Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Även om du har en poäng med att prova sig fram lite så tycker jag dels inte om att "spela" folk och dels så skapar det ju lite problem med profilbild. Jag har sett andra göra samma sak med bilder från olika vinklar osv men jag tycker inte om det alls när jag är på andra sidan glaset så jag tvivlar på att de som ska se min profil tycker annorlunda.
Jag vill kunna lägga upp mig som den jag är och vara nöjd med det, är det någonting jag inte är nöjd med så kan jag sen ändra på detta eller prova andra saker på samma konto.
Jag vill kunna lägga upp mig som den jag är och vara nöjd med det, är det någonting jag inte är nöjd med så kan jag sen ändra på detta eller prova andra saker på samma konto.
Du kan förstås köra konton på olika dejtingsiter om du hellre vill det. För att hänga på olika siter är helt kosher. Skulle någon tjej påpeka att du har helt olika presentationer på två olika siter så är det bara att säga som det är - att du är en komplex person och det är svårt att skriva en presentation som speglar hela dig. Därför ville du testa lite olika och se vad som händer. Då har ni dessutom något att prata om redan från start. Win även om du är busted!
Sen gör du det klassiska misstaget att "den du är" skulle vara en orubblig, påtaglig enhet. De allra flesta har olika sidor hos sig, och att fokusera på någon eller några av dem vid ett visst tillfälle är inte att "inte vara sig själv".
Om man har med lätthet håller ett föredrag för 200 personer men får tunghäfta när man pratar med en tjej - är man utåtriktad eller blyg som person?
Om man kan starta företag med lätthet men inte vågar ragga - är man modig eller feg?
Om man har lätt för att sälja sitt företags produkter men svårt för att sälja sig själv - är man en bra säljare?
Det går utmärkt att vara rapp, vitsig och cool i en situation och tafatt, bortkommen och ocool i en annan, utan att för den skull spela en roll i något av fallen. De allra flesta människor är inte stencoola i alla lägen, speciellt inte i nya, främmande situationer.
(Det är lite spännande att notera att många som inte känner sig framgångsrika på dejtingmarknaden gör ett väldigt stort nummer just av sina nackdelar. Som om det skulle vara fult eller bedrägligt att främst presentera sina fördelar.)
)