2012-04-21, 00:43
Medlem
HIVonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsesskrona
i natt undrade jag vad som hände... min pappa skrattar och förvisar det som hjärnspöken.... det var ännu en tydlig verklig sömnpsykos för mig....

jag drömde att jag pratade med min dotter förälder... sedan helt plötsligt vaknade jag till i rädsla, ett stort svart väsen uppenbarade sig vid sidan av min säng och lade sig bredvid mig... av total rädsla försökte jag skrika men totalt förlamad... hörde sedan ngn gå in i min hall... fortsatte med bestämnda steg in i vardagsrummet.... hörde en stol skjutas mot golvet... seda gick stegen vidare genom hallen in mot köket med ett som lät som ett pappers kuvert eller ngt som knycklades ihop...gick in med åter bestämda steg in i köket... jag låg klarvaken och försökte skrika vem är det i ren skräck.... totalt vansinne... tänkte det är ju ingen som har nyckel till min lägenhet.... är det barnen... nä dom har inte det just nu.... totalt klarvaken.... min blick pendlar över rummet... hör hur ngn öppnar kylskåps dörren... sedan ser jag ngnt väsen i dörrhhålet till sovrummet i ngt som ser ut som finvävd säckväv.... jag försöker resa mig upp... känner mig 200 kg tyngre... min röst fungerar ej.... jag får ur mig ett doft ljud från nedre halsen som inte blir det skrik som jag vill åstadkomma det blir en dov mörk läskig röst i ett panikrop... som inte låter som min... sedan fortsätter jag ligga o skrika mot varesen i dörrhålet som blir mindre o mindre ju mer jag skriker(i mina takkar) till sist försvann den.... och jag blundade inte en enda gång.... låg och kände hur allt blev lugnare runt om fortfarande klarvaken.... med en känsla av att inte våga somna om....

Känner i detta läge att denna natt kan bli läskig igen... hoppas jag får sova i lugn o ro....

Min pappa skrattade o trodde ej på detta men jag har upplevt detta tidigare med samma döds skräck.... även så enligt min mamma idag.....

Du har drabbats av sömnparalys. http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2012-04-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeOne
I februari i år så satt jag hos en polare och lirade xbox med ett par till snubbar efter ett tag så bestämde vi oss att det var dags att börja dra sig hemåt klockan var runt 2 på natten, så jag och två polare till stack vi genade genom skogen vid högdalstoppen, plötsligt hörde vi tre skrik som om det vore tre kvinnor som höll på att bli mördade eller något sånt vi stannade till omedelbart och kollade runt om vi kunde se någon men vi kunde inte det, jag sa till mina polare att det kanske var räv honor för dom kan låta så ibland.
Vi gick cirka 20 meter till när vi hörde fotsteg bakom oss vi kollade men det var ingen där, vi stannade till lite och undrade om det var att vi hade fått för lite sömn eller något sånt men vi alla hörde fotstegen, jag tände en cigg och kollade upp och såg tre fyra starka, ja vet inte riktigt hur jag ska förklara det var som fyra starka lampor som sken i olika färger på ungefär 100 – 50 meter ifrån oss.
Dom skiftade färg och förflyttade sig närmare och längre ifrån oss vi började backa och skulle dra där ifrån.
Personligen trodde jag då att jag hade blivit galen och tappat samtliga skruvar i huvudet!
Men vi såg alla samma sak. Vi vände oss om och började gå där ifrån men kollade hela tiden bakom oss och ljusen rörde sig längre ifrån oss och vi tänkte och nu är det väll över?!
Vi gick tillbaka genom skogen det var becksvart undrade varför vi gick den vägen från början när vi kommer ut så kollar vi upp på högdalstoppen och ser en kille (såg ut som det) i en munkjacka med huvan uppfälld, men det skumma var det att vi märkte att ljusen försvann när vi såg honom och jag vet inte det såg ut som om nåt lös ut ur huvan som hans ögon var lysande! Vi drog då där ifrån fort som fan det var för mycket helt enkelt!
Vi gick sen hem jag slaggade hos en polare som bodde i gubbängen försökte lista ut vafan vi hade sätt men i kunde inte komma på en logisk förklaring till vad vi hade sett!

Och nej vi var inte påverkade av alkohol eller några andra substanser av något slag!

jag har inte gått i närheten av den skogen sen dess eller högdalstoppen!

Det här är ett jättegammalt inlägg, men nån annan har ju just svarat på det. Jag har nämligen förklaringen: Vid Högdalstoppen är det mycket flygplan, dessutom militära övningar trots tätbebyggt område. Har varit med om samma sak där. Att killen i huvans ögon "lyste" beror på att ljus speglades i dem. Har varit med om samma sak Men några 100 färger var det inte.
Citera
2012-05-03, 22:33
Medlem
allt.o.ingets avatar
I morse vaknade jag till av att min VHS-bandspelare som jag har i mitt sovrum startade igång. Då jag steg upp och kollade på den så såg jag också att den var igång. Den var garanterat avstängd med den manuella knappen då jag är väldigt noga med såna saker. Den brukar alltid brumma till ibörjan då man slår på den manuella on-knappen eller då man sätter i ett videoband.

Kan den ha reagerat på en fjärrkontroll från en annan lägenhet? Det är en relativt ny VHS från år 2005.
Citera
2012-05-03, 23:56
Medlem
SocialMisfits avatar
Skulle man inte kunna klistra den här tråden så att den alltid återfinns längst upp i avdelningen? Jag tycker att den skulle passa bra för det.
Senast redigerad av SocialMisfit 2012-05-03 kl. 23:58.
Citera
2012-05-04, 09:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
Skulle man inte kunna klistra den här tråden så att den alltid återfinns längst upp i avdelningen? Jag tycker att den skulle passa bra för det.

Jag tycker tråden ska låsas. Det är ingen diskussion, utan i det närmaste en s.k. listtråd. Inget debattunderlag existerar över huvud taget, som inte redan existerar i andra trådar.

Men det är bara min åsikt, som dessutom inte hör till topic.
Citera
2012-05-05, 12:12
Medlem
m3isters avatar
Något riktigt sjukt hände mig inatt, jag låg och sov... sedan börjar mitt täcke lyfta sig lite som att det dras ifrån mig sedan trycktes det ner... trodde det var min hund som hade hoppat upp i sängen men sedan kolla ja upp och ingenting är där :S riktigt skumt
Citera
2012-05-05, 13:37
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag tycker tråden ska låsas. Det är ingen diskussion, utan i det närmaste en s.k. listtråd. Inget debattunderlag existerar över huvud taget, som inte redan existerar i andra trådar.

Jag tycker att det här är en helt utmärkt tråd som jag tror är ganska kul att maraton-läsa för den som tycker att det är roligt att läsa spökhistorier. Eftersom folk uppenbarligen har berättelser att dela med sig av så är det ju utmärkt om en sådan här tråd finns klistrad längst upp så att folk slipper skapa helt nya trådar så fort en dörr glider upp eller liknande.

On topic, och ett smärre bidrag till tråden: Här hemma har vi haft en mindre koncentration av småmärkliga händelser under loppet av en tvåmånadersperiod och som faktiskt även har fått min sambo att bli lite fundersam. Det första som hände var att en dörr gled upp av sig själv när jag satt i mitt bibliotek och läste. Nästa sak hände då jag och sambon gick ut och handlade och var borta i cirka 20 minuter. När vi kom hem igen så såg vi att en tavla låg prydligt på golvet, en bit från väggen och med motivet uppåt. Spiken var kvar på väggen, ingen vind fanns i rummet, och vi har försökt återskapa det hela genom att putta till tavlan så att den faller ner. Det går inte att få tavlan att falla så att den lägger sig på det vis den gjorde när vi kom hem. Det blir platt fall neråt, rakt ner i en blomkruka så att jord spills ut till höger och vänster hur man än gör med det där.

Ja, sedan har tv:n gått på helt av sig själv, några sekunder innan vi tänkte sätta på den, en lampa var ett tag ofta urdragen utan att vi hade dragit ur den, och senast när vi kom hem på valborgskvällen så stod balkongdörren öppen på vid gavel. Inga tecken på inbrott fanns. Och lite annat smågrejs, men det räcker väl så här för nu.
Citera
2012-05-05, 15:40
Medlem
Jag har upplevit flera '' övernaturligt'' saker men en ska är lite knäpp . Jag sitter och har en lektion i bibloteket ( matte ) så sitter jag och pratar med min kompis och så slutar lektionen och jag går mot dörren men min kompis sa något så jag vänder mig och ingen är i närheten av mig sen så känner jag hur nån försöker fixa min frisyr ingen bakom mig ingen framför mig å ingen bredvid mig . Det var inte det läskigaste jag har varit med om men det var faktis lite roligt .
Citera
2012-05-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Vad har ni upplevt för övernaturligt??.. uppmanar inte till någon diskussion eller debatt, utan bara att
folk kan dela med sig av saker som dom anser är övernaturligt.
Citera
2012-05-06, 20:31
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit

Håller med om det! Jag älskar denna tråden ;D tror inte jag läst klart hela än heller, haha. Kommer tillbaka ibland och ser ifall jag missat nån sida :P
Citera
2012-05-07, 16:28
Medlem
argtants avatar
Jag var med om en kuslig grej som faktiskt är helt sann. Jag talade med en vän en kväll på telefonen om just övernaturliga ting, berättade att TV:n stängdes av utan att jag rört fjärrkontrollen ibland. Han berättade om hur hans stereo sattes på mitt i natten då och då. När vi avslutat samtalet skulle jag precis sätta i en ny glödlampa i en lampa i fönstret. Lampan var ny och hel, lyste då jag hörde någon som viskade: Nu ska du få se på någonting: Glödlampan exploderade mitt framför ögonen på mig!
Senast redigerad av argtant 2012-05-07 kl. 17:17.
Citera
2012-05-07, 16:38
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Jag var med om en kuslig grej som faktiskt är helt sann. Jag talade med en vän en kväll på telefonen om just övernaturliga ting, berättade att TV:n stängdes av utan att jag rört fjärrkontrollen ibland. Han berättade om hur hans stereo sattes på mitt i natten då och då. När vi avslutat samtalet skulle jag precis sätta i en ny glödlampa i en lampa i fönstret. Lampan var hel och lyste då jag hörde någon som viskade: Nu ska du få se på någonting: Lampan exploderade mitt framför ögonen på mig! Förklara det den som kan!

Det finns ingen som skulle ha något intresse av att försöka förklara det.
Du verkar ju övertygad och bestämd om man läser mellan raderna vad som skedde.
Helt enkelt att ett spöke ville jäklas med dig och exploderade din lampa.

Förstår du problemet med en sådan historia och din frågeställning att någon ska förklara det?
Det är som om jag skulle säga:
"Igår när jag skulle lägga mig sprang en grön räv in i mitt rum och skrek: kolla nu! Sedan knäppte han med tassen och min tv exploderade. Förklara det om ni kan!"

Låter som du har väldigt väldigt livlig fantasi.

mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in