2015-10-24, 01:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Boll är från början hatad för att han gjorde tv-spel till film och nördarna tyckte såklart inte om det...

Jämfört med andra filmskapare och med den budget han har haft och röra sig med så gör han helt okej filmer. Sedan kan man vara överdrivet pretto också...men det är en annan femma. Filmerna utger sig inte för att vara något större, även om där finns en viss substans i hans senare filmer som inte går att förneka men ändå inte påverkar själva underhållningen.
Citera
2015-10-24, 14:27
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Filmerna utger sig inte för att vara något större, även om där finns en viss substans i hans senare filmer som inte går att förneka men ändå inte påverkar själva underhållningen.

Jag vet inte. Tittar man på hans hysteriskt roliga meltdown-video så framstår han som en fullständig idiot som tar sig själv, och sina skitfilmer, på extremt stort allvar. Han verkar tro att hans filmer är "viktiga".
Citera
2023-09-02, 12:56
Medlem
mitt.liv-Fiaskots avatar
Boll har nåt märkligt och gränslöst över sig. Det är ju jättekul att han lyckas funda sina konstiga filmer.
Ta bara den där skumma skräckisen med en slaktare som slår ihjäl en kvinna med nå sorts hammare.
Helt stilla kamera i fem minute. Han bryter mot populärkulturens spelregler, även skräckfilmernas - och är mer att likna vid forna tiders exploatation-regissörer

Han är kass men nåt med hans amatörism gör att det ibland blänker till i hans filmer av nåt otyglat
Citera
2026-07-02, 08:02
Medlem
Riksreptilens avatar
Uwe is back och är etta på streaminglistan.

Citizen Vigilante lär inte gå upp på Filmstaden eller din lokala kulturbiograf om man säger så.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pBrR7o/sa-blev-hammers-comeback-sommarens-skandalfilm

”Citizen vigilante” med Armie Hammer i huvudrollen har blivit sommarens mest kontroversiella film.

– Jag kunde ha gjort reklam för kattmat. Jag ville bara jobba igen, har Hammer sagt.

I ett geografiskt odefinierat ”Europa” går hämnaren Sanders (Armie Hammer) omkring och skjuter invandrare. I en scen mördar han en muslimsk familj efter att deras son frikänts från en våldtäkt.

Den tyske regissören Uwe Boll är sedan tidigt 2000-tal känd som ”världens sämsta regissör” efter filmer som ”Postal” och ”House of the dead”. ”Citizen vigilante” har inspirerats av ett fall i Hamburg där en grupp tonåringar våldtog en ung flicka och lämnade henne att dö. Boll hävdar nämligen att ”publiken vill ha riktiga filmer igen” – som handlar om ”verkligheten”, enligt en intervju i Newsweek. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in