Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-06, 16:50
  #1
Medlem
Har haft problem med min mage nån vecka nu och tänkte fråga om det finns nån huskur som lugnar ner magen. Den är uppblåst och känns som att jag vill skita men det går inte. Förmodligen förstoppning eller nått liknande.

Men vad finns det för saker man kan käka för att få snurr på systemet igen??

/Fimp
Citera
2013-01-06, 16:51
  #2
Medlem
ColaKexs avatar
Proppa i dig katrinplommon och drick litervis med kaffe
Citera
2013-01-06, 16:53
  #3
Medlem
glaspsykes avatar
En liter äppeljuice gör susen för min del.

mvh
Citera
2013-01-06, 19:56
  #4
Medlem
1.1s avatar
Oxy-tarm ska funka bra.
Citera
2013-01-06, 21:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Oxy-tarm ska funka bra.


Okej. Får kolla in detta. Äter för närvarande ProbiMage dagligen, men tror det tar ett tag innan man får effekt..

//fimp
Citera
2013-01-06, 21:14
  #6
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpen87
Har haft problem med min mage nån vecka nu och tänkte fråga om det finns nån huskur som lugnar ner magen. Den är uppblåst och känns som att jag vill skita men det går inte. Förmodligen förstoppning eller nått liknande.

Men vad finns det för saker man kan käka för att få snurr på systemet igen??

Ät ett äpple eller en morot varje dag för fibrer som motverkar förstoppning.

Ät någon yoghurt-produkt som innehåller nyttiga bakterier s k probiotika.

Drick kamomill-te, dagligen, som är inflamationsdämpande på tarmsystemet.
Citera
Carl Hamiltons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carl Hamilton 2013-01-07, 09:37
Medlem
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
2013-01-07, 09:57
  #8
Medlem
zebbebebbes avatar
Borde väl gå att köpa någon typ av lätt laxeringsmedel på apoteket? Tror mikrolax fungerar, om du vill testa och se om det är förstoppning vill säga. Avstå från all kryddig mat, koka grönsaker istället för att steka. Prova utesluta bröd för att se om du är glutenintolerant, gör samma med mjölk för att se om det har med laktosintolerans att göra. Om problemen kvarstår de närmsta dagarna skulle jag uppsöka läkare.
Citera
2013-01-07, 14:10
  #9
Medlem
Oboros avatar
Jag har också haft magproblem sen nyår.

Det bubblar liksom i magen, man pruttar frätande äggfjärtar var halva minut och det sticker till i magen. Först är det förstoppning sen följer det med rejält med pruttar och diarre.

Ska nog testa att dricka mycket kaffe. Men samtidigt gillar jag det här. Det känns så jävla skönt att prutta sköna långa varma äggfjärtar och få ont om stjärten.
Citera
2013-01-08, 17:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag har också haft magproblem sen nyår.

Det bubblar liksom i magen, man pruttar frätande äggfjärtar var halva minut och det sticker till i magen. Först är det förstoppning sen följer det med rejält med pruttar och diarre.

Ska nog testa att dricka mycket kaffe. Men samtidigt gillar jag det här. Det känns så jävla skönt att prutta sköna långa varma äggfjärtar och få ont om stjärten.

Ha, Ja nästan samma symtom som mig då, förutom att jag inte gillar att lukta på mina fisar

Har druckit kamomill-te några dagar och tycker det hjälpen ganska bra. ska köra det några dagar till och se hur det blir, annars får jag testa Oxy-tarm eller microlax.

/fimp
Citera
2013-01-09, 22:13
  #11
Medlem
Hej, är dessa symptom troligen orsakas av intestinala motilitetsstörningar och växter störningar. Genom mat terapi banan och honung är bra val. Eller gör gent massage varje dag runt naveln. Om du har fått diagnosen IBS kan du prova akupunktur. Det fungerar bra för dessa symtom.
Citera
2013-01-09, 22:34
  #12
Medlem
NeonCrosss avatar
Drick mycket té, tar kanske inte bort magoron till 100%, men säkert 70%. Kommer göra så att du mår bättre i alla fall. Kläm ut lite citron i téet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback