• 6
  • 7
2013-01-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicobello
Jag förstår det, men tyckte ändå att det lät oerhört lite. Det är väl dock svårt att definiera "spara"? Jag kan ju lägga undan 10 000 kr per månad av min lön i ett halvår och sen bränna allt på en resa till Vegas. Har jag då sparat dessa pengar?

Jag är tyvärr inte hundra, men jag tror definitionen lät ungefär såhär "Sparkvoten fås genom att dra av konsumtionsutgifterna från de disponibla inkomsterna.".
Citera
2013-01-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Kan du utveckla det här?

vad behövs mer än att jag finner det övervärderat 3 faldigt
Citera
2013-01-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
En fråga till dig, du som fast anställd - vad ger din bank dig i ränta på pengar du lånar? Har en kompis som jobbar på en av Sveriges storbanker och menar att de har löjligt låg ränta för de som jobbar där.

Dummaste jag hört idag, faktiskt.

aha det dummaste, fråga de som gjorde samma sak på 80-talet. men visst du kanske har glömt vad som hände de 400.000 som var överbelånade den gången. du är den dummaste
Citera
2013-01-25, 19:21
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johstef
aha det dummaste, fråga de som gjorde samma sak på 80-talet. men visst du kanske har glömt vad som hände de 400.000 som var överbelånade den gången. du är den dummaste
Så du menar på fullt allvar att det farligaste du kan göra i ditt liv är att köpa en lägenhet i Stockholms innerstad? Med tanke på hur du formulerar dig i skrift så tar jag inte dina inlägg seriöst. De som köpte en lägenhet på 80-talet och fortfarande äger den är ruinerade nu eller? Du ser ingen skillnad från 80-talets Sverige och dagens?
Citera
2013-01-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Så du menar på fullt allvar att det farligaste du kan göra i ditt liv är att köpa en lägenhet i Stockholms innerstad? Med tanke på hur du formulerar dig i skrift så tar jag inte dina inlägg seriöst. De som köpte en lägenhet på 80-talet och fortfarande äger den är ruinerade nu eller? Du ser ingen skillnad från 80-talets Sverige och dagens?

Så du menar att när fasdtighetspriserna tokrasar när sverige säger nej till mer invandring, då är det bra med tokbelåning. ja det går nog inte väcka dig ur din bolånehets.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in