2008-12-16, 15:24
Medlem
Dock gillar jag att han faktigst gör filmer på väldigt skumma spel-titlar, han snackade ju om Fear effect bland annat (Älskar FF2 till ps1)...

Jag menar det är ju inte direkt de första filmer man gör om man ska överföra spel->film... Inte house of the dead heller osv...

Sen att filmerna är kassa är ju en annan femma...
Citera
2008-12-16, 15:27
Medlem
Äsch... Uwe Boll är väl mestadels en fascinerande Internetfluga? Det verkar vara obligatoriskt att hata hans filmer och det är därför rätt märkligt att alla hans filmer väcker sådant intresse. Mannen är på något sätt ett PR-geni. Jämfört med andra bortglömda regissörer och producenter som sliter och skapar minst lika saggiga B- (C?)filmer har han blivit världsberömd genom sina boxningsmatcher mot kritiker, bisarra utspel och Internetpetitioner.

Hade man visat hans filmer för någon som inte känt till Bolls rykte på förhand tror jag inte det hade blivit samma snack om hur jävla kassa filmerna är. Att han skulle vara vår tids sämste regissör håller jag inte alls med om. Jag tycker mest han är en, måhända rätt tafflig, regissör som gör allt annat än sömnpiller.

Jag har sett nästan alla filmer han gjort från House of the dead och framåt och jag måste säga att av dem är det bara den som platsar på imdb 100 bottom. Alone in the dark är visserligen inte särskilt bra men har ändå ett visst existensberättigande. Bloodraynefilmerna är småtrevliga och In the name of the king är riktigt snyggt gjord även om storyn haltade ordentligt.

Jag har inte sett Postal ännu men garvade som fan åt trailern. Seed var rätt ruggig och helt i paritet med annan våldsporr därute.

Ikväll blir det Tunnel Rats..
Senast redigerad av Helmet 2008-12-16 kl. 15:29.
Citera
2008-12-16, 16:34
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag bara känner att jag måste flika in här nu alltså, iochmed hans senaste film In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale: http://www.imdb.com/title/tt0460780/

Jag brukar alltid läsa recensioner om filmer innan jag ser dem, vanligtvis så brukar mitt spontana intryck, utan att ha sett filmerna, vara att de (även om recensenterna inte gillar dem) förtjänar en chans från min sida, och jag köper dem när de kommer ut på DVD.

I det här fallet så förmådde jag mig inte att vänta, då jag såg att Uwe Boll låg bakom en fantasy-film (), jag såg filmen på en sunkig dataskärm istället för en högkvalitativ TV-skärm, och försökte att verkligen ge den en ärlig chans. Men tyvärr Uwe, det här var något av det mest värdelösa jag varit med om.

Tragiskt!

Men vad anser ni om hans nyaste film, ni som förmår er att se något positivt med hans filmer?

Mvh
Jag tyckte den var riktigt bra! Och jag Gillar Uwes BloodRayne-filmer också, jag tycker många verkar hata honom på rutin... Folk som väntar sig att filmerna skall vara trogna spelvärldarna, eller verkligheten för den delen, blir besvikna, men skitsamma det är välgjord action där det händer något hela tiden!
Citera
2008-12-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Folk som väntar sig att filmerna skall vara trogna spelvärldarna, eller verkligheten för den delen, blir besvikna

Det är väl precis där skon klämmer. De som spelat spelen och tyckte de var fantastiska har förväntat sig (eller i alla fall hoppats på) lika starka upplevelser när spelen blivit film. Givetvis har de blivit besvikna.

Som B-film betraktade är nog Bolls filmer alla helt okej.
Citera
2008-12-16, 18:14
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Jag tyckte den var riktigt bra! Och jag Gillar Uwes BloodRayne-filmer också, jag tycker många verkar hata honom på rutin... Folk som väntar sig att filmerna skall vara trogna spelvärldarna, eller verkligheten för den delen, blir besvikna, men skitsamma det är välgjord action där det händer något hela tiden!

Jaja, det är ju bra att man tycker olika iallafall.

Mvh
Citera
2008-12-16, 18:29
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jaja, det är ju bra att man tycker olika iallafall.

Mvh
Vad är det som är bra med det?
Citera
2008-12-16, 18:33
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Vad är det som är bra med det?

OffTopic iochförsig, men när det gäller sådana triviala saker som subjektiva bedömningar av filmer, ser jag inget större problem med att man tycker olika.

Mvh
Citera
2008-12-16, 23:31
Medlem
hesons avatar
Citat:

Vad falls?, enda giltiga anledningen till att göra en film baserad på ett spel måste väl endå vara att man vill få med spelvärlden, inte att man vill parasitera på ett känt namn. I vilket fall som helst så är Postal en av få spelbaserade filmer som verkligen får till det rätt, humorn är med, karaktärerna är med på sätt och vis, känslan är defenitivt med, att det är en ganska dålig film är sekundärt (tillskillnad från Hitman som inte hade något med spelet att göra)
Citera
2008-12-17, 14:26
Medlem
Citat:
Jag bara känner att jag måste flika in här nu alltså, iochmed hans senaste film In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale: http://www.imdb.com/title/tt0460780/

Men vad anser ni om hans nyaste film, ni som förmår er att se något positivt med hans filmer?

Mvh

http://www.filmstar.se/2008/12/17/dvd-recension-in-the-name-of-the-king-a-dungeon-siege-tale/
Citera
2009-01-14, 03:16
Medlem
Diablonixs avatar
http://api.ning.com/files/maTuY6YLEe9kSjxNKSDBRwpxXudfnojux*0YxEQB3lyA2vHu8-VsbCXyMMLp1whFIcPmjZ0WIWf7C63R*e1DKNvTJ-Z4IRCo/theaterhopper811.jpg

Behövs bara ca 700.000 underskrifter till. Så vad väntar ni på? Chap chap!

http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html
Citera
2009-01-14, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diablonix
Behövs bara ca 700.000 underskrifter till. Så vad väntar ni på? Chap chap!

http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html

Har skrivit under den också... hoppas fler börjar göra det.
Roliga kommentarer folk lämnar som skriver under:

7835. Kelli Xiong Stop raping movies!

7834. josh uhm. who is this guy?

7819. Merlin Andreja i have not seen the movies, but there is a good reason why i did not.
Senast redigerad av StateCollapse 2009-01-14 kl. 03:31.
Citera
2009-01-14, 10:06
Medlem
Kheperas avatar
Riktigt usla filmer. Så usla att man inte kan låta bli att snega över dem, när de kommer ut! Typ som en bilolycka m.a.o.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in