• 1
  • 2
2013-01-10, 09:07
Medlem
Jag är nybörjare på det här med spel så jag har några frågor.

Jag brukar spela på lången och då bettar jag max 3 matcher och oftast rätt låga och "säkra" odds, upp till tre gånger pengarna. Jag försöker hålla koll på elitserien och allsvenskan där jag spelar mest. Har koll på vilka spelare som är skadade och hur de inbördes mötena ser ut. Tror även man har fördel av att vara hemmalag.

Jag spelar även efter ett system som ser ut såhär:
Spelkonto - insats
->500kr - 50kr insats
->1000kr - 100kr insats
->1500kr - 150kr insats
->2000kr - 200kr insats osv.

Vad tror ni om detta upplägg? Är det något jag ska tänka på?

Varför måste man ha spelkort för att spela på en eller två matcher?
Varför måste man ha legitimation när man hämtar ut vinster över 1.000kr?
Är det skattefritt att spela på lången?
Citera
2013-01-10, 09:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maccam
Jag är nybörjare på det här med spel så jag har några frågor.

Jag brukar spela på lången och då bettar jag max 3 matcher och oftast rätt låga och "säkra" odds, upp till tre gånger pengarna. Jag försöker hålla koll på elitserien och allsvenskan där jag spelar mest. Har koll på vilka spelare som är skadade och hur de inbördes mötena ser ut. Tror även man har fördel av att vara hemmalag.

Jag spelar även efter ett system som ser ut såhär:
Spelkonto - insats
->500kr - 50kr insats
->1000kr - 100kr insats
->1500kr - 150kr insats
->2000kr - 200kr insats osv.

Vad tror ni om detta upplägg? Är det något jag ska tänka på?

Varför måste man ha spelkort för att spela på en eller två matcher?
Varför måste man ha legitimation när man hämtar ut vinster över 1.000kr?
Är det skattefritt att spela på lången?
Bra upplägg, håll dig till singlar o dubblar
För dom skall veta det är du
Ja, skattefritt
Ja du måste ha spelkort o det är helt gratis

Finns för övrigt en bra faq o nybörjartråd på sidan.
Citera
2013-01-10, 12:27
Medlem
Spelar extremt mycket på lången och spela på 1-3 matcher är absolut säkrast, men jag anser att spela på fotboll generar oftast mer "säkra" pengar. När jag började spela så drog man på sig mer å mer matcher för att få upp oddsen, absolut det dummaste som finns imo.. Som igår Spelade jag :

Real - Celta vigo över 3 mål
Zargoza - Levante 1a

2,88 x 500.

Såg ju inte ljust ut men Real styrde upp det på slutet
Citera
2013-01-10, 17:52
Medlem
Torasts avatar
Krav på spelkort är för att de har insatstak på singlar och dubblar. Något du ska tänka på? Ja, spel är svårt. Det räcker liksom inte att kolla tabellen och se att Roma är målglada i år så då lirar jag över 3 mål och vinner en massa pengar. Svenska Spel tjänar grova pengar på lången tack vare att deras oddssättare är skickligare än merparten av deras kunder så kör med små insatser i början medan du lär dig. Spela heller aldrig kryss på lången eftersom dessa alltid ger extremt låga odds. Lycka till!
Citera
2013-01-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Spelar extremt mycket på lången och spela på 1-3 matcher är absolut säkrast, men jag anser att spela på fotboll generar oftast mer "säkra" pengar. När jag började spela så drog man på sig mer å mer matcher för att få upp oddsen, absolut det dummaste som finns imo.. Som igår Spelade jag :

Real - Celta vigo över 3 mål
Zargoza - Levante 1a

2,88 x 500.

Såg ju inte ljust ut men Real styrde upp det på slutet
Jag har också försökt få upp oddsen men har slutat med det nu och ligger på runt 2-3 x pengarna. Får väl snart börja betta lite högre summor. Men är dock rädd att hamna i beroende.
Brukar du spela på system och sånt? Förstår inte vad det är för något...

Citat:
Ursprungligen postat av Torast
Krav på spelkort är för att de har insatstak på singlar och dubblar. Något du ska tänka på? Ja, spel är svårt. Det räcker liksom inte att kolla tabellen och se att Roma är målglada i år så då lirar jag över 3 mål och vinner en massa pengar. Svenska Spel tjänar grova pengar på lången tack vare att deras oddssättare är skickligare än merparten av deras kunder så kör med små insatser i början medan du lär dig. Spela heller aldrig kryss på lången eftersom dessa alltid ger extremt låga odds. Lycka till!
Brukar du spela på annat än lången? Jag vill spela där det är fasta odds och inte som powerplay att det ändras med tiden efter hur många som har rätt och så. Jag vill veta hur mycket jag kan vinna om jag sätter in en 100lapp innan matchen börjar.
Citera
2013-01-11, 15:04
Medlem
Germanofils avatar
Mitt tips till dig är att sluta med att spela på Lången. Svenska spel är bra för alla typer av poolspel (stryktips, powerplay, etc.) men helt värdelösa när det kommer till att betta på odds. Öppna ett konto hos t.ex. bet365 istället!
Citera
2013-01-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Mitt tips till dig är att sluta med att spela på Lången. Svenska spel är bra för alla typer av poolspel (stryktips, powerplay, etc.) men helt värdelösa när det kommer till att betta på odds. Öppna ett konto hos t.ex. bet365 istället!

Jag ska kolla upp andra sidor än svenska spel. Tack för tipsen.
Citera
2013-01-14, 02:57
Medlem
Fyllefyllots avatar
Du kommer aldrig att gå med vinst på spel, så du borde lägga ner per omgående.

För det första spelar man absolut inte på Svenska Spel om man vill vinna på spel, för det andra spelar man absolut inte fler än en match per kupong och för det tredje så inser man att odds är odds och överlag så är det ingen skillnad på 1,30 och 1,30, det är 1,30, det är liksom så troligt att skiten träffar.

Man kan inte "ta ut tre säkra matcher med låga odds" och tro att ett totalt odds på 2,75 är troligare att träffa än att lag X ska slå lag Y till 2,75, det är samma.

Men visst, tripplar på Svenska Spel, jisses vad man tappar i värde då.

Säg att du singlar slant 3 gånger, en klassisk trippel.
2 x 2 x 2, du ska alltså ha 8 i odds om det var en rättvist bookie (som inte finns). Hos Svenska Spel 1,6 x 1,6, x 1,6 = 4, ett värdetapp på 50%. Hur bra du än är så kan du helt omöljligt få en edge på banken där, det går bara inte.
Citera
2013-01-14, 03:24
Man var ju så ivrig i början och spelade 6-7 matcher för att få upp oddsen, även om det bara var 50sek i början ökade det allteftersom.

Tycker det är lättare att betta live på internet, fast lången är säkrare att hålla pengarna och inte klicka bort hela kassan på några minuter om man har dålig dag.

Själv brukar jag spela dagvis, alltså välja matcher som spelas på samma dag och inte mixa mellan olika dagar. Variera även lag eftersom formen kan svikta, du har nog koll på dem.
Citera
2013-01-14, 20:24
Medlem
Du kan säkert få detta rådet av andra också men alla andra råd kan du ta och gräva ner och sen aldrig gräva upp igen.

Vill du bli en vinnande spelare på betting så måste du följa vissa saker. Lyssna nu!

Du skaffar en plånbok hos skrill.com (fd Moneybookers) så att du kan föra pengar mellan olika spelkonton relativt smidigt och utan avgifter. Samt slipper myndigheterna (när det blir stora pengar) se massa stora överföringar som de kanske vill du ska skatta för (ifall du vinner utanför EU).

Nu skaffar du så många spelkonton som du kan. Pinnaclesports, Unibet, Bet365, Nordicbet, Betsafe, Tipico, SvenskaSpel, Expekt och alla andra du kan hitta såsom Marathonbet och PaddyPower. Enda du aldrig ska skaffa är StanJames. Kan finnas några till som du bör undvika.

Skaffa även konto hos spelbörsen Betfair, och eventuellt den andre stora.

Men innan du skaffar alla dessa så ska du försöka maxa deras bonusar i början. Du låser dock dina 1000 kronor eller vilken gräns de har för bonusinsättning. Dessa pengar är guld värda när du ska bygga upp din bankrulle.

Du kan om du vill spela safe spela mot dig själv på Betfair medan du satsar hela din bonus inkl insättningen på det du inte tror ska inträffa. Allt för att plussa runt 1000 kronor för satsade 4000 och detta blir säkra pengar. Du får själv lära dig allt om odds etc. Vill du inte spela safe får du jobba med dina bonuspengar och omsätta dessa x antal gånger.

Detta är grunderna. Men innan du börjar spela måste du _förstå_ att du spelar på oddsen och inget annat, du spelar aldrig på Barcelona t ex utan enbart oddset de har. jag förtydligar mig. Många spelar oftast "säkra" matcher. Glöm det där nu. Annars lägg ner allt som har med betting att göra.

Oavsett match så ska du lära dig att du ska spela efter oddset. Möter Barcelona MFF i en match som gäller något ska du räka ut hur ofta denna matchen slutar med en etta, kryss respektive en tvåa. Utifrån det vet du ifall du ska avstå matchen, spela 1, x eller 2. Du ska inte spela Barcelona för att det är "säkert".

Allt handlar om utfall och odds. Ett förväntat värde helt enkelt. Sen skulle jag personligen rekommendera dig att aldrig spela odds lägre än 1.50/1.60 ungefär. Håll dig helst till tvåvägsspel då du minskar variansen.

Men allt handlar om att få ett odds som är högre än vad det borde varit. Har Kalle 50% chans att vinna ska du spela alla odds på 2.01 och högre. Och ju större marginal du får ju högre insats borde du sätta. Dock rekommenderar jag att spela max 5% av din totala spelkassa.

Men sätt upp regler och riktlinjer för dig själv. Följ dessa sen och revidera när du känner att det behövs.

Som sagt, spela även på lag du inte tror ska vinna ifall oddsen ger dig marginal i ditt spelande. Sen är det en kamp, fokusera på det du är bäst på, lär dig om allt det andra du vill blanda in.

Tror jag fick med det mesta här. De som snackar mot mig här, ja lyssna inte på dessa ifall du vill bli en vinnande spelare.

Pinnaclesports har bäst återbetalning, dock inte alltid bäst odds.

Viktigast av allt (nästan)! SPELA ALLTID TILL MARKNADSHÖGST ODDS! Har Bet365 2.24 på en match men Unibet har 2.31 så spelar du hos Unibet. Så gå igenom alla sidor vilka som erbjuder bäst odds.

Oddsportalen (tror jag den heter) kan vara en viktig sida som hjälper dig här.
Citera
2013-01-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot

För det första spelar man absolut inte på Svenska Spel om man vill vinna på spel, för det andra spelar man absolut inte fler än en match per kupong och för det tredje så inser man att odds är odds och överlag så är det ingen skillnad på 1,30 och 1,30, det är 1,30, det är liksom så troligt att skiten träffar.

[text].
Erbjuder de högst odds så spelar man där ifall oddset är felsatt Själv spelade jag hos Svenska Spel så sent som när damernas sprint i skidskytte avgjordes förra veckan. Mäkäräinen stod i 2.80 i H2H mot Domracheva. Alldeles för bra odds för att motstå, högst på övriga sidor var 2.65.
Citera
2013-01-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot

Man kan inte "ta ut tre säkra matcher med låga odds" och tro att ett totalt odds på 2,75 är troligare att träffa än att lag X ska slå lag Y till 2,75, det är samma.

Men visst, tripplar på Svenska Spel, jisses vad man tappar i värde då.

Säg att du singlar slant 3 gånger, en klassisk trippel.
2 x 2 x 2, du ska alltså ha 8 i odds om det var en rättvist bookie (som inte finns). Hos Svenska Spel 1,6 x 1,6, x 1,6 = 4, ett värdetapp på 50%. Hur bra du än är så kan du helt omöljligt få en edge på banken där, det går bara inte.

Jag vet inte hur noga du följer med men skillnaderna är betydligt mindre nu än förr. SvSp har helt enkelt gett upp kryssoddset för att kunna sätta konkurrenskraftiga odds på 1or och 2or. Det är inte helt ovanligt att SvSp är marknadshögst på enstaka objekt. Att inte ha med SvSp bland de bolag som man lägger spel på av något slags principskäl är inte särskilt begåvat. Har de dugliga odds så spelar man där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in