Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-30, 16:04
  #1
Medlem
Carradines avatar
Ja som rubriken säger, varför använder just Du MSN?

Själv har jag tröttnat för länge sen och efter ca. ett år av dubbelanvändande av både MSN och ICQ med Miranda har jag kommit fram till att MSN är ett värdelöst protokoll, så från och med nu ska jag lobbyera för ICQ-protokollet och be alla mina vänner med MSN att byta.
Citera
2005-04-30, 16:12
  #2
Avatarolog
insomnias avatar
För att alla man känner har det och det är det enklaste och bästa alternativet enligt mig.
Har utvecklats till ett beroende, måste ha MSN på när jag sitter vid datorn, även om jag inte chattar med ngn.
Måste bara ha kontakt med omvärlden.
Citera
2005-04-30, 16:17
  #3
Medlem
Profaxs avatar
Det är ju ett allmänt känt att ICQ alltid varit, och fortfarande är bättre än MSN. Men i och med att alla byter till MSN så blir det inte så kul att sitta på ICQ med 5 kontakter där 4 av dom är programmerare.
Citera
2005-04-30, 16:28
  #4
Moderator
impieteers avatar
Det är en minigenerationsfråga. Är man ung vet man inte ens vad icq är för något, än mindre känner man någon som använder det, men däremot borde folk använda Miranda istället.

Msn messenger har inga fördelar alls, förutom att en del har lättare att föra över filer på messenger, även om det har en betydligt sämre filöverföring än icq.
Citera
2005-04-30, 16:29
  #5
Medlem
idorus avatar
IRC klår ju ICQ alla dagar. Ett tag körde jag enbart IRC, men det kräver en viss vana vid datorer, vilket typ 99% av alla chattare saknar. MSN är okomplicerat, och det är alltid det lättaste alternativet som kommer locka.
Citera
2005-04-30, 16:40
  #6
Medlem
Avva66s avatar
Ja man blev tvungen till slut. Men jag tycker att det funkar bra med MSN,
filöverföringarna funkar klockrent till skinnad mot ICQ som kan strula.
vad jag e emot är att det är en Microsoftprodukt som man ska ha så lite som möjligt av.
Citera
2005-04-30, 16:50
  #7
Medlem
Bråkmakarns avatar
Därför att det är praktiskt och alla mina kompisar har det.
Citera
2005-04-30, 17:12
  #8
Medlem
moshkas avatar
Kände att jag behövde ett enkelt sätt att kominucera med alla mina kompisar.
Citera
2005-04-30, 18:13
  #9
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
IRC klår ju ICQ alla dagar. Ett tag körde jag enbart IRC, men det kräver en viss vana vid datorer, vilket typ 99% av alla chattare saknar. MSN är okomplicerat, och det är alltid det lättaste alternativet som kommer locka.
Men du kan inte jämför en IM såsom ICQ eller MSN med IRC, löjla dig inte.

Jag har lejonparten av mina vänner på ICQ och många av de använder Miranda men inte alla är programmerare eller gamla hackers, det är enkelt att få folk att sluta använda MSN och köra ICQ istället.
Citera
2005-04-30, 18:21
  #10
Medlem
Stakkers avatar
Jag körde redan Miranda och var tvungen att krypa till korset och fixa ett msn-konto för några yngre vänner som inte kunde stava till ICQ. Men jag vägrar att köra msn-klienten

OT: Miranda är totalt överlägset originalklienterna och rekommenderas starkt. Miranda kan konfigureras hur man vill och är självklart den snyggaste klienten med rätt bakgrundsbild på kontaktlistan m.m. Det finns även en massa plug-ins som är kalasbra att ha. Jag har exempelvis ett plug-in som loggar vilka som har läst mitt away-meddelande
Citera
2005-04-30, 18:29
  #11
Medlem
Seehunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Men du kan inte jämför en IM såsom ICQ eller MSN med IRC, löjla dig inte.
Kod:
/msg Carradine Varför inte då?

/dcc chat Carradine
Det går ju utmärkt.

Sen är det ju ett mysterium varför ingen har nämnt Jabber än.
Citera
2005-04-30, 23:25
  #12
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seehund
Kod:
/msg Carradine Varför inte då?

/dcc chat Carradine
Det går ju utmärkt.

Sen är det ju ett mysterium varför ingen har nämnt Jabber än.
Nej, det går inte att jämföra, protokollen är inte jämförbara för fem öre.

Jabber är bra men det används alldeles för lite, jag har 1 person som använder Jabber, det är svårt att få folk som suttit på ICQ i 10 år att byta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback