2005-04-30, 23:38
Medlem
General Nogis avatar
Nu när jag sitter här och är stupfull känner jag att jag måste starta en tråd angående den framstående tyske filmskaparen Uwe Böll ( http://www.imdb.com/name/nm0093051/ ), geniet bakom det hisnande zombie-eposet "House of the Dead", vinnare av 11 oscarsstatyetter och trenne guldkorvar i Cannes (åtminstone hittade jag ingen tidigare tråd vigd åt denne tyske titan).

Det var först nyligen som jag upptäckte denne mans verk, vilka kan jämföras med andra cinematografiska tour de force som Plan 9 From Outer Space och Manos The Hands of Fate. Användandet av fjorton (14) stycken Bullet Time-sekvenser i HotD och klippen från det så gott som okända spelet filmen är baserad på pekar på en skapande vision jämförbar med självaste Paul W Andersons!

En spännande artikel full med fascinerande inside facts:

http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649

och det finns till och med en sida för hans fans på det där internätet:

http://www.bollfans.com/us/index.htm

Låt höra Era insikter och åsikter angående denne regissör till kommande storfilmer som PacMan the Movie och Daikatana! Vad förväntar Ni Er av honom i framtiden?
Citera
2005-05-01, 02:48
Medlem
dIRe_s avatar
Jag har undrat om det är "fake". Det kan ju vara så att han gör detta som ett slags avancerat skämt i äkta Andy Kaufman-stil och han om 10 år kommer att bli prisad som en av pionjärerna inom anti-humor.

Det skulle inte förvåna mig om han i smyg skrattar åt både producenterna,skådespelarna och publiken till sina filmer.

btw, dissa inte Paul WS Anderson! (ok AVP får ni dissa)
Citera
2005-05-01, 14:12
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Jag har undrat om det är "fake". Det kan ju vara så att han gör detta som ett slags avancerat skämt i äkta Andy Kaufman-stil och han om 10 år kommer att bli prisad som en av pionjärerna inom anti-humor.

Det skulle inte förvåna mig om han i smyg skrattar åt både producenterna,skådespelarna och publiken till sina filmer.

Han håller i så fall masken jävligt bra. Läs igenom några av intervjuerna som finns länkade till på fan-sajten exempelvis.

Av allt att döma är Uwe en riktigt idiotisk person med usel smak som lyckas med knepet att fortsätta göra filmer tack vare kryphål i tyskt filmunderstöd och finansiärer som inte bryr sig vad det är han gör, bara det ger en marginell vinst. Hur han lyckas få dyngan distribuerad till biograferna istället för direkt till lägsta videohyllan är dock ett riktigt mysterium!
Citera
2005-05-15, 04:44
Medlem
dIRe_s avatar
Tänkte bara tipsa om hans "fan-site":

http://www.uweboll.com/

Sammanfattar ganska bra den allmänna uppfattningen om honom tycker jag.
Citera
2005-05-15, 12:38
Medlem
WorlocKs avatar
Finally, what will you be working on after these projects?
"-Dungeon Siege, Fear Effect and hopefully HITMAN."

There was a very nasty fan backlash surrounding the movie upon its release. How angry are you at the ignorance shown by these people who have no idea how hard it is to make a movie?
"-I was angry because some "journalists" have no idea how complicated it is for example to make a MATRIX shot with 300 cameras. They tried to blame me for my perfect handling of complicated techniques."

Jag fattar inte vad den mannen tänker med.
Citera
2006-09-28, 01:08
Medlem
Lite cred måste han ändå ha för detta:

http://hornyoyster.com/?p=923
Citera
2006-09-28, 10:21
Medlem
Fabelmakarens avatar
Att han vill spöa journalister i ringen befäster bara frasen: "Där hjärnan tar slut tar nävarna vid".
Citera
2006-09-28, 12:11
Medlem
Megalomanias avatar
Han är inte filmskapare utan affärsman. Jag läste en intervju med honom där man tog upp någon petition som gjorts där väldigt många skrivit på för att få Boll att sluta göra film. Han sa något i stil med: Jag gör filmer med enorma intäkter i relation till produktionskostnader och tjänar väldigt bra på det jag gör.

Det sammanfattar honom ganska bra tycker jag. Det är inte han som är idioten här utan de människor som tillåter honom att fortsätta genom att gå och se hans skräp.
Citera
2006-10-01, 14:59
Medlem
Exakt vad är det som är så dåligt med Bolls filmer?

Jag har inte sett någon, men känner allt mer att det är en allvarlig brist i min filmbildning...
Citera
2006-10-01, 15:08
Medlem
Man kan ju inte göra annat än att respektera en sån man som Boll.

Inte hans fel att det finns en marknad för det han gör.
Citera
2006-10-01, 19:12
Medlem
Han är ett skämt.
Citera
2006-10-03, 01:18
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Man kan ju inte göra annat än att respektera en sån man som Boll.

Inte hans fel att det finns en marknad för det han gör.
Finns ingen marknad, wikipedia har ganska bra info angående "filmerna".
Citat:
Boll is able to acquire funding thanks to German tax laws that reward investments in film. The law allows investors in German-owned films to write off 100% of their investment as a tax deduction; it also allows them to invest borrowed money and write off any fees associated with the loan. The investor is then only required to pay taxes on the profits made by the movie; if the movie loses money, the investor gets a tax writeoff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in