Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-07, 12:04
  #1
Medlem
Hej hej kära flashback jag har knåpat ihop en liten hemsida med bloggdel som handlar om mitt yrke som oljearbetare i Norge. Ni som är intresserade av yrket och tittar på hemsidan får gärna droppa en kommentar om det är något som saknas eller bör göras om. Tacksam för hjälp

MrOffshore.se
Citera
2013-01-07, 12:14
  #2
Medlem
morkfromorks avatar
du jobbade ett halvår sedan klämde du tummen, kan man sammanfatta din långa oljekarriär så?
Citera
2013-01-07, 13:38
  #3
Medlem
haha kan inte minnas att det nämnts något om lång (sa flickan) men det stämmer bra det
Citera
2013-01-07, 13:57
  #4
Medlem
MaxOn123s avatar
Läste typ hela din sida.. nice grabben. Hoppas det går bra för dig på företaget.. har ni talat om någon lön?
Citera
2013-01-07, 21:11
  #5
Medlem
lönen är samma för alla när man är gräsjobbare. minns att första året som rastabout är 465k i grundlön varav 50k får du skattefritt i juni som semesterpengar. sen tillkommer ju nattillägg och olika risktillägg samt nån övertid här och där om man har tur
har vänner som fick jobb samtidigt som mig nämligen. och som nu hunnit jobba ett par vänder
Citera
2013-01-13, 05:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luthe
lönen är samma för alla när man är gräsjobbare. minns att första året som rastabout är 465k i grundlön varav 50k får du skattefritt i juni som semesterpengar. sen tillkommer ju nattillägg och olika risktillägg samt nån övertid här och där om man har tur
har vänner som fick jobb samtidigt som mig nämligen. och som nu hunnit jobba ett par vänder


Vad ær det før skattesats, antar att du ær på norsk sektor?
Citera
2013-01-13, 12:53
  #7
Medlem
Hade du fagbrev när du kom ut på offshore? Stämmer det att för att komma in på teknisk fagskole numera så krävs det ett fagbrev och inte bara borrkurs? Känns som att avsaknaden av detta kan bli största hindret för mig för att komma ut på offshore, aja jag har det bra på på norsk fiskebåt ett tag till iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback