• 1
  • 2
2013-01-06, 06:05
Medlem
ekeroth4presidents avatar
Vad tror ni man får ungefär? Värt att iscensätta något spektakulärt månne? Kanske kan bli en business för rånare att ha med en kumpan som filmar händelseförloppet också? Lol. Vi snackar småslantar typ några tusen bara eller?
Jävla massa klick...
Citera
2013-01-06, 06:15
Medlem
OleYellers avatar
Jag skulle bli förvånad om summan är mer än fyrsiffrig.

Den som filmat vet ju ingenting om hur en förhandling om sånt här ska skötas då det är nog:

AB: -jag kan ge dig 3000.

Säljare: Jag vill ha minst 10000.

AB: suck.. stön.. vänta lite.. ok, jag kan ge dig 6000, det blir inget annars.

S: Ok. Hur får jag pengarna?
Citera
2013-01-06, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag skulle bli förvånad om summan är mer än fyrsiffrig.

Den som filmat vet ju ingenting om hur en förhandling om sånt här ska skötas då det är nog:

AB: -jag kan ge dig 3000.

Säljare: Jag vill ha minst 10000.

AB: suck.. stön.. vänta lite.. ok, jag kan ge dig 6000, det blir inget annars.

S: Ok. Hur får jag pengarna?

I hear ju men om man sitter på relativt exklusivt material och spelar ut sexpressen och aftonslasket mot varandra då?
Citera
2013-01-06, 07:37
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekeroth4president
I hear ju men om man sitter på relativt exklusivt material och spelar ut sexpressen och aftonslasket mot varandra då?
Eller så säljer man samma film till alla tidningar.
Citera
2013-01-06, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Eller så säljer man samma film till alla tidningar.
Troligen än sämre affär för båda parter. Hur ofta ser du en HEL film finnas på alla tidningar? Tror fortfarande att spela ut dom mot varandra är bäst frågan är bara vad man kan få...Är nog inget tidningarna vill prata högt om då dom gärna vill komma undan så billigt som möjligt.
Citera
2013-01-06, 07:47
Medlem
Annika Petzäll lär ha fått en jävla slant för järnrörsfilmen av expressen tex...
Citera
2013-01-06, 09:12
Medlem
gulaLejonets avatar
inte riktigt samma sak, men killen som filmade JFK mordet fick riktigt mycket dollar när han sålde filmen till FBI
Citera
2013-01-06, 09:59
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekeroth4president
Troligen än sämre affär för båda parter. Hur ofta ser du en HEL film finnas på alla tidningar? Tror fortfarande att spela ut dom mot varandra är bäst frågan är bara vad man kan få...Är nog inget tidningarna vill prata högt om då dom gärna vill komma undan så billigt som möjligt.
Händer då och då att jag säljer samma bild till flera tidningar. Det är då foton och på vanliga olyckor.

Hade jag haft ett foto på självmördaren som medelst bomb begick seppuku i Stockholm skulle jag absolut inte sålt det exklusivt till någon. En sådan bild är något som kontinuerligt visas varje år och för varje ny publicering är det bara att håva in en ny summa.
Citera
2013-01-06, 10:02
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Händer då och då att jag säljer samma bild till flera tidningar. Det är då foton och på vanliga olyckor.

Hade jag haft ett foto på självmördaren som medelst bomb begick seppuku i Stockholm skulle jag absolut inte sålt det exklusivt till någon. En sådan bild är något som kontinuerligt visas varje år och för varje ny publicering är det bara att håva in en ny summa.

Kan du inte skriva på ett ungefär vad din ersättning ligger på då?
Citera
2013-01-06, 12:11
Medlem
regndroppens avatar
Som sagt beror helt klart på hur exklusivt materialet är. Vad man ser osv dvs. Filmen vid Södertäljerånet kanske han fick några tusenlappar för om ens d. Fatta typ 9/11 bilder , dem fick man nog mycket för.
Citera
2013-01-06, 13:07
Medlem
En kompis sålde en bild på Britney Spears när hon var i Stockholm till Aftonbladet för 2500.
Citera
2013-01-06, 13:09
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Som sagt beror helt klart på hur exklusivt materialet är. Vad man ser osv dvs. Filmen vid Södertäljerånet kanske han fick några tusenlappar för om ens d. Fatta typ 9/11 bilder , dem fick man nog mycket för.
Tror inte det. När det andra flygplanet flög in i World Trade Center var kanske 100 olika kameror riktade mot planet, varav säkert 10-20 i direktsänd TV. Däremot om man har film på planet som flög ini Pentagon, då kan man nog håva in en jackpott, för där saknas det än i dag filmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in