2013-01-06, 13:30
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Tror inte det. När det andra flygplanet flög in i World Trade Center var kanske 100 olika kameror riktade mot planet, varav säkert 10-20 i direktsänd TV. Däremot om man har film på planet som flög ini Pentagon, då kan man nog håva in en jackpott, för där saknas det än i dag filmer.
Mjo iof.tänkte på det du sa med kamerorna. Jasså är det så? Att det saknas bilder från pentagon dvs
Citera
2013-01-06, 13:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Mjo iof.tänkte på det du sa med kamerorna. Jasså är det så? Att det saknas bilder från pentagon dvs
Det finns en "film", men det är stillbilder (uppdaterades en gång i sekunden), och inget plan syns, utan bara en stor explosion.

http://www.apfn.org/images/pentagon-9-11.gif

Jag kan tänka mig att om man hade varit där och filmat med en bra kamera, så hade myndigheterna betalat en större summa pengar för den filmen.
Citera
2013-01-06, 13:46
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Det finns en "film", men det är stillbilder (uppdaterades en gång i sekunden), och inget plan syns, utan bara en stor explosion.

http://www.apfn.org/images/pentagon-9-11.gif

Jag kan tänka mig att om man hade varit där och filmat med en bra kamera, så hade myndigheterna betalat en större summa pengar för den filmen.
Mjo. Den där kan man inte fått allt för mycket för.
Citera
2013-01-06, 14:22
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Mjo. Den där kan man inte fått allt för mycket för.

Inget alls förmodligen. Ser ut som det kommer från deras egen övervakningskamera.
Citera
2013-01-06, 14:35
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Tror inte det. När det andra flygplanet flög in i World Trade Center var kanske 100 olika kameror riktade mot planet, varav säkert 10-20 i direktsänd TV. Däremot om man har film på planet som flög ini Pentagon, då kan man nog håva in en jackpott, för där saknas det än i dag filmer.

Det är för att det inte finns ett enda bevis på att ett flygplan faktiskt flög in där.
Det var iscensatt för att få mer legitim krigsorsak genom ett mål mot den amerikanska staten.
Citera
2013-01-06, 14:39
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Kan du inte skriva på ett ungefär vad din ersättning ligger på då?
750 ex moms. 2013 borde 800 ex moms vara okej.
Citera
2013-01-06, 14:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Det är för att det inte finns ett enda bevis på att ett flygplan faktiskt flög in där.
Det var iscensatt för att få mer legitim krigsorsak genom ett mål mot den amerikanska staten.
För det finns ju inte 370 olika vittnen, och att ett plan kapades och försvann precis vid Pentagon syntes ju inte på flygledningens radar eller nåt. Nix pix, konspiration helt klart. Judarna snodde planet och dödade alla ombord för att ta oljan i Irak.
Citera
2013-01-06, 15:06
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekeroth4president
Annika Petzäll lär ha fått en jävla slant för järnrörsfilmen av expressen tex...

Ja, för det är nog verkligen hon som har sålt den.
Citera
2013-01-06, 17:29
Medlem
trattfans avatar
Fick 1000kr när jag tipsade om en sak... som i förhållande till detta är väldigt liten
Citera
2013-01-06, 18:02
Medlem
-FlaskBack-s avatar
Om du har en högupplöst film från en riktigt bra vinkel som visar ett helt väpnat rån från början till slut och speciellt med en dödsskjutning så är den värd minst 100 000kr för media, minst.
Och tänk då på att du kan sälja den till flera.

Dom flesta journalister lurar dock av folk material för en struntsumma och så genererar dom själva enorma summor med hjälp av materialet.
Senast redigerad av -FlaskBack- 2013-01-06 kl. 18:06.
Citera
2013-01-06, 21:29
Medlem
ringmuskelns avatar
Lär absolut ge mer än vad rånet skulle gett men horbladen utnyttjar folks välvilja och skickar nog inte ens ett tackkort till filmaren. Och jag vill påminna er om att Bogdan vars butikskamera filmade julbombaren fick en fet utskällning av staten för att den var olaglig. Men tack ändå Bogdan (eller vad du nu hette) för att du delade med dig av det viktig material till polisens arbete, sug kuk ni andra dryga regelryttare.
Citera
2013-01-06, 21:46
Medlem
ringmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
En kompis sålde en bild på Britney Spears när hon var i Stockholm till Aftonbladet för 2500.

Vadå, blev hon skjuten? Det är ju skillnad på om BS dör och att en vilsen babbe blir pepprad, där måste jag nog välja babbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in