När jag var 9 dog min gammelmormor. 2 veckor efter vaknar jag 02:20 av att hon ger igenom mitt rum. Somnar om.
I säkert flera år efter det vaknar jag varje natt 02:20 av att någon går 3 steg i trappen. Till sist frågar jag min bror om han också hör det, vilket han gör. En natt vaknar jag av att någon går upp hela vägen i trappen. Hallen låg precis utanför mitt rum så jag gick dit - men ingen är där. Efter det vaknade jag aldrig mer av att någon går i trappen.
Sen hände det andra lustiga saker i det huset. Brukade höra någon som satt i datorstolen och knappa på tangenterna. Lät som någon gick runt på golvet kring en själv. Värst var ändå badrummen. Alltid när jag var ensam hemma hörde man någon som gned med ett blött finger i handfaten och badkaren. Blev vansinnig. En annan gång hörde jag en fet smäll i dörren innifrån badrummet. Efter 1 timme gick jag in och kolla, då ligger en schampooflaska precis innanför dörren (de stod 3, 4 meter bort på andra kortsidan av rummet). När jag duschade så ramla en schampooflaska ned från hyllan 1,5 m bort och glider ned vid mina fötter. Några sekunder senare ramlar en till, och yterligare sekunderna efter det en till. Plötsligt ramlar återstående flaskor ned vid mina fötter samtidigt (troligtvis någon dominoeffekt, men ändå läskigt).
När vi flyttade och en ny familj flyttade in flyttade även dem efter 1 månad p.g.a. att "de inte trivdes".
Efter vi flyttat har det varit lugnt i nya huset. Känner mig inte iaktagen 24/7, inga kalla vindar drar förbi och ingen går i cirklar kring mig, det har bara hänt en händelse som skrämt mig:
Jag låg i sängen och läste med böjda ben. Över fotändan finns en hylla. Plötsligt hör jag en smäll från denna, sänker boken och kollar upp. Jag ser att något är annorlunda men inte vad. Jag kollar ned vid mina fötter och där ligger halva mitt dopljus. Jag ställer mig upp och kollar på hyllan, det som stod framför har inte flyttats eller välts omkull. Så jag undersöker dopljuset istället. Det var rakt avhugget, mitt genom klistermärket på det också (kan tyckas att om det gått sönder av sig själv skulle klistermärket följt med antingen ena halvan eller andra). Sedan tar jag min trasiga del av dopljuset för att se om jag kan bryta av det själv, lyckades efter att jag placerat det mitt under foten och en hand på var ände och drog från foten. Vet fortfarande inte hur det gick till