Äsch... Uwe Boll är väl mestadels en fascinerande Internetfluga? Det verkar vara obligatoriskt att hata hans filmer och det är därför rätt märkligt att alla hans filmer väcker sådant intresse. Mannen är på något sätt ett PR-geni. Jämfört med andra bortglömda regissörer och producenter som sliter och skapar minst lika saggiga B- (C?)filmer har han blivit världsberömd genom sina boxningsmatcher mot kritiker, bisarra utspel och Internetpetitioner.
Hade man visat hans filmer för någon som inte känt till Bolls rykte på förhand tror jag inte det hade blivit samma snack om hur jävla kassa filmerna är. Att han skulle vara vår tids sämste regissör håller jag inte alls med om. Jag tycker mest han är en, måhända rätt tafflig, regissör som gör allt annat än sömnpiller.
Jag har sett nästan alla filmer han gjort från House of the dead och framåt och jag måste säga att av dem är det bara den som platsar på imdb 100 bottom. Alone in the dark är visserligen inte särskilt bra men har ändå ett visst existensberättigande. Bloodraynefilmerna är småtrevliga och In the name of the king är riktigt snyggt gjord även om storyn haltade ordentligt.
Jag har inte sett Postal ännu men garvade som fan åt trailern. Seed var rätt ruggig och helt i paritet med annan våldsporr därute.
Ikväll blir det Tunnel Rats..