Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
En snabb berättelse.
Detta hände mitt i stan. Jag, min sambo och två kompisar har varit på bio. Vi skulle skjutsa hem dem efter filmen och klockan var väl sisådär 23.00. På vägen till dem är det en raksträcka på ca 600m med en enda avfart i mitten av gatan - den vi skulle upp på. Innan denna raka är det en rondell som vi kör igenom. Gatorna är ganska tomma och vi möter få bilar. Mitt på raksträckan (150m) blir plötsligt hela bilen helt upplyst.
- Någon som drar på hel-ljuset tänker jag. Men satan så snabbt han dök upp precis bakom mig..
Efter några sekunder så svänger vi av till höger och jag kollar i backspegeln men ingen bil kommer vare sig efter eller kör förbi på vägen... Alla i vår bil har ju upplevt samma sak och vänder sig om för att kolla men nä - ingen bil dyker upp...
Vad f*n var det som dök upp ur tomma intet och lös upp bilen i fem sek för att därefter försvinna?!? Mitt inne i stan också, klockan elva en vardagskväll. Lite scary faktiskt!!
Det där med billysen har jag hört om på många ställen.
Det jag kommer ihåg nu är på vägen från Kopparberg norrut, mellan Fäggeby och Pingbo samt mellan Ludvika och Borlänge.
Folk har sett en mötande bil och sedan är den helt plötsligt borta eller så har de blivit ikappkörda och sedan har bilen helt försvunnit.
På de tre ställen jag nämnde har flera oberoende personer sett dessa.
Det som händer på Ludvika-Borlängevägen är tydligen konstaterat att det var ett gäng ungdomar som körde av vägen där och dog.
Antar att det visar sig vid samma tidpunkt jämt också.
Kanske någon som läser detta också kan bekräfta?