2009-07-19, 01:24
Medlem
Såg det ryka från en bänk.
Citera
2009-07-19, 01:58
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Vilken tur att den inte lyckades komma på portkoden!

Hade den gjort det så hade du legat bunden i framstupa sidoläge med en analsond i arslet vid detta laget!

Nästan läskigare att du vet om detta
Citera
2009-07-19, 14:23
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCofexer
Tror absolut inte på spöken och aliens osv, anser att det mesta har en förklaring.
Har dock en gång varit med om något riktigt skumt som jag ännu inte hittat en förklaring på.

Jag satt och läste tidningar uppe på mitt rum en stormig kväll för nåt år sen. Det blixtrade/åskade ganska kraftigt och jag var ensam hemma.
I vilket fall så slår då blixten ner i huset, en sjuhelvetes smäll. Det lät högt som fan och hela synfältet blev vitt. Elen slogs ut och det blev kolsvart.
Efter att jag kommit över chocken och förvirringen sprang jag ner till nedervåningen för att kolla så att det inte brann eller något. Jag sprang in till vardagsrummet och kollade så allt var okej.
Jag kollade på TVn. På skärmen syntes en stor vit text:

Blev du förvånad?

TVn var avstängd. Elen hade slagits ut i hela huset. Men texten syntes tydligt.
Skumt som fan var det. Jag är en "man of science" i vanliga fall men det där kan jag inte förklara.
Om någon har en vettig förklaring eller varit med om något liknande så skulle det lätta mitt sinne, är fortfarande ganska kluven

Hm, intriguing. Det här tål att funderas på.
Citera
2009-07-19, 15:10
Medlem
Redbloods avatar
En sen kväll, på hösten, för några år sedan gjorde jag och sambon oss klara för att lägga oss, när vi legat i sängen ca. tjugo minuter och börjat somna in så slås stereon i köket på ganska högt och direkt den slår igång blir min spontana reaktion att utbrista "jävla katt!" varpå jag slänger av mig täcket för att gå upp och stänga av (trodde att katten hoppat upp i köksfönstret och kommit åt fjärren till stereon) men då stängs den av igen och jag tar ett snopet skutt tillbaks till sängen, den stod på i 10 sekunder.
Dagen efter kollar vi om stereon av någon anledning skulle vara inställd på nåt sätt men icke!
I samma lägenhet upplevde jag en del andra märkliga fenomen.

Det är kväll, sambon ska ut och äta med jobbet och jag har hyrt en film, jag stänger in mig i sovrummet (vi har en tv där med) och slår igång filmen när sambon gått och efter ca 10-15 minuter kommer sambon in genom ytterdörren igen (tror jag!) och jag antar att han glömt nåt så jag ropar "hej"...inget svar "har du glömt nåt?".....inget svar.
Jag smyger mot sovrumsdörren med katten under armen som tröst och ingen finns i lägenheten när jag kikar ut, ringer sambon som inte varit hem. Då ser jag katten gå mot vardagsrummet och tvärstannar i dörren, svansen blir som en stor borste och hon reser varenda hår på kroppen och morrar dovt. Det ser ut som om hon följer någon med blicken, någon som går runt i vardagsrummet. Jag störtar ut på balkongen och tar en cigg, livrädd, och där står jag och ser katten bete sig underligt tills allt helt plötsligt släpper och hon blir som vanligt igen...
Just ytterdörren har det gått i många gånger i den lägenheten. Inte lite ljud som kan vara vinddrag från när porten öppnas (det blev vinddrag från porten men det var bara den lilla brickan för titthålet som skallrade lite då)
Utan ljud, hur tydliga som helst, som att någon verkligen öppnar dörren kliver in och drar igen den...
Citera
2009-07-19, 15:24
Medlem
Tishs avatar
När jag var liten..

sådär 3-4 år gammal hade jag en liten "period".
Om mamma bad mig hämta saker/göra saker blev jag skogstokig och skrek "varför skulle jag slava för dig?" och såna saker. Mamma fattade inte vad det var med mig. Jag hatade även att vara ute i solen för det var "så fult att vara brun". Mamma fattade ingenting. Själv är hon soldyrkare, liksom resten av familjen.

Jag berättade för mamma att innan jag kom till henne så bodde jag i afrika, (har även en fin teckning jag ritat när jag skulle förklara) och jag hade många bröder och jag fick göra allting. Sen dog jag av "sömnsjuka" efter att jag hade druckit vatten.

Mamma blev nyfiken, hon har alltid varit öppen för såna här saker, och hon pratade med ett medium. Hon bad mediet att berätta för henne om mig, och om något eventuellt tidigare liv. Mamma sa ingenting om vad jag hade berättat.
Grejen är att mediet berättade att jag hade bott i afrika, att jag hade haft 10 syskon, och att jag hade dött av nåt som hon inte visste vad det var, men hon trodde att det hette sömnsjuka.
Mamma blev lite psycho ett tag, hon berättade inte allt det här för mig förrän jag var kanske 12-13 år gammal.
Självklart kollar jag på nätet vad sömnsjuka är för nåt (vet inte om det är samma artikel jag hittade när jag var 13, men iallafall, jag sökte på wikipedia på "sömnsjuka" och klickade vidare, här är artikeln http://sv.wikipedia.org/wiki/Trypanosomiasis

Dock spreds den via tsetseflugorna, och inte vatten som jag hade sagt.
Detta tycker jag är lite häftigt! I och med att mediet inte visste vad jag hade sagt till mamma.

Jag har även en afrikansk (eller mörkhyad) lång, skranglig och gammal man med vitt skägg som sitter vid min säng och hjälper mig att sova. (det har han gjort sen jag var liten, också något samma medium berättat för mamma. Jag har varit en lättsovare jämt, alltså vaknar av minsta ljud)
Han finns fortfarande kvar, men jag tycker att det är lite obehagligt så jag brukar be honom att komma tillbaka någon annan gång. Då försvinner obehagskänslan och "iakttagen"-känslan.

Sen när vänner har haft problem och mått dåligt, så har jag alltid pratat med dem. Länge.. Grejen är att jag bara öser ur mig saker, det bara kommer till mig, och sen är det som att jag "vaknar" och slutar prata, och är jättetrött. Då brukar vännen säga "Gud vad bra sagt!" och jag minns inte alls vad jag sagt. Hopplöst! Detta har resulterat i att jag, när orden inte kommer till mig, blir helt handfallen och inte alls vet vad jag ska säga.

Ska se om jag kan leta fram den där teckningen på mig i afrika, jag vet att mamma har sparat den någon stans.
Citera
2009-07-19, 15:52
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tish
sådär 3-4 år gammal hade jag en liten "period".
Om mamma bad mig hämta saker/göra saker blev jag skogstokig och skrek "varför skulle jag slava för dig?" och såna saker. Mamma fattade inte vad det var med mig. Jag hatade även att vara ute i solen för det var "så fult att vara brun". Mamma fattade ingenting. Själv är hon soldyrkare, liksom resten av familjen.

Jag berättade för mamma att innan jag kom till henne så bodde jag i afrika, (har även en fin teckning jag ritat när jag skulle förklara) och jag hade många bröder och jag fick göra allting. Sen dog jag av "sömnsjuka" efter att jag hade druckit vatten.

Mamma blev nyfiken, hon har alltid varit öppen för såna här saker, och hon pratade med ett medium. Hon bad mediet att berätta för henne om mig, och om något eventuellt tidigare liv. Mamma sa ingenting om vad jag hade berättat.
Grejen är att mediet berättade att jag hade bott i afrika, att jag hade haft 10 syskon, och att jag hade dött av nåt som hon inte visste vad det var, men hon trodde att det hette sömnsjuka.
Mamma blev lite psycho ett tag, hon berättade inte allt det här för mig förrän jag var kanske 12-13 år gammal.
Självklart kollar jag på nätet vad sömnsjuka är för nåt (vet inte om det är samma artikel jag hittade när jag var 13, men iallafall, jag sökte på wikipedia på "sömnsjuka" och klickade vidare, här är artikeln http://sv.wikipedia.org/wiki/Trypanosomiasis

Dock spreds den via tsetseflugorna, och inte vatten som jag hade sagt.
Detta tycker jag är lite häftigt! I och med att mediet inte visste vad jag hade sagt till mamma.

Jag har även en afrikansk (eller mörkhyad) lång, skranglig och gammal man med vitt skägg som sitter vid min säng och hjälper mig att sova. (det har han gjort sen jag var liten, också något samma medium berättat för mamma. Jag har varit en lättsovare jämt, alltså vaknar av minsta ljud)
Han finns fortfarande kvar, men jag tycker att det är lite obehagligt så jag brukar be honom att komma tillbaka någon annan gång. Då försvinner obehagskänslan och "iakttagen"-känslan.

Sen när vänner har haft problem och mått dåligt, så har jag alltid pratat med dem. Länge.. Grejen är att jag bara öser ur mig saker, det bara kommer till mig, och sen är det som att jag "vaknar" och slutar prata, och är jättetrött. Då brukar vännen säga "Gud vad bra sagt!" och jag minns inte alls vad jag sagt. Hopplöst! Detta har resulterat i att jag, när orden inte kommer till mig, blir helt handfallen och inte alls vet vad jag ska säga.

Ska se om jag kan leta fram den där teckningen på mig i afrika, jag vet att mamma har sparat den någon stans.

Wow vilken härlig berättelse! Jag tror definitivt på att man kan minnas tidigare liv som barn på precis samma sätt som man kan se sånt som vuxna inte ser... vill gärna se teckningen
Citera
2009-07-19, 16:08
Medlem
När jag ska värma en fryspizza eller en pirog eller nått i micron så brukar jag lägga in det och sen gå till mitt rum och sitta framför datorn. Efter att jag har suttit ett tag så känner jag liksom att det snart är färdigt så jag går in i köket och exakt då plingar det till och maten är färdig. Detta händer utan att jag kollar på en klocka eller räknar ned.

Detta händer dagligen och är ju iofs en bra sak
Citera
2009-07-19, 16:11
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
När jag ska värma en fryspizza eller en pirog eller nått i micron så brukar jag lägga in det och sen gå till mitt rum och sitta framför datorn. Efter att jag har suttit ett tag så känner jag liksom att det snart är färdigt så jag går in i köket och exakt då plingar det till och maten är färdig. Detta händer utan att jag kollar på en klocka eller räknar ned.

Detta händer dagligen och är ju iofs en bra sak
Vad är det för övernaturligt med det?
Citera
2009-07-19, 16:29
Medlem
Tishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redblood
Wow vilken härlig berättelse! Jag tror definitivt på att man kan minnas tidigare liv som barn på precis samma sätt som man kan se sånt som vuxna inte ser... vill gärna se teckningen

Upp på vinden med mig! Hittade en hel låda med teckningar, INKLUSIVE den jag pratade om! Och lite till.
Den ser inte alls ut som jag minns den, på baksidan har mamma skrivit om råttan i hörnet med pestloppor, och om min elake kompis som skrattar åt mig för att jag måste mjölka kon när den bajsar och kissar!
http://www.ladda-upp.com/bilder/22076/teckning
Där är den bilden.

Sen hittade jag en på hela familjen!
http://www.ladda-upp.com/bilder/22077/teckning

Och sen nåt helt annat.. Jag har ritat min pappa, med aura. Mamma har berättat att jag såg det också (jag har inget minne av det alls) och längst upp i vänstra hörnet har hon skrivit "aura"!
http://www.ladda-upp.com/bilder/22078/teckning
Fanns några fler som liknade denna. Min tandläkare t.ex. Men han hade lila aura.

Allt detta i en pärm med alla teckningar jag gjorde när jag var sex år. Så jag var äldre än jag skrev i förra inlägget.
Citera
2009-07-19, 16:33
Medlem
1-3 gånger har jag sett nåt som kan liknas vid kamoflage egenskapen som utomjordingen i Predator/Rovdjuret filmerna, nästan osynlig men man ser som en stor bubbla som flimmrar, råkade spotta på den en gång vet inte om den blev arg.
Citera
2009-07-19, 22:10
Medlem
Bankares avatar
Enda gången jag kan tänka mej ha sett något övernaturligt var när vi höll på att rusta ett ganska gammalt hus, jag var nog 3-4 år när jag gick till mina föräldrar och sa att farbrorn på övervåningen inte ville bli störd något mer.. Det är inget jag själv har något minna av precis men iallafall.

Däremot det jag kommerihåg är att jag har drömt om händelser som jag senare upplevt.. Och har även kunnat läsa tankar vid enstaka tillfällen..
Citera
2009-07-20, 00:31
Medlem
Fubiks avatar
Måste bara fråga Tish : Är du mörkhyad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in