2013-01-06, 10:30
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Utseendets vikt vid kvinnors partnerval är någonting som...

Att taga upp detta är någonting mycket kontroversiellt: Det man praktiskt taget menar är att det inte spelar någon roll hur myckat man än raggar, tränar, försöker förbättra sin personlighet eller andra förändringsbara saker man ändrar på, så kommer man inte att bliva något attraktivare, utan fortsätta att vara oattraktiv då man helt enkelt är för ful.

Detta tror jag med då jag anser mig själv som ful. Att vara vältränad och propert klädd hjälper inte speciellt mycket om man är ful och dessutom medveten om det. Kvinnor verkar helt oförstående för detta "fenomen". Kanske för att killar är lite bredare i sitt val av tjejer. Dom kanske då tror att alla duger åt någon. Dessutom verkar inte tjejer kunna bedömma attraktiviteten hos en kille speciellt objektivt. Jag har många gånger fått höra från kvinnor att de tycker jag ser helt OK ut, ibland till och med rätt bra, och inte borde ha några problem att hitta någon. Trots detta är tjejer som påtalar detta aldrig själva intresserade av mig.
2013-01-06, 10:45
Medlem
Ratads avatar
"Erik" lyssnar väldigt mycket på andra när de försöker sälja in attityder och livsstilar oavsett fas, eller är det så att Erik skyller på alla dåliga rådgivare? Även om han inte nämt det märker de att han har som mål att skaffa en flickvän eller få ligga lite och så börjar nasandet.
2013-01-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Detta tror jag med då jag anser mig själv som ful. Att vara vältränad och propert klädd hjälper inte speciellt mycket om man är ful och dessutom medveten om det. Kvinnor verkar helt oförstående för detta "fenomen". Kanske för att killar är lite bredare i sitt val av tjejer. Dom kanske då tror att alla duger åt någon. Dessutom verkar inte tjejer kunna bedömma attraktiviteten hos en kille speciellt objektivt. Jag har många gånger fått höra från kvinnor att de tycker jag ser helt OK ut, ibland till och med rätt bra, och inte borde ha några problem att hitta någon. Trots detta är tjejer som påtalar detta aldrig själva intresserade av mig.

Detta är väl snarare ett tecken på att det är beteendet, inte utseendet, som är det avgörande? Ska man bli ihop med någon bara för att man tycker han/hon är snygg?
Senast redigerad av HearthOfSweden 2013-01-06 kl. 10:54.
2013-01-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
"Erik" lyssnar väldigt mycket på andra när de försöker sälja in attityder och livsstilar oavsett fas, eller är det så att Erik skyller på alla dåliga rådgivare? Även om han inte nämt det märker de att han har som mål att skaffa en flickvän eller få ligga lite och så börjar nasandet.

Du har en bra poäng. Ett grundproblem är nog att "Erik" är osäker på sig själv. Först är han snäll för att han lärt sig det, men plötsligt försöker han vara taskig & kaxig för att han läser andras berättelser om att det är så man ska vara. Sedan lyssnar han på andra personer och försöker vara snäll igen. Vem är "Erik" egentligen? Om Erik skulle ta sig en rejäl funderare på frågor som vem han egentligen är och hur han själv tycker att man ska bete sig om andra och sedan våga vara den han vill vara så är jag säker på att han skulle bli flera gånger så attraktiv för en partner...
2013-01-06, 11:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Jag har många gånger fått höra från kvinnor att de tycker jag ser helt OK ut, ibland till och med rätt bra, och inte borde ha några problem att hitta någon. Trots detta är tjejer som påtalar detta aldrig själva intresserade av mig.

Blanda inte ihop raggförsök med uppmuntran. Det du råkade ut för är samma sak som när fula tjejer får mentala knuffa av tjejgänget aka (enligt mina kompisar ser jag bra ut). Du verkar dock ha koll på läget och tar der för vad det är. En tjej vill vara lite trevlig mot dig, många killar får för sig att det ligger ett sexuellt begär bakom komplimangen medan det i verkligheten är malplacerad vänlighet. "Vem som helst utom jag"-vänlighet.
Senast redigerad av Ratad 2013-01-06 kl. 11:12.
2013-01-06, 11:52
Medlem
fnurgles avatar
Även om jag som jag sagt tidigare i dina trådar tycker att detta bara är en av de möjliga vägarna så ligger det mycket i det.
Ett alternativ som du dock missar är de av oss som permanent är fast i en sorts Fas 0 där man av olika anledningar inte ens tar det där första steget.

Jag har aldrig ens försökt, jag har aldrig raggat på någon aktivt, inte en enda person, och så vitt jag vet har ingen raggat på mig. Jag har ingen dålig syn på kvinnor och känner inte att jag är hatisk alls men trots det så kommer jag ingen vart i dagsläget.

En vital del i varför "snälla killar" går från just snälla killar till kvinnohatare är ju misslyckandet. Att misslyckas tär på en nått enormt och om man då upprepar samma misstag gång på gång så är ju katastrofläget ett faktum.

Just det att killar och tjejer hanterar sin situation på olika sätt bidrar också.
En ensam introvert kille som vill hitta någon ger sig ut och letar, kanske inte på de centrala ställena som krogen och liknande men i utkanterna. Alternativa dejtingsidor, forum, chatsidor, hobbykurser osv.
En ensam introvert tjej stänger in sig, spenderar endast tid med de närmaste och sysselsätter sig istället med en hobby där man kan vara för sig själv; djur, böcker, spel osv.

Tjejerna blir således inte misslyckade, de kan fortsätta i sin egna lilla värld och hittar troligtvis någon så småningom.
Deras motsvarighet är istället manshataren som uppkommer när en aktiv tjej möter allt för mycket dåliga killar men det är en annan historia.
2013-01-06, 12:35
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Lantbruk, du är och förblir en riktig hjälte. Du skriver alldeles för sällan, och varje gång ett nytt inlägg från dig dyker upp så vet man att en stunds kvalitetsläsning väntar.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vägrar läsa igenom trådstarten, som måste vara den längsta i FB:s historia.

Det menar du inte?

Jag blir såå förvånad.

Undrar om det kan ha att göra med att du är ett egoluder som badat i tillräckligt snygga killars intresse under hela ditt könsmogna liv? Och kanske med välkända föraktet du och dina egoludersystrar hyser för oattraktiva män?

Som jag sagt nån gång förut, jag förstår inte var ni egoluder finner bränslet till hatet. Hur kan ni framgångsrika egoluder ha energin att hata oattraktiva män aktivt på det sätt ni gör? Att bevaka FB efter den här typen av trådar för att få spy ut er avsky mot män som ni ändå aldrig behöver befatta er med.

Borde ni inte vara upptagna med att mjölka säden ur er kvalitetsman? Myspysa med gevaliareklamsliknande frukostpåsängenidyll? Planera nästa parmiddag med något av era vackra och framgångsrika statuspar inom er otroligt stora bekantskapskrets?
Curla era vackra och soon to be framgångsrika barn?

Stående på toppen av näringspyramiden och ändå hata de lägre stående?
Jag förstår det inte.
2013-01-06, 12:44
Medlem
Offices avatar
"Jag är här för att tala om för er att det inte finns något hopp."

Med din förmåga att analysera borde du fan se till att komma med en lösning på det här.
2013-01-06, 13:01
Medlem
Orkade inte läsa mastodont-introduktionen till tråden, men kände att jag läste tillräckligt.

Jag var mesig och snäll, introvert och mer.

Bytte vid 18års ålder till en jävlig, dryg, kaxig person som inte brydde sig längre. Vips så va biffen fixad. Inte tjejer på löpande band men sexlivet började då och höll i sig i några år tills jag insåg att det är inte värdigt att bete sig på ett sådant sätt bara för att det andra könet tänder på det.

Nu jobbar jag istället med att vara charmig, trevlig, lagom snäll men fortfarande lite småjävlig, smådryg, småkaxig. Det fungerar också, men ack så mycket svårare.
2013-01-06, 13:09
Medlem

Vadå hatar? Var har "hasseochtage" gett uttryck för hat?

Många killar som startar och driver den här typen av trådar verkar ha en väldigt fixerad världsbild - det är minsann så att tjejer ser ned på snälla killar, bara väljer gangsters, badboys och elaka killar och det går inte att ändra på, och jag kan inte ändra på mig själv heller! Varje ifrågasättande av denna världsbild tolkas sedan som hat och förakt.
2013-01-06, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden

Vadå hatar? Var har "hasseochtage" gett uttryck för hat?

Många killar som startar och driver den här typen av trådar verkar ha en väldigt fixerad världsbild - det är minsann så att tjejer ser ned på snälla killar, bara väljer gangsters, badboys och elaka killar och det går inte att ändra på, och jag kan inte ändra på mig själv heller! Varje ifrågasättande av denna världsbild tolkas sedan som hat och förakt.

Jag är lite nyfiken på att veta hur din egen världsbild ser ut eftersom du uppenbarligen inte delar den som presenteras här. Enligt mina egna erfarenheter så gör såna som dig helt enkelt så att ni tränger undan alla tankar på denna världsbild som ni anser inte är rätt. Ni vill inte veta av den och låtsas därför som att den inte finns. Ni inbillar er att det ni önskar är sant också är det.

Jag har provat på det. Men det funkar aldrig i längden. Det går bara att lura sig själv så länge. Eller har jag fel?
2013-01-06, 13:28
Medlem
InteTacoBaras avatar
Det TS försöker få fram är alltså att snälla killar tycker illa om folk i tystnad, till skillnad från resten av männen som öppet visar deras ogillande?

Sen då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in