Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-30, 08:30
  #1
Medlem
miklons avatar
Inspirerad av tråden om MC-kort nedan så skapar jag en egen, men om det som intresserar mig: C-kort. Har länge velat ta det och funderar starkt på att spara/låna pengar till det när ekonomin tillåter. Ni som har gjort det, vad kostar det?

Alternativet skulle ju vara att få någon att betala utbildningen åt mig, förslagsvis Arbetsförmedlingen eller en arbetsgivare. Hur vanligt förekommande är det? Jag vet att man kan söka en yrkesförarutbildning via Komvux, men det är inget alternativ för mig, eftersom jag har använt upp mina studiestödsveckor på Komvux.

Edit: Givetvis inser jag att kostnaden varierar från person till person, men vad kostar en lektion och hur många lektioner kan man tänkas behöva om man kan köra personbil?
Citera
2005-04-30, 12:58
  #2
Medlem
Realists avatar
http://www.str.se/hemsidor/priser.as...r=3018&filial=

Tillkommer vägverkets avgifter.

Gör teorin själv om möjligt så slipper du billigare undan.

Skall du bara ha C-kort och inget släp och vet inget om reglage så tar det nog 10 lektioner. Körningen är lätt, hoppa över några växlar ibland. Skall du svänga höger ligger du till vänster i hela svängen(Nära mittlinjen) och svänger du vänster så ligger du till höger i svängen(nära diket).

Tog själv 6 lektioner.
Citera
2005-04-30, 22:58
  #3
Medlem
greger45s avatar
Mitt C kort kostade 7500:- med alla avgifter till VV och körskolan inräknat. Tog fyra (80min) lektioner.
Citera
2005-05-01, 06:01
  #4
Medlem
wades avatar
Mitt C-kort kostade runt femtio spänn plus ett foto. Och ett något sämre karma efter att ha ljugit ihop en bakgrund som grusforslare med tung lastbil på privat mark, för att få en stämpel och underskrift hos polisen... (jag låg i lumpen, ett av våra motorbefäl tipsade om detta) Men den möjligheten finns väl inte längre...

//wade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback