Sverige har ikke så mye å misunne Norge.
Noen her nevner at vi har høyere lønninger i Norge, men det er fordi at her er alt dobbelt så dyrt som i Sverige, så da går det opp i opp.
Boligprisene i Norge er skyhøye i forhold til hva de er i Sverige,
og det er svært vanskelig å komme inn på boligmarkedet her.
Jeg syns helsevesenet, skolesystemet og boligmarkedet virker mye bedre i Sverige enn i Norge.
Og de norske matvarebutikkene er en tragedie!
Jeg er fra Oslo, og her bor og jobber det ganske mange svensker, og de aller fleste er hyggelige.
Jeg syns svensker (og dansker) generelt sett er mye hyggeligere enn nordmenn.
Nordmenn har en tendens til å være hovmodige, overlegne og ikke særlig imøtekommende.
Det er mye lettere å få kontakt med svensker og dansker.
Nordmenn tror liksom at alle bryr seg om, og beundrer Norge, men aner ikke at i virkeligheten er det ingen som syns Norge betyr noe som helst.
Men trådstarter har mye rett i de likhetene han nevner.
Men jeg tror språkene er mer forskjellige enn man kan tro.
For nordmenn høres svensk litt ut som "barnespråk" (ikke vondt ment

), mens dansk høres litt snobbete ut (men selv syns jeg dansk er det fineste språket i Skandinavia).
Hvordan norsk høres ut i deres ører får dere bedømme,
Men man kan jo lure på hvordan et "Stor-Skandinavia" ville vært. Ett land, eller union, bestående av Norge, Danmark, Sverige og Finland. Republikken Skandinavia.
17 mai-feiringen i Norge kan bli litt "over the top" og nasjonalistisk, med alle folkemassene som hujer og roper (Litt sånn Tyskland 1933 liksom...).
Men skulle jeg valgt å flytte til et annet skandinavisk land ville jeg valgt Danmark

For jeg kommer aldri til å flytte fra Oslo til et annet sted i Norge.
Føler at jeg er fra Oslo, og ikke fra Norge. For det er STOR forskjell på Oslo og resten av Norge.
(Jeg er en sånn Oslo-innbygger som resten av Norge hater, hehe)
Nei, Sverige hadde bare tapt på å være i union med Norge idag.