2006-10-03, 16:21
Medlem
killersmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Finns ingen marknad, wikipedia har ganska bra info angående "filmerna".

ofan, det förklarar ju saker o ting, har alltid undrat hur han kunnat fortsätta göra filmer flop efter flop..ska bli intressant o se hur han gör film av spelet Postal
Citera
2006-10-04, 16:56
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Av allt att döma är Uwe en riktigt idiotisk person med usel smak som lyckas med knepet att fortsätta göra filmer tack vare kryphål i tyskt filmunderstöd och finansiärer som inte bryr sig vad det är han gör, bara det ger en marginell vinst.

Jag har för mig att jag läst nånstans att det kryphålet är stängt nu.
Citera
2006-10-04, 17:31
Medlem
Just nu är man ju jäkligt sugen på vad han tänker göra med Dungeon Siege. Den ska släppas i december och längden ryktas landa på ca 3 timmar.

Trailer:
http://oli.atknet.sk/king.mov
Citera
2006-10-04, 19:18
Medlem
Sicken loser. Lyckades bränna $20M på stolpskottet Alone In The Dark.
Citera
2008-04-06, 11:23
Bannlyst
Grodan Boll kan studsa iväg tycker jag.
Citera
2008-04-06, 12:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Exakt vad är det som är så dåligt med Bolls filmer?

Jag har inte sett någon, men känner allt mer att det är en allvarlig brist i min filmbildning...

Du kan juu börja glo på "House of the Dead". Riktigt kass Zombiefilm, sen går du vidare med "Alone in the Dark" o.s.v så kommer du förstå precis vad vi pratar om.

Det han ofta gör är att ta ett TV/PC-spel, tar det i sin hand och tänker "Om jag ska göra en film av det, hur ska jag då knulla det som mest?" och så gör han det.
Citera
2008-04-06, 17:59
Medlem
Evil_Santas avatar
Inte hans fel att filmerna är dåliga väl? Han är ju bara producent?
Citera
2008-04-06, 18:06
Medlem
Uwe Boll är så jävla härlig! Han tar sig fram genom speldjungeln med machete och motorsåg och slaktar varenda film han får tag på! Underbart att han lyckas göra så många spel/filmfantaster världen över rasande. Ska bli kul att se hur hårt han kan knulla sönder Dungeon siege.
Citera
2008-04-06, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Han är ett skämt.

Skriver definitivt under på det.

Att kalla Uwe Boll för en bra filmmakare är ungefär lika felaktigt som att kalla Thomas Quick för en sympatisk samhällsmedborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Inte hans fel att filmerna är dåliga väl? Han är ju bara producent?

Jag har fått för mig att han är bägge delar - alltså både producent och regissör.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-04-06 kl. 18:15.
Citera
2008-04-06, 20:03
Medlem
Som jag redan skrivit i en annan tråd:

Jag har nu sett Bloodrayne och jag tyckte inte alls det var så hemskt dåligt. Vad regi och skådespelarinsatser beträffar kan jag omöjligt se att det skulle vara sämre än någon annan B-action därute. Samtidigt som det finns detaljer i filmen som får den att sticka ut från mängden. Så jo, jag tyckte faktiskt det var fullgod underhållning för en slö söndagseftermiddag.

Fast visst, det finns många regissörer som kunde ha förvaltat de här spellicenserna bättre.

-
Citera
2008-04-06, 20:26
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Som regissör lyckas han bra med att få ut det sämsta ur skådespelarna i alla fall.
Jürgen Prochnow gjorde sig till åtlöje med sitt otroligt dåliga överspel i House of the Dead.
Sorgligt att se att han befattar sig med sån här smörja, så otroligt långt ifrån Das Boot.
Citera
2008-04-06, 21:32
Medlem
Qrilleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DZL
Grodan Boll kan studsa iväg tycker jag.

Det här var nog den bästa bumpen av en 1 och ett halvt år gammal tråd. Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in