Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 12:37
  #145
Medlem
Rois avatar
Det slog mig ganska nyligen att det förmodligen är "eviga värden" som göra att man inte klarar vänsterns dialektik. Skapar man inte egna antiteser till nuläget lämnar man över det hela till vänstern, som förstås kommer att fortsätta att sträva i samma riktning för evigt, då det progressiva jämlika slutmålet är omöjligt.

http://rytger.blogspot.se/2013/10/ko...dialektik.html
Citera
2013-10-24, 17:10
  #146
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautthiod
Det tror jag också. Känns ganska naturligt, men framförallt efterlängtat.
Efterlängtat att få fler konservativa? Hur fan kom du fram till det?

Det ända ni konservativa gör är att leva i det förflutna, är man så svag att man måste ha fasta "traditioner" och religioner åren om livet ut så är hör man hemma på medeltiden.

Nytänkande skall främjas och gamla idiotiska vanor borde det inte fästas uppmärksamhet vid.
Citera
2013-10-24, 22:12
  #147
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Efterlängtat att få fler konservativa? Hur fan kom du fram till det?

Det ända ni konservativa gör är att leva i det förflutna, är man så svag att man måste ha fasta "traditioner" och religioner åren om livet ut så är hör man hemma på medeltiden.

Nytänkande skall främjas och gamla idiotiska vanor borde det inte fästas uppmärksamhet vid.

Så du menar att du firar inga högtider?

Jag är konservativ men är inte speciellt religiös.

Du får gärna utveckla vad som är så dåligt med traditioner?

Du låter som en sosse som klagar på traditioner och kristendom men samtidigt hyllar islam då det är nytt och bra. Men du kan vara något annat också =)
Citera
2013-10-25, 22:19
  #148
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Så du menar att du firar inga högtider?

Jag är konservativ men är inte speciellt religiös.

Du får gärna utveckla vad som är så dåligt med traditioner?

Du låter som en sosse som klagar på traditioner och kristendom men samtidigt hyllar islam då det är nytt och bra. Men du kan vara något annat också =)
Är inte för någon religion, varken kristendom eller islam. Sen "firar" jag inte jul mer än vad jag måste (typ äta med familj), man kunde lika bra haft vanliga lediga helgdagar (utan något kristet namn).

Sen menade jag mest den religiösa aspekten, ser inget fel i helgdagar och vill de fira kristna högtider så får de det, men jag vill INTE att politiker skall beblanda sig i vad folk anser om sociala normer (bl.a. konservatism).
Citera
2013-10-25, 23:46
  #149
Medlem
Gautthiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Efterlängtat att få fler konservativa? Hur fan kom du fram till det?

Det ända ni konservativa gör är att leva i det förflutna, är man så svag att man måste ha fasta "traditioner" och religioner åren om livet ut så är hör man hemma på medeltiden.

Nytänkande skall främjas och gamla idiotiska vanor borde det inte fästas uppmärksamhet vid.

Nja, tempuset på min livsföring är ganska exakt inställt på presens och har varit så sedan jag anammade traditionalismen. Paradoxalt i dina ögon kanske, men så kallar du dig hedonist samtidigt som du har Mr Durden som avatar
Citera
2013-10-26, 13:10
  #150
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautthiod
Nja, tempuset på min livsföring är ganska exakt inställt på presens och har varit så sedan jag anammade traditionalismen. Paradoxalt i dina ögon kanske, men så kallar du dig hedonist samtidigt som du har Mr Durden som avatar

Och du har Marcus Birro?
Citera
2013-10-26, 23:08
  #151
Medlem
Gautthiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Och du har Marcus Birro?

Tvi vale, nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback