatar
En gång när jag var kanske 11-12 år var jag med familjen till Norge där vi har våran sommarstuga. Stugan ligger i en vacker fjälldal med orörd natur, skogar, en stor sjö och hela dalen är omringad av fjäll. Finns endast några sommarstugor där. Den gången skulle vi sova i min mammas mosters stuga. Jag och min lillasyster sov i ett rum med två våningssängar. Syrran låg i den ena våningssängen på den nedre bädden och jag låg överst i den andra. I sängen ovanför syrran låg ett stort täcke fint hopvikt. Jag vaknade till mitt i natten och kände att jag behövde gå på toaletten. När jag vände mig om åt syrrans håll fick jag se hur täcket på sängen ovanför syrran börjar röra sig. Som om någon gjorde sig i ordning att bädda ner sig själv och dra täcket över sig fast jag ser att det inte ligger någon där. Jag blev vettskrämd och ville ropa på min lillasyster som sov, men vågade inte. Jag vågade heller inte gå till toaletten. Jag vände drog täcket över huvudet och låg och knep ihop ögonen och var jätterädd.
Nästa morgon när jag vaknade var täcket fint hopvikt igen och det syntes inga tecken på att någon sovit där.

En annan sak som hände för några år sen. Jag var ensam hemma. Mina föräldrar och syrran hade varit i Stockholm och jag visste att de var på väg hem och hade ca 4 timmars resväg med bil uppåt landet.
Jag hade suttit en stund och sett på tv och var nyfiken på hur långt de hade kommit. Så jag gick till telefonen bredvid köket och började slå pappas mobilnummer. Då hörde jag plötsligt steg. Tunga steg från skor. Stegen började ute i hallen och kom in i köket. Först blev jag förvånad, sen irriterad. "Fan. Har jag glömt låsa dörren?" Och jag tänkte att det var någon av grannarna som bara gått in som de gör ibland och jag gillar inte det. Medan signalerna till pappas mobil gick fram hörde jag hur stegen gick igenom köket och kom närmare mig där jag stod med telefonen. När stegen nästan var framme vid dörrkarmen tittade jag förbi väggen så att jag kunde se in i köket för att se vem det var som klampat in. Ingen där. Jag skojar inte när jag säger att jag blev iskall i hela kroppen när jag såg att det inte var någon där och kom att tänka på att stegen tystnat nästan samtidigt som jag tittade in i köket. Pappa svarade och jag väste i telefonen:
"Var är ni?"
"Vi har precis åkt förbi Uppsala. Vad är det? Har det hänt nåt?"
"Kom hem snabbt. Snälla!"

Som sagt, det var inget otäckt eller skrämmande med stegen, utan det som skrämde mig var ju att det faktiskt inte var någon där. Det var riktigt jobbigt att vara i huset och bara vänta på att de skulle komma hem efter det och väntan kändes oerhört lång.
Har fler saker som jag kan berätta om senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in