2013-01-06, 02:19
Medlem
Att vara snäll kille innebär att man är ärlig etc.. Du vet exakt en sån där fader i ett riktigt bra och hållbart äktenskap etc..

Grejjen är att tjejer i unga åldrar vill inte ha snälla killar eftersom de är förhållande material. Tjejer vill ha svin som knullar dom som horor...

Man får ligga mycket mer om man går fram till tjejer på stan o säger "jävla hora vill du ha kuk" än att gå fram till någon snällt o le o säga hej allt väl?
Senast redigerad av kanzaki 2013-01-06 kl. 02:24.
2013-01-06, 02:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Förstår inte vad du vill ha sagt.

Det är inte så svårt egentligen. Jag var en typiskt "snäll kille" för 4-5 år sedan. Jag träffade mycket tjejer men gjorde aldrig något aktivt för att för att föra en relation till nästa nivå. Vill man ha någonting - pengar, en utbildning, en partner, etc så måste man göra något själv. För att få en partner måste man bete sig som en blivande partner, inte som en kompis...Träffar du en tjej och gör något som en kompis inte hade gjort är det självklart att det inte händer något.

Man kan vara en snäll person samtidigt som man flörtar och visar sin sexuella sida.

Nu missade du helt vad Lantbruk ville ha att säga. Istället rapar du upp en utav de största flosklerna på detta fora i ditt sista stycke.

Jäkligt bra skrivet Lantbruk och visst är det en helvetescirkel man har hamnat i om det har gått snett någon gång i tonåren inte tog den där möjligheten eller inte ens hade den för att på ett naturligt sätt som möjligt inse hur det fungerar gällande relationer med det motsatta könet. Tycker dock din text är fruktansvärt mörk och dyster vilket kanske är talande i sig för hur man kan känna när man har genomgått en cykel utav de fyra "icke-framgångsrika" nivåerna.

Problemet jag finner är att det handlar främst om att vilja förändra sig i grunden, att frångå inställningen att tycka synd om sig själv och istället redan innan man har gått in i striden så är man en vinnare. Det gör inget utav dessa stadierna utan snarare är det förändringar i beteendet eller tillvägagångssättet man gör, vilket är lika meningslöst i längden då man oundvikligen kan dölja sitt "sanna" jag, speciellt i mentalt påfrestande situationer som lätt kan uppstå om man har dåligt självförtroende och är osäker i sig själv. Så därför blir det ingen ändring eller någon framgång i själva relationsskapandet eftersom man i grunden inte har förändrat sig själv oavsett vad man ändrar beteendemässigt och det kommer att vara så tills den dag man inser att man har personliga problem och någon större ändring kommer inte att ske om man får en relation. Det finns mycket litteratur gällande personlig utveckling, kolla in Harrison_Fords inlägg i relationsforumet för tips, någorlunda klok kille tycker jag.

Den osäkerheten som finns, den signalerar verkligen inte att detta är en stabil kille som tjejen kan tänka sig att ha barn med. Kan han komma att skydda henne? Kommer han att kunna ta hand om henne under de kritiska månaderna i samband med graviditeten? Dessa tankar tror jag tjejer i mångt och mycket tänker på omedvetet när de sållar bland killar, även gällande en gångs ligg osv. De tar de som är säkra, de som de ser andra kvinnor tar och därmed får en giltig stämpel på att de är vettiga eftersom någon annan kvinna redan sett den killen som OK. Målet är ju att bryta denna glasvägg för de som inte var med från början eller hade svårigheter i form utav mobbning och liknande, jag har inga lösningar men jag misstänker att jag ligger nära sanningen på hur det förhåller sig.

Nu är det bara att förvandla tankar och idéer till handlingar, något som de flesta utav oss här på detta fora verkar sakna. Gör det till en del utav era rutiner, ändra era rutiner helt enkelt så att de verkar för att utveckla er själva och er tillvaro.

Jag tror du Lantbruk skulle må bra utav en social aktivitet med både tjejer och killar inblandade. Gå in med inställningen att bara umgås och ha kul. Ingen aning om du ägnar dig åt det i nuläget men bara ett tips, som jag själv också ska ta tillvara på. Ska bara komma på en aktivitet.
2013-01-06, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag tror du Lantbruk skulle må bra utav en social aktivitet med både tjejer och killar inblandade. Gå in med inställningen att bara umgås och ha kul. Ingen aning om du ägnar dig åt det i nuläget men bara ett tips, som jag själv också ska ta tillvara på. Ska bara komma på en aktivitet.
Alltsåååå... Du fårstår väl att man inte alltid har möjligheten o bara tänka "och sen förändra"... det handlar inte heller om att man tycker synd om sig själv. Det handlar om att man inte trivs med sin tillvaro, och man behöver ändra på det. Aa.. Men det går inte så enkelt som du tror. Det är olika för alla. Vissa kanske bara gör ett litet fel. Vissa kanske behöver flytta till en annan stad eftersom folket i dennes stad är etablerade idioter.

Men alltsåå.. denna tråden tycker jag är idiotisk.. Den har vissss poäng men det pekar endast ut en extrem minoritet av individer som lever just den miljö, erfarenhet och uppväxt.

Att stirra blindt på hans teori är endast som att säga om man är snäll, så är man en kvinnohatare och mesig.

Wtf? Det är just denna jävla mentalitet som skadar våran omgivning. Jävla jävelskap till människa. Menar inte dig Fjodoroy. Men ärligt talat erkänn själv hur jävla bissart det är.. Det kommer fan inte finnas några snälla människor kvar i detta jävla land snart. ALla kommer endast utnyttja varandra, ljuga, etc.... För om man är snäll så är man MESIG !!!!! WWWWWWWWWWWTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF f

En kung ska vara barmhärtig, en general ska vara hård och snäll mot sina kämpar. I vilket jävla knullat samhälle är man en MES om man är snäll? JA oj, generalen, kungen.. ja de måste vara svin på fullaste allvar annars är de mesar.. JÄVLA SVENSKA MENTALITET SERIÖST
2013-01-06, 03:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Alltsåååå... Du fårstår väl att man inte alltid har möjligheten o bara tänka "och sen förändra"... det handlar inte heller om att man tycker synd om sig själv. Det handlar om att man inte trivs med sin tillvaro, och man behöver ändra på det. Aa.. Men det går inte så enkelt som du tror. Det är olika för alla. Vissa kanske bara gör ett litet fel. Vissa kanske behöver flytta till en annan stad eftersom folket i dennes stad är etablerade idioter.

Men alltsåå.. denna tråden tycker jag är idiotisk.. Den har vissss poäng men det pekar endast ut en extrem minoritet av individer som lever just den miljö, erfarenhet och uppväxt.

Att stirra blindt på hans teori är endast som att säga om man är snäll, så är man en kvinnohatare och mesig.

Wtf? Det är just denna jävla mentalitet som skadar våran omgivning. Jävla jävelskap till människa. Menar inte dig Fjodoroy. Men ärligt talat erkänn själv hur jävla bissart det är.. Det kommer fan inte finnas några snälla människor kvar i detta jävla land snart. ALla kommer endast utnyttja varandra, ljuga, etc.... För om man är snäll så är man MESIG !!!!! WWWWWWWWWWWTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF f

En kung ska vara barmhärtig, en general ska vara hård och snäll mot sina kämpar. I vilket jävla knullat samhälle är man en MES om man är snäll? JA oj, generalen, kungen.. ja de måste vara svin på fullaste allvar annars är de mesar.. JÄVLA SVENSKA MENTALITET SERIÖST

Du skriver som en PMS-fjortis med Cerebral Pares...

Visst är det som så att vissa inte är nöjda med sin tillvaro och försöker ändra på den men de angriper det hela på fel sätt. Det är det jag ville få fram.

Teorin om mesig = kvinnohatare är väl inte seriöst menat, utan snarare vad "mesiga" personer kan komma att bli när de försöker ändra på sin situation. Det är väl självklart att om man tror att man har försökt allt och inte nått framgång på något sätt att man blir bitter, arg och gärna tar ut det på bland annat kvinnor eftersom de verkar se ett värde i att ha en kvinna, det är den högsta önskan helt enkelt.

Tråden hävdar heller inte att det gäller alla eller ens alla "mesar" som aldrig har nått framgång men det tar ändå inte bort det intressanta i att diskutera fenomenet som jag tycker känna igen ifrån flertalet användare men även ifrån folk i omgivningen.

Att utnyttja, ljuga och vara allmänt ryggradslös verkar vara alltmer framträdande drag i dagens samhälle. Det är vidrigt att se dessa som spelar sociala spel i syfte att framhävda sig själv, spyr bara utav tanken på facebook-maffian och hela den ständiga konkurrensen för att bli "populär" och "omtyckt". Finns inga riktiga män eller för den delen kvinnor som är frivilligt inblandade i det där.
2013-01-06, 03:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Alltsååå det enda alla borde fatta är att det snälla killar saknar e att de inte behandlar tjejer som slampor... Dvs.. snälla killar är mer avvaktande, försiktiga och säkra kort. Det de saknar är våldtäktskraft. Det vill säga, det som verkligen krävs för att ligga och få tjejer. det är att bara slänga sig på dem. Det är verkligen så. Det går nästan aldrig snacka till sig att man ska ha sex. Man ska bara snacka o få till en träff, och på träffen kasta din hand på hennes fitta och kläm hennes bröst, det är så det tyvärr funkar för svenska tjejer. Du ska våldta dem.

Du är fan sjuk i huvudet om du seriöst förespråkar våldtäkt. Gå och lägg dig och tänk seriöst igenom ditt moralsystem.

Herregud alltså
2013-01-06, 03:11
Medlem
kofotleifs avatar
Problemet som jag ser det är att många killar blivit hjärntvättade och påverkade av filmer på TV. De frågar sedan tjejer de känner om hur en kille ska vara och får samma svar som de som visas på filmerna. Problemet är att verkligheten inte ser ut så.

Att tjejer inte ligger förrens på tredje daten
Att de älskar att få rosor
Att du ska betala för allt
Osv... Kanske dåliga exempel men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Tjejer ursäktar alltid sitt agerande och säger saker som "Jag gör egentligen aldrig det här" efter att du knullat henne mot väggen i din väns sovrum på hans födelsedagsfest - allt för att förstärka bilden av att tjejer skulle vara nått mystiskt jävla djur, ungefär som enhörningar.

Dessa "snälla" killar blir överkörda gång på gång; det här är anledningen till att "rövhålen" får ligga. Brudar vill självklart ha snälla killar men inte till den grad att de kan knulla hans bästis och be om ursäkt och allt är lugnt igen. Det är skillnad på att vara en schysst kille och att vara en riktig jävla mes. Det stora problemet sk. "Niceguys" har är just gränsdragning.

Ofta tänker de också att tjejen är deras liv, när de borde tänka att tjejen är någon de vill leva sitt liv med.

De är så rädda för att göra ett "misstag" eller pusha gränsen för långt att de hamnar i den berömda friendzonen, och sen blir de sura för att hon knullar killen som inte gör allt hon vill, ställer upp och kör henne mitt i natten o allt sånt. Det händer gång på gång, och de målar upp bilden i sitt eget huvud om att tjejer är dumma i huvudet för att de "ligger med svinen".

Mina två cent till diskussionen,

Mvh
2013-01-06, 03:38
Medlem
Jag vägrar läsa igenom trådstarten, som måste vara den längsta i FB:s historia.

Det jag kan tillföra är att en person som ägnar sin tid åt att tänka ut kalkyler och diagram för att förklara sin verklighetsfrämmande syn på attraktionen mellan könen (som har existerat sedan tidernas begynnelse utan problem) lever ett mycket instängt liv och borde ge sig ut i solskenet.
2013-01-06, 03:39
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Förstår inte vad du vill ha sagt.

Det är inte så svårt egentligen. Jag var en typiskt "snäll kille" för 4-5 år sedan. Jag träffade mycket tjejer men gjorde aldrig något aktivt för att för att föra en relation till nästa nivå. Vill man ha någonting - pengar, en utbildning, en partner, etc så måste man göra något själv. För att få en partner måste man bete sig som en blivande partner, inte som en kompis...Träffar du en tjej och gör något som en kompis inte hade gjort är det självklart att det inte händer något.

Man kan vara en snäll person samtidigt som man flörtar och visar sin sexuella sida.
Det var just sådana som du som Lantbruk syftade på: Ni som förut hade svårt att införskaffa er en flickvän p.g.a. att ni innehade vissa oattraktiva egenskaper – som t.ex. att vara »mesig«/»snäll« –, men trots detta lyckats med bedriften att införskaffa er flickvänner. Vad du nu gör är att bemöta Lantbruks eminenta trådstart med en totalt meningslös floskel; han har ju t.o.m. försvarat sig mot sådana påhopp med sin utläggning om er s.k. vita riddare.

Det som Lantbruk går in på i denna trådstart är att attraktivitet är någonting som inte går att ändra på, utan det är någonting som redan är förutbestämt beroende på hur attraktiv man är, vilket medfött och är praktiskt taget omöjligt att ändra på. Man kan förvisso höja sin attraktivitet något genom att t.ex. gymma, simma eller jogga, men man kan vanligtvis inte ändra sin ansiktssymmetri (enligt Steve Hoca (nämner honom nedan) så avgöres 90% av ens attraktivitet av halsen och uppåt; se även mina länkar nedan), sin längd, sin kukstorlek eller diverse personlighetsstörningar.

http://www2.psych.ubc.ca/~schaller/Psyc591Readings/Rhodes2006.pdf
Citat:
Key Words facial attractiveness, face perception, evolutionary psychology, mate choice, adaptation
Abstract What makes a face attractive and why do we have the preferences we do? Emergence of preferences early in development and cross-cultural agree- ment on attractiveness challenge a long-held view that our preferences reflect ar- bitrary standards of beauty set by cultures. Averageness, symmetry, and sexual di- morphism are good candidates for biologically based standards of beauty. A critical review and meta-analyses indicate that all three are attractive in both male and fe- male faces and across cultures. Theorists have proposed that face preferences may be adaptations for mate choice because attractive traits signal important aspects of mate quality, such as health. Others have argued that they may simply be by-products of the way brains process information. Although often presented as alternatives, I ar- gue that both kinds of selection pressures may have shaped our perceptions of facial beauty.

[…]

Symmetry
Over the past decade, research on the attractiveness of facial symmetry has been prolific, motivated by the idea that symmetry advertises mate quality (e.g., Gangestad & Thornhill 1997, Gangestad et al. 1994, Palmer & Strobeck 1986, Parsons 1990, Polak 2003, Thornhill & Gangestad 1999, Thornhill & Møller 1997, Watson & Thornhill 1994). Fluctuating asymmetries (FAs) are nondirectional (ran- dom) deviations from perfect symmetry in bilaterally paired traits. In nonhuman animals, FA in body traits reflects developmental instability (inability to withstand stress during development), increasing with inbreeding, homozygosity, parasite load, poor nutrition, and pollution (Møller & Swaddle 1997, Parsons 1990, Polak 2003). In humans, body FA increases with inbreeding, premature birth, psychosis, and mental retardation (Livshits & Kobylianski 1991). If similar relationships exist for facial FA, then it could signal mate quality.

Symmetric bodies are attractive to many animals, including humans (Brooks & Pomiankowski 1994, Concar 1995, Gangestad & Simpson 2000, Thornhill &Gangestad 1994, Watson & Thornhill 1994). But are symmetric faces attractive? Early studies suggested that they were not, with normal (slightly asymmetric) faces preferred to perfectly symmetric versions (Kowner 1996, Langlois et al. 1994, Samuels et al. 1994, Swaddle & Cuthill 1995). However, more recent stud- ies found that perfectly symmetric faces were more attractive than the original, slightly asymmetric, faces (e.g., Perrett et al. 1999; Rhodes et al. 1998, 1999a,b) and that their appeal could not be explained by any associated increase in averageness (Rhodes et al. 1999b) or change in skin texture (Perrett et al. 1999, Rhodes et al. 1999a).

The discrepancy seems to reflect differences in how the perfectly symmetric faces were made (Rhodes et al. 1999b). In the early studies, symmetric faces were made by reflecting each hemiface about the vertical midline to create two sym- metric chimeras (Kowner 1996, Samuels et al. 1994). However, these chimeras typically display structural abnormalities in aspect ratios and the sizes of midline features. For example, if the nose bends sideways, then the nose will be abnormally wide in one chimera and abnormally narrow in the other. Slight deviations from front-on views in the original photographs result in abnormally wide or narrow chimeras and abnormal eye spacing. Attractiveness decreases with deviations from average facial configurations, so these abnormalities will offset any preference for symmetry per se. When perfectly symmetric faces are made by blending normal and mirror-reversed images (Figure 2), they are more attractive than the original, slightly asymmetric faces (e.g., Perrett et al. 1999; Rhodes et al. 1998, 1999a,b). The only exception is a study by Swaddle & Cuthill (1995), but failure to control expression and remove blemishes before morphing could have contributed to fail- ure to find a symmetry preference in this study. The meta-analysis confirmed that symmetry is attractive when blends are used (0.43 ± 0.32, N = 16) but not when chimeras are used (−0.62 ± 0.30, N = 3), t(17) = 5.71, p < 0.0001.

[…]

CONCLUSIONS AND FUTURE DIRECTIONS
An evolutionary perspective in psychology is not new, as the William James quote at the outset of this chapter indicates. However, the past decade has seen evolu- tionary psychology emerge as a distinct field within psychology (Barkow et al. 1992, Barrett et al. 2002, Pinker 1997). In this chapter, we have seen how an evo- lutionary perspective has shaped research on facial attractiveness. We have seen that averageness, symmetry, and sexual dimorphism are attractive in both male and female faces (contrary to recent claims that feminine male faces are attractive). We have seen some evidence that attractive traits may signal health, which is an important aspect of mate quality, although the evidence is far from compelling. And we have seen that the way our brains process information also shapes our preferences.

There are many exciting directions for future research. More studies are needed on whether facial attractiveness and its components signal health and other as- pects of mate quality. Recently, male facial attractiveness has been linked to ge- netic heterozygosity at sites involved in immune function. Future studies should determine which components of male attractiveness (masculinity, averageness, symmetry) mediate this link, and whether female attractiveness is also linked to heterozygosity at these sites. A more direct test of a link between attractive- ness and immunocompetence could also be done by challenging the immune system.

We know little about whether preferences generate heritable genetic benefits as proposed by the good genes model. We know little about the heritability of attractive facial traits and face preferences, as required by both Fisherian and good genes models. We know little about how facial attractiveness interacts with body attractiveness to determine overall attractiveness. We know that newborn infants prefer to look at faces that adults find attractive but know little about what traits they prefer. We know little about whether preferences change during development (e.g., at puberty). We know little about individual differences in face preferences, and whether they reflect different optimal strategies for individuals of differing mate value (Little et al. 2001, Penton-Voak et al. 2003) or self-similarity preferences (Buston & Emlen 2003, De Bruine 2004). We know that experience affects what we find attractive (Perrett et al. 2002, 2003; Rhodes et al. 2003b), but we know little about the temporal dynamics of these effects, including whether there are sensitive periods in which experience has stronger effects and whether sexual imprinting occurs in humans (Little & Perrett 2002). Clearly, the evolutionary psychology of facial attractiveness is just beginning!

http://realdoctorstu.com/2011/03/16/the-science-of-attraction-what-makes-a-beautiful-face/

http://www.viewzone.com/faces.html
Senast redigerad av NixYO 2013-01-06 kl. 03:59.
2013-01-06, 03:40
Medlem
NixYOs avatar
Utseendets vikt vid kvinnors partnerval är någonting som bl.a. FB-användare som Rhesus-Minus (vilken jag tror denna trådstart är inspererad av) och samjang tidigare har uppmärksammat. Andra den f.d. »true forced loneliness«-medlemmen Steve Hoca (som jag, bl.a. p.g.a. hans näsform och en del han har sagt, misstänker är en jude, men det skall vi inte taga upp i den här tråden), som jag upptäckte via Lantbruk.

Att taga upp detta är någonting mycket kontroversiellt: Det man praktiskt taget menar är att det inte spelar någon roll hur myckat man än raggar, tränar, försöker förbättra sin personlighet eller andra förändringsbara saker man ändrar på, så kommer man inte att bliva något attraktivare, utan fortsätta att vara oattraktiv då man helt enkelt är för ful. Jag tror att en av anledningarna att detta inte tages upp så mycket beror på att det finnes en sorts liberal anda i dagens samhälle att det aldrig kan vara systemets fel att det går dåligt för en, oavsett om man är arbetslös eller flickvänslös: Det är alltid ens eget fel; att det finnes fler arbetslösa än arbetstillfällen, samt att nerbrytandet av det gamla hederliga patriarkatet och det traditionella samhället som helhet har inneburit att man släppt lös kvinnors hypergama tendenser, vilket har lett till att 80% av kvinnorna endast attraheras av 20% av männen, spelar inte någon roll för dessa; det är DU som måste ändra dig. Och ja, visst stämmer det med; man kan ju inte förvänta sig att systemet skall anpassa sig efter en själv, och man måste faktiskt trots allt försöka förbättra sig så att man bliver attraktivare för en framtida arbetsgivare eller flickvän, men systemet är fortfarande sjukt.
Senast redigerad av NixYO 2013-01-06 kl. 04:04.
2013-01-06, 08:23
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Att vara snäll kille innebär att man är ärlig etc.. Du vet exakt en sån där fader i ett riktigt bra och hållbart äktenskap etc..

Grejjen är att tjejer i unga åldrar vill inte ha snälla killar eftersom de är förhållande material. Tjejer vill ha svin som knullar dom som horor...

Man får ligga mycket mer om man går fram till tjejer på stan o säger "jävla hora vill du ha kuk" än att gå fram till någon snällt o le o säga hej allt väl?
Har du själv testat?
2013-01-06, 09:34
Medlem
TS har så rätt i det han beskriver pågår
Senast redigerad av Cid1912 2013-01-06 kl. 09:38.
2013-01-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det var just sådana som du som Lantbruk syftade på: Ni som förut hade svårt att införskaffa er en flickvän p.g.a. att ni innehade vissa oattraktiva egenskaper – som t.ex. att vara »mesig«/»snäll« –, men trots detta lyckats med bedriften att införskaffa er flickvänner. Vad du nu gör är att bemöta Lantbruks eminenta trådstart med en totalt meningslös floskel; han har ju t.o.m. försvarat sig mot sådana påhopp med sin utläggning om er s.k. vita riddare.

På vilket sätt är det en meningslös floskel? Många, TS inkluderad, verkar faktiskt tänka väldigt svartvitt - antingen är man en snäll mes som går hem själv, eller en taskig jävel som flörtar omkull tjejerna. Att påpeka att detta är en extremt förenklad bild ser jag inte som ett påhopp. Det finns många lugna, trevliga och snälla killar som har fina förhållanden - men dessa har ju också insett att kan vara sådan och flörtig & visa att man vill vara mer än vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det som Lantbruk går in på i denna trådstart är att attraktivitet är någonting som inte går att ändra på, utan det är någonting som redan är förutbestämt beroende på hur attraktiv man är, vilket medfött och är praktiskt taget omöjligt att ändra på. Man kan förvisso höja sin attraktivitet något genom att t.ex. gymma, simma eller jogga, men man kan vanligtvis inte ändra sin ansiktssymmetri (enligt Steve Hoca (nämner honom nedan) så avgöres 90% av ens attraktivitet av halsen och uppåt; se även mina länkar nedan), sin längd, sin kukstorlek eller diverse personlighetsstörningar.

Tja, jag är knappast en sådan som toppar utseendelistor (och har ingen extraordinär utrustning heller). Det finns många studier som visar att mycket av människans upplevelse av attraktion ligger i beteendet.

Vad är syftet med tråden? Att säga att ens ofrivilliga verksamhet inte är orsakad av en själv, och att det är omöjligt att komma ur?

Det är inte ovanligt att människor som är i någon form av personlig kris formulerar förklaringar som ligger utanför deras egen kontroll. Många i den här tråden verkar söka efter en sådan förklaring. Självklart kan det som kille och långvarig, ofrivillig singel kännas befriande att höra att ens ensamhet är förutbestämd och någon annans fel - jag har själv tänkt exakt likadant. Men det finns inte så mycket mer att hämta på den vägen.
Senast redigerad av HearthOfSweden 2013-01-06 kl. 10:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in