2013-01-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Även om du har en poäng med att prova sig fram lite så tycker jag dels inte om att "spela" folk och dels så skapar det ju lite problem med profilbild. Jag har sett andra göra samma sak med bilder från olika vinklar osv men jag tycker inte om det alls när jag är på andra sidan glaset så jag tvivlar på att de som ska se min profil tycker annorlunda.

Jag vill kunna lägga upp mig som den jag är och vara nöjd med det, är det någonting jag inte är nöjd med så kan jag sen ändra på detta eller prova andra saker på samma konto.

Du kan förstås köra konton på olika dejtingsiter om du hellre vill det. För att hänga på olika siter är helt kosher. Skulle någon tjej påpeka att du har helt olika presentationer på två olika siter så är det bara att säga som det är - att du är en komplex person och det är svårt att skriva en presentation som speglar hela dig. Därför ville du testa lite olika och se vad som händer. Då har ni dessutom något att prata om redan från start. Win även om du är busted!

Sen gör du det klassiska misstaget att "den du är" skulle vara en orubblig, påtaglig enhet. De allra flesta har olika sidor hos sig, och att fokusera på någon eller några av dem vid ett visst tillfälle är inte att "inte vara sig själv".

Om man har med lätthet håller ett föredrag för 200 personer men får tunghäfta när man pratar med en tjej - är man utåtriktad eller blyg som person?
Om man kan starta företag med lätthet men inte vågar ragga - är man modig eller feg?
Om man har lätt för att sälja sitt företags produkter men svårt för att sälja sig själv - är man en bra säljare?

Det går utmärkt att vara rapp, vitsig och cool i en situation och tafatt, bortkommen och ocool i en annan, utan att för den skull spela en roll i något av fallen. De allra flesta människor är inte stencoola i alla lägen, speciellt inte i nya, främmande situationer.

(Det är lite spännande att notera att många som inte känner sig framgångsrika på dejtingmarknaden gör ett väldigt stort nummer just av sina nackdelar. Som om det skulle vara fult eller bedrägligt att främst presentera sina fördelar.)
2013-01-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Exakt, det kan väl inte vara mitt personliga ansvar att ligga med ALLA snälla och blyga oskulder? Måste ju hinna med ngt annat i livet också.

Ja, någon ordning får det allt vara! Kösystem. Oskulden först i kön måste nedläggas innan det är dags för nästa. Dessutom får de inte bara stå uppradade utan det måste vara en korrekt förförelseprocedur i varje enskilt fall. Lite får man allt hålla på dekorum!

(Iofs, funkade det för kungen av Tonga så kan det säkert gå att göra till ditt ämbete också... )
2013-01-06, 22:52
Medlem
Citat:
Jo du har väl kanske en poäng i det även om jag tror att vissa bitar säkerligen skulle kunna bakas in utan allt för mycket problem. Varför har exempelvis svenskundervisningen inga moment där man talar med varandra istället för att hålla tal till klassen? (Något som de flesta av oss trots allt inte gör så ofta efteråt)

Det vore onekligen inte så dumt. Ett och annat har trots allt sagts om ämnet genom tiderna.
2013-01-06, 22:59
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Du kan förstås köra konton på olika dejtingsiter om du hellre vill det. För att hänga på olika siter är helt kosher. Skulle någon tjej påpeka att du har helt olika presentationer på två olika siter så är det bara att säga som det är - att du är en komplex person och det är svårt att skriva en presentation som speglar hela dig. Därför ville du testa lite olika och se vad som händer. Då har ni dessutom något att prata om redan från start. Win även om du är busted!

Sen gör du det klassiska misstaget att "den du är" skulle vara en orubblig, påtaglig enhet. De allra flesta har olika sidor hos sig, och att fokusera på någon eller några av dem vid ett visst tillfälle är inte att "inte vara sig själv".

Om man har med lätthet håller ett föredrag för 200 personer men får tunghäfta när man pratar med en tjej - är man utåtriktad eller blyg som person?
Om man kan starta företag med lätthet men inte vågar ragga - är man modig eller feg?
Om man har lätt för att sälja sitt företags produkter men svårt för att sälja sig själv - är man en bra säljare?

Det går utmärkt att vara rapp, vitsig och cool i en situation och tafatt, bortkommen och ocool i en annan, utan att för den skull spela en roll i något av fallen. De allra flesta människor är inte stencoola i alla lägen, speciellt inte i nya, främmande situationer.

(Det är lite spännande att notera att många som inte känner sig framgångsrika på dejtingmarknaden gör ett väldigt stort nummer just av sina nackdelar. Som om det skulle vara fult eller bedrägligt att främst presentera sina fördelar.)

Nej det däremot är ett väldigt bra förslag. Att presentationer blir annorlunda på olika siter är ju inget konstigt, det jag hade problem med var mestadels att ha tre konton på samma site med aningens annorlunda presentation i hopp om att någon av dem duger.

Jag är inte orubblig så sätt, som jag skrev tidigare så har jag absolut inget problem med att skriva en presentation och att revidera den senare om så behövs.

Jag har redan skrivit ett flertal presentationer på siter, det som stoppar mig är min presentationsbild och lite andra faktorer.
2013-01-06, 23:13
Medlem
Det går att få en tjej även om man är ful. Min svåger är en kille som är ca 170 cm lång och väger över 120 kg. Killen är i övrigt ful, har aspbergers, gick inte ut gymnasiet, hade inget jobb och bodde hemma hos mamma när han var 22 men likväl hittade han en tjej som han levde med i många år (de har även ett barn).

Vet ytterligare två förhållanden där killen varit ful som stryk men ändå varit ihop med riktigt snygga och vettiga tjejer.

Gemensamt med alla dessa killar har varit en sak: de hittade ett sätt att kompensera för sina brister i personlighet och/eller utseende och marknadsföra sina bra sidor.
2013-01-06, 23:18
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandyxa
Det går att få en tjej även om man är ful. Min svåger är en kille som är ca 170 cm lång och väger över 120 kg. Killen är i övrigt ful, har aspbergers, gick inte ut gymnasiet, hade inget jobb och bodde hemma hos mamma när han var 22 men likväl hittade han en tjej som han levde med i många år (de har även ett barn).

Vet ytterligare två förhållanden där killen varit ful som stryk men ändå varit ihop med riktigt snygga och vettiga tjejer.

Gemensamt med alla dessa killar har varit en sak: de hittade ett sätt att kompensera för sina brister i personlighet och/eller utseende och marknadsföra sina bra sidor.

Jag har även jag känt par där den ena personen varit i ett enormt underläge men ändå på något sätt lyckats och jag har skrivit om detta i andra trådar.
Jag tror inte att det har så mycket att göra med eventuella kompensationer eller speciella tekniker. De hade helt enkelt turen att träffa rätt person vid rätt tillfälle.
(Alternativt träffade väldigt mycket folk tills nån funkade, men det händer inte så ofta)

Sen är det långt ifrån alla i denna situationen som är i den situationen för att de är fula.
2013-01-06, 23:46
Medlem
Citat:
Jag har även jag känt par där den ena personen varit i ett enormt underläge men ändå på något sätt lyckats och jag har skrivit om detta i andra trådar.
Jag tror inte att det har så mycket att göra med eventuella kompensationer eller speciella tekniker. De hade helt enkelt turen att träffa rätt person vid rätt tillfälle.
(Alternativt träffade väldigt mycket folk tills nån funkade, men det händer inte så ofta)

Sen är det långt ifrån alla i denna situationen som är i den situationen för att de är fula.

Ja, du har nog en poäng, även om jag fortfarande tror att ett visst mått av bra marknadsföring har en del i det.

Jag har även stött på killar som ser helt ok ut som inte lyckas bra med tjejer, och de har alla haft en personlighet dom varit oattraktiv (inte ful eller dålig, de har varit snälla, trevliga och roliga som kompisar men fullständigt oattraktiva som partner enligt andra tjejer).
2013-01-07, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus

Man är ingenting om man inte kan sköta interaktionen med tjejer. Det är ju det som är hela problemet med feminismen. Tidigare hade mannen en roll som beskyddare och försörjare. Det fixar den feministiska staten nu åt kvinnorna. En vanlig anständig man har inget som helst värde idag - om han inte kan ragga. För idag sker allting på kvinnornarnas villkor. Det handlar bara om att knäcka koden för den kvinnliga reptilhjärnan så att man kommer innanför trosorna. Därav uppkomstem av the game och allt kring pua. Det är allt som betyder något nu. Vilket skapar problem för lugna och snälla killar.som är precis motsatsen mot vad den kvinnliga reptilhjärnan söker. Man kan ju undra hur framtiden kommer.se ut när alla.snälla gener raderas från den mänskliga genpoolen och bara psykopatiska återstår. Men det kanske är meningem med hela evolutionen. Tyvärr blir det vi snälla killar som offras.
2013-01-07, 00:43
Bannlyst
Skule man kunna spekulera i att deg blir feminismen som leder till hela mänsklighetens förfall?
Kan det vara så att det är kvinnorna som är roten till all ondska i världen och agerar styrda utifrån satan? I bibeln sägs det vara eva som först.pt av den förbjudna frukten. Satan gjorde att hon gjorde det.
2013-01-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Man är ingenting om man inte kan sköta interaktionen med tjejer. Det är ju det som är hela problemet med feminismen. Tidigare hade mannen en roll som beskyddare och försörjare. Det fixar den feministiska staten nu åt kvinnorna. En vanlig anständig man har inget som helst värde idag - om han inte kan ragga. För idag sker allting på kvinnornarnas villkor. Det handlar bara om att knäcka koden för den kvinnliga reptilhjärnan så att man kommer innanför trosorna. Därav uppkomstem av the game och allt kring pua. Det är allt som betyder något nu. Vilket skapar problem för lugna och snälla killar.som är precis motsatsen mot vad den kvinnliga reptilhjärnan söker. Man kan ju undra hur framtiden kommer.se ut när alla.snälla gener raderas från den mänskliga genpoolen och bara psykopatiska återstår. Men det kanske är meningem med hela evolutionen. Tyvärr blir det vi snälla killar som offras.

I din verklighet kanske man inte är något om man inte kan ragga. I min del av verkligheten kan man vara rätt mycket värd av helt andra anledningar - som vänner, familj, schyssta och duktiga arbetskamrater, gedigna föreningsaktiva och hundratals andra anledningar. En del är tom mycket värda för att de är så jäkla sköna att hänga med även om inget händer. Om man däremot hänger sitt självvärde på att få ligga med nya brudar varje fredag- och lördagkväll så blir förstås raggning en rätt central funktion i livet.

Nu vet jag inte hur det funkar för dig, men för mig har det av någon magisk anledning alltid varit så att mina bästa stunder och de som attraherat tjejer mest, har varit när jag varit uppslukad av det jag hållit på med. Ibland när jag gjort något tillsammans med dem. Ibland när jag gjort något och de bara tittat på. Vid de tillfällena har det varit en frapperande brist på image management från min sida, men det kanske turligt nog var så att det som fanns under ytan just då råkade vara intressant...

Det har sin charm att undersöka vad som styr den kvinnliga reptilhjärnan, men om man snöar in sig lite på att dekoda den och att applicera det i alla lägen så blir det lätt att man försöker analysera sig till framgång. Lite som att försöka få en bra tennisswing genom att kontrollera sina rörelser perfekt. Ett annat alternativ är att lära sig tennis på 30 minuter.
2013-01-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Skule man kunna spekulera i att deg blir feminismen som leder till hela mänsklighetens förfall?
Kan det vara så att det är kvinnorna som är roten till all ondska i världen och agerar styrda utifrån satan? I bibeln sägs det vara eva som först.pt av den förbjudna frukten. Satan gjorde att hon gjorde det.

En annan sak man kan spekulera i är varför det är så vanligt att ingenjörer blir religiösa fundamentalister.
2013-01-07, 01:18
Bannlyst
Allt blir egentligen klart när man tänker efter. Kvinnan är av naturen konspiratorisk och lömsk, hon baktalar, försvagar sina offer med olika metoder. Bländar männen med sin skönhet för att styra och få sin vilja igenom. Varför väljer kvinnor psykopatiska män framför empatiska om valett står henne helt fritt. Det främjar ju till den ondska som psykopatin orskar. Död, förstörelse, kri, konflikter, vänder männen emot varandra. Kvinnorna vill roffa åt sig till sina barn kan man spekulera i och väljer därför psykopatiska män. Det finns konstaterat i the dark triad där man talar om de mörka dragen i människans natur. De onda dragen. Men varför väljer kvinnorna dessa drag gång på gång när det t.om skadar de själva. Varför och i vilket syfte. Varför väljer inte kvinnor rmpatiska män om valet sår de fritt så att vi människor kunde leva i harmoni med varandra och i frid som gud sade åt människorna när han talade genom sin son jesus på korden till folket. Varför dödades jesus. Det var judas som dödade jesus. Hitler visste att det var judarna och försökte stoppa dem. Men misslyckades när intillegenta judar genom usa förhindrade honom. Kan det vara en slump att också judarna ligger bakom feminismen. Vem är roten till allt detta och som vill främja död. Jag tror det är satan. Herre min jesus prisa gud för hans barmhärtighet. Vi ttor på dig jesus och det gofa. Snälla hjälp oss gud när vi behövrr dig i denna dvåra stund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in