2013-01-07, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
För det första så skrev jag "ni egoluder", dvs plural.
För det andra, du tror inte att jag känner dig via dina inlägg historiskt? Allt du skrivit på FB går att plocka fram på några minuter.

Eftersom du skrev det som svar på mitt inlägg så betyder det att du inkluderar mig i detta. Du vill inte svara på hur du kan veta att jag är ett "egoluder" eller att jag hatar män.

Tala om för mig vad i min inläggshistorik som talar för att jag hatar dig.
2013-01-07, 01:41
Bannlyst
Det är med en tår rinnandes ner för min kind jag skriver detta inlägg. Vem är det som vill plåga oss och orsaka oss sånt lidande. Jag kommer dock aldrig någonsin vina mig för det onda. Jag tror på det goda och kommer kämpa in i mitt sista andetag för jag vet att jesus är med mig. Ni kunde döda hans kropp men aldrig hans ande ty den lever vidare inom oss. Prisa jesus. Amen.
2013-01-07, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Eftersom du skrev det som svar på mitt inlägg så betyder det att du inkluderar mig i detta. Du vill inte svara på hur du kan veta att jag är ett "egoluder" eller att jag hatar män.

Tala om för mig vad i min inläggshistorik som talar för att jag hatar dig.
Det är kvinnan som är ondskan personifierad styrd av satan. All den smäeta jag känt i mitt liv har indirekt eller direkt varit orsakad av kvinnan. Ni hatar oss som syår för det goda och vill döda oss. Hur kan ni vara aå kalla och onda. Det finns historier om kvinnor som dödar sin nyfödda barn och slänger det i papperskorgen. Ni dödar barnet innan dess födelse när det är försvarslöst. Om man inte gör som ni säger sätter ni igång och konspirerar för att döda och slår till när erat offer är.försvagat med ett knivhugg i ryggen. För det är så erqn otrohet känns när ni smyger bakom ryggen och knullar med badboyn.
2013-01-07, 02:04
Bannlyst
Om det finns två poler där en är god och den andra ond vem tror då är den onda mellqn kvinnan och mannen? Har vi förlorat kontrollen över den ondska som vi lyckats tämja inom kvinnan så länge när feminismen tar över?
2013-01-07, 02:17
Bannlyst
Alla ni snälla killar som lider i det tystq någonstans där ute misströsta inte. Låt jesus leda vägen. Jag känner med er qllihopa och kämpar tillsamans med er. Jag vet atg det är svårt men vi måste fortsätta kämpa. Till slut kommer det goda att segra över det onda.
2013-01-07, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Fas 4:

"Tjejer föredrar inte alls svin"
"Det är inte konstigt att du inte får ligga med en sån kvinnosyn som du har"
"Ännu en misslyckad loser som skyller sina tillkortkommanden på andra människor"

^
Nu börjar osäkerheten att ta ett hårt grepp om Erik. Det här hade han inte alls väntat sig. Charlie Sheen får ju massa kvinnor när han beter sig som ett svin. Jonte och de andra killarna som mobbade honom får ju massa tjejer, likaså Mehmet och hans tuffa invandrarpolare, likaså raggar-sluskarna som hänger nere på bensinmacken. Erik har missat en viktig sak: bad boy är inget man bara "blir" sådär.

Nu återgår kretsloppet till fas 1 och cirkeln sluts:

Jag tycker att analysen är intressant och välarbetat men det finns en del grejer att titta närmare på i kretsloppet.

Den som ser sig omkring med öppna ögon och analyserar, låt säga tio par 30-årsåldern, märker att den stora majoriteten av männen i förhållandena varken är bad-boys eller snyggingar. Någon har uppenbarligen tyckt att helt vanliga halvfula män är attraktiva.

En viktig faktor i analysen är att MK blivit mobbad av andra killar. Jonte mobbade MK för att öka sin egen attraktionsförmåga och minska MK:s känsla av att vara attraktiv och värdefull. Jonte har därmed gett MK en skada som driver kretsloppet.

Efter skolan upplever många en frihet att bli någon annan än den var i skolan. Sådant som var statusskapande under skoltiden blir omodernt. Tjejer och killar växer upp och ändrar sig. Spelreglerna blir annorlunda för den som repar sig från skadorna och definierar sig som något annat än vad Jonte sagt. Såna som Jonte bleknar bort och blir helt obetydliga. Vid närmare granskning är de som äldre ofta misslyckade personer.
Senast redigerad av Castoria 2013-01-07 kl. 07:59.
2013-01-07, 11:47
Medlem
Whiner2000s avatar
Du borde dejta Rosarutigpenna hon är jätte bitter och inte fått kuk på länge en win-win kanske?
2013-01-07, 12:02
Medlem
Whiner2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Tack för komplimangerna.
Jo jag hoppas att jag ska lyckas komma så långt så småningom men vi får se vad som händer.

Sluta skjut upp saker hela tiden, har läst dina inlägg ett tag. Och det slutar alltid med "vi får se"
Kom igen nu, du är 30 det är dags å tag i det, gör det bara!
2013-01-07, 12:10
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiner2000
Sluta skjut upp saker hela tiden, har läst dina inlägg ett tag. Och det slutar alltid med "vi får se"
Kom igen nu, du är 30 det är dags å tag i det, gör det bara!

Jag har inte skjutit upp saker, jag har samma plan som jag haft sen jag började i september, nämligen att komma igång till sommaren och det kan jag inte ändra på av diverse skäl även om jag vill ganska ofta.

Sen kan jag ju inte styra vad som händer när jag faktiskt kommer igång heller, därav "vi får se".
2013-01-07, 12:57
Medlem
Whiner2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Jag har inte skjutit upp saker, jag har samma plan som jag haft sen jag började i september, nämligen att komma igång till sommaren och det kan jag inte ändra på av diverse skäl även om jag vill ganska ofta.

Sen kan jag ju inte styra vad som händer när jag faktiskt kommer igång heller, därav "vi får se".

Varför just sommaren? Vilka hinder/skäl har du för att inte kunna starta nu då?
2013-01-07, 13:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Det är precis det här som illustrerar hopplösheten i det hela. "Erik" dehumaniseras hur han än beter sig;

1) Om han lyssnar på andra människor och tar till sig deras råd så kallas han för mesig.
2) Om han inte gör det så kallas han för kvinnohatare.

Det blir dubbel bestraffning, i det att utöver ensamheten så dehumansieras "Erik" och kommer alltid att utpekas som the bad guy i sammanhanget.

"Erik" har ju såklart märkt att marknaden där han ska sälja in sig redan är full med människor som använder de slitna slogans som "de hjälpsamma" anser att han också ska bruka. "Erik" ska inte tänka utanför boxen, han ska först ta sig ut lådjäveln och se om han mår bättre där. Sparka ut en sida av den och gör något han mår bättre av för stunden och börja tänka och lägga ut planer efter det. "Erik" slipper dehumaniseras om han ger fan i att umgås eller lyda "råd" av dessa individer som gör det för profit och skadeglädje.

Har "Erik" några intressen och tid att ta sig ur lådan eller måste vi komma med sysselsättningsförslag?
2013-01-07, 15:49
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiner2000
Varför just sommaren? Vilka hinder/skäl har du för att inte kunna starta nu då?
Jag kan inte gå in på det utan att outa mig själv men jag har lite saker som ligger i vägen och som jag inte kan flytta på.

Har jag en väldig tur kan jag komma igång redan i mars men vi får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in