2013-01-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evitement
Nää.

Och alltså inte ens "ofrivilligt" vilket CH tydligen hävdar?
Citera
2013-01-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Och alltså inte ens "ofrivilligt" vilket CH tydligen hävdar?

Kan man få ett förtydligande här?

Tycker nu att CH är den hetaste kandidaten. Som sagts tidigare, vissa delar av TS berättelse kan vara förvanskade för att förvilla, såå...

CH:

Förlorat barn i vårdnadstvist
Anklagad av fadern till det barnet för vanvård av barn
Inblandad i "narkotika grejjer"
Fött flera barn
Kan mycket väl vara känd utanför Sveriges gränser då hon är s k hovreporter
e t c
Citera
2013-01-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Kan man få ett förtydligande här?

Tycker nu att CH är den hetaste kandidaten. Som sagts tidigare, vissa delar av TS berättelse kan vara förvanskade för att förvilla, såå...

CH:

Förlorat barn i vårdnadstvist
Anklagad av fadern till det barnet för vanvård av barn
Inblandad i "narkotika grejjer"
Fött flera barn
Kan mycket väl vara känd utanför Sveriges gränser då hon är s k hovreporter
e t c

Vet inte riktigt vad för förtydligande du är ute efter?

Du citerar mig men inget du skriver efter hör riktigt ihop med vad jag skrev (vad jag kan se).

Kan jag få ett förtydligande?
Citera
2013-01-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Kan jag få ett förtydligande?

Jo, jag fattar inte vad din kommentar "Och alltså inte ens "ofrivilligt" vilket CH tydligen hävdar?" är svar på. Vad är det CH hävdar?

Förresten, tillägg till min föregående CH-lista:

Finns en man, L*kke M*gn*sson, som nämns i spekulationer kring faderskapet till ett (eller flera?) av CH:s barn, som är död.
Citera
2013-01-07, 11:49
Medlem
Citat:
Jo, jag fattar inte vad din kommentar "Och alltså inte ens "ofrivilligt" vilket CH tydligen hävdar?" är svar på. Vad är det CH hävdar?

Förresten, tillägg till min föregående CH-lista:

Finns en man, L*kke M*gn*sson, som nämns i spekulationer kring faderskapet till ett (eller flera?) av CH:s barn, som är död.

Ahaa... det var en följdfråga till FL-TS/evitement

Se inlägg 477-478, 480-481
Citera
2013-01-07, 11:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hittills står jag inte direkt i centrum. Däremot är det som någon tidigare person sa; att själva resonemangen för och emot, tillsammans i grupp, är långt mer intressanta och spännande än vem jag faktiskt egentligen är.
"mer intressant och spännande" - för vem? Varför startade du ens en tråd om att det "jagar dig" att vara känd genom din bakgrund? Om du hade velat få handfasta tips och råd på FL så hade du döpt din tråd till "Svårt att få vänner och behålla dem" eller liknande. Och inte nämnt kändisskapet alls.
Citat:
Jag gillar folk som har någonting innanför pannbenet och klarar att tänka, så i det hela stora är det intressant att läsa på Flashback, så länge det inte går till ta den i 2an-stadiet.
Dessutom har jag nog fått mig en smula allmänbildning. Har ingen anmärkningsvärd utbildning att luta mig mot.
Eller så har du det, utbildning alltså, och vill blanda bort korten för att vi kommit för nära? Du låter ju t o m mindre klipsk i detta inlägg än i alla FL-inlägg tillsammans. Slump?
Citat:
Rent konkret; Jag har funderingar på om jag formulerade mig fel på FL angående hat-trådarna här och på andra ställen. Det kanske till större utsträckning är så att jag förekommer i ett stort antal trådar än att jag har någon helt egen dedikerad till enbart mig. I det stora hela är jag inte huvudpersonen, utan bara en bisak. Kännedomen om mig/händelsen är trots allt den samme vilket resulterar i många "aha" upplevelser när folk väl kunnat placera mig i tid och sak.
Åh, men nu blev det roligt igen. Fenomenalt! En kvinna som är så känd, att flytt inom större delen av Europa är "kört" pga risken att bli igenkänd. En kvinna som är så känd, att hon får byta kommun och efternamn fler gånger än vanligt. Nu har du helt plötsligt degraderat dig själv till en hangaround, en wannabe! Du har inga egna "hat-trådar", rimligtvis är du inte heller så älskad som du trott, antar jag. Och du är nu bara en bisak!! Inte längre en huvudperson!! Fantastiskt.
Vilken helomvändning. Från intressant till fjortis.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2013-01-07 kl. 11:53.
Citera
2013-01-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och du är nu bara en bisak!! Inte längre en huvudperson!! Fantastiskt.
Vilken helomvändning. Från intressant till fjortis.

Vi vet inte om det är någon som nu roar sig genom att sno TS´"identitet". evitement och TS på FL måste inte vara samma person.
Citera
2013-01-07, 12:03
Medlem
Har CH en faiblesse för att ta den i 2an?
Citera
2013-01-07, 12:05
Medlem
Hon skriver att nya bekanta, dejter och arbetsgivare kan googla namnet men hon har ju bytt namn? står allt i hennes nya namn också?

Citat:
Ursprungligen postat av a
Från familjeliv:

"Utan att avslöja för mycket kan jag säga att jag var ett "offer" som bara gjorde det som behövdes för att överleva. Jag har inte blivit dömd för någonting däremot har flera andra blivit det i den här historian. "

Simon 681 skrev 2013-01-03 08:39:19 följande:
Åt du helstekta spädbarn eller något för 12-13 år sedan? Det måste vara något bizzarrt för att få mig att inte umgås med någon, så lång tid efter händelsen.
Kanske narkotika och att umgås i fel kretsar? Det kan man ju aldrig vara säker på att någon lämnat bakom sig.

"Inte riktigt så, men flera medier tar upp mig som exempel varje gång någonting liknande händer på ett liknande sätt som de gör med Natascha kampusch. Med bild i många sammanhang. "
__________________________________________________ _______________________
"Att göra namnen fiktiva skulle inte hjälpa eftersom det är en så "känd" händelse"
"Givetvis finns det luckor i det jag berättar. Obestämd Jag håller inne med lite och delar lite. Jag är här för att jag vill hitta nya sätt att reflektera över mitt problem på. Hitta ett bra förhållningssätt..Vet faktiskt inte om barnen och de yngstas far är känt för allmänheten. De har mycket sällan omnämnts i media. Hur som helst, så är det onödigt att fråga mig kring vem jag är, det är inte därför jag är här.

Några har pratat om storhetsvansinne för att jag sa att jag skulle bli igenkänd i Europa. Jag vet ju inte säkert hur det skulle kunna bli, jag bara reflekterar utifrån erfarenhet när jag var på resa runtom i flera länder för ett par år sedan och kändes igen av såväl hotellpersonal som ett par på stranden. Omfattningen kanske inte är lika stor, men fortfarande påträngande."
-----------------------------------------------------------------------------------------------
"På tal om att det är så länge sedan. Jag har blivit tillfrågad vid flera tillfällen att ställa på på fler intervjuer och även framträdanden i vissa sammanhang. I stort sett har jag tackat nej till det mesta efter 2003. Tror det var 2007 som jag senast var officiell frivilligt. Senaste mediabevakningen på mig är dock så ny att den är mindre än ett halvår. Så man behöver inte vara särskilt bra minne för tycka att jag ser bekant ut"
__________________________________________________ ________________________________
" I verkligheten är det mest spekulationer om vilken kontakt jag har med andra inblandade, vem som sa vad, vem som är gift med vem."
__________________________________________________ ___________________
"Jag har flera syskon som jag inte har kontakt med sedan vi var barn."
__________________________________________________ _______________
"Flera som hakar upp sig på den detaljen. Jag kan bara konstatera att jag förekommit i media i flera av Europas länder, och att jag vid resor noterat att det hänt att folk känner igen mig. Även om det inte är i samma omfattning där som det varit här. Att varenda person där ute skulle känna till mig är någonting ni här i tråden har fabulerat ihop."
"Nej tråden är 100% seriös från början. 80% av ts är helt sant, modifieringarna rör enbart årtal och annat som är oviktigt för att kunna skapa sig en bild av vad det är som händer i min omgivning."
__________________________________________________ _____________________
"Jag har inte gjort någonting som har skadat någon annan än mig själv. Jag har inte gjort något av de brott som omnämns här i tråden. (Bortsett från snatteri som nämndes men det är nog mer än 20 år sedan). Det skrivs inte rubriker om mig idag som det tidigare har gjorts, däremot omnämns jag när liknande fall är aktuella, som i en liten faktaruta nedanför artikeln. Det största problemet är snarare hur alla nya bekanta, dejter, arbetsgivare har förmågan att googla mitt namn och få fram precis hur mycket som helst som ingen mer än de närmast inblandade vet om det är sant eller ej. Dessa bekanta, dejter, arbetsgivare mfl vågar inte fråga och jag tror det främst handlar om att dom inte vet om jag vill prata om det eller inte. Dock betydligt mycket jobbigare när folk viskar bakom ryggen. "
"Nej jag var inte känd innan händelsen, utan har blivit det med tiden och det har också bland annat att göra med att dom där på Flashback inte kunde låta bli att kartlägga precis allt om alla. (Vilket i sig har gjort mig mer försiktig med vem jag är idag, hur jag skriver och vad jag pratar om).
Årtalet för när detta hände är egentligen irrelevant. Det skulle kunna vara såväl 5 som 15 år sedan det hände. Det spelar egentligen inte någon roll. Jag skrev detta för att ge en bild av hur omgivningen beter sig, inte för att någon skulle ha minsta lilla chans att komma på vem jag är. Poängen går i vilket fall fram, dvs att en händelse för länge sedan gör att folk känner igen mig, och det är sanslöst påfrestande många gånger."
__________________________________________________ __________________

Lian Kesko skrev 2013-01-05 01:20:42 följande:
Okej, var det som hände dig en handling som majoriteten av befolkningen skulle anse som negativ (dvs mord, våldtäkt osv)

"Utan att direkt besvara din fråga så var det snarare en lång utdragen händelse och media-bevakning, än något som var en tillfällig nyhetsgrej. Sen är det relativt vad som anses långt eller tillfälligt. Att beskriva det med ordet negativ var till större delen för att folk inte skulle tänka att jag råkade komma med i melodifestivalen eller något annat som folk förknippar med nöje."
__________________________________________________ __________

Lian Kesko skrev 2013-01-05 01:57:02 följande:
Okej, kom inte så långt med det så jag ställer en ny.

Begick du något brott?

"Inget som kan ge mer än 2 års fängelse."
__________________________________________________ ________________________
Citera
2013-01-07, 12:08
Medlem
chribsson2s avatar
Tråden är ju direkt oöverskådlig, tack vare er som envisas med att använda initialer istället för att skriva ut namnen. Vedertagna förkortningar som BO, GM, FUP mm är ju jättesmidigt att använda. Initialer i trådar som har ett mindre omfång av namn går ju också bra. I en tråd som handlar om Stieg Larsson är ju SL helt ok. I en tråd med obegränsat antal namn är det ju aningen opraktiskt! KV, CH, JK, PM, SV, HIV osv ger en närmast komisk effekt, men gör tråden värdelös. Skriv ut namnen!

För övrigt tror jag att det är Lill-Babs.
Citera
2013-01-07, 12:08
Medlem
Citat:
Har CH en faiblesse för att ta den i 2an?

https://www.flashback.org/t804598p20

Hon har tydligen anmält att hon blivit analt våldtagen, och det spekuleras i tråden om ifall hon gjorde det för att dölja otrohet.
Citera
2013-01-07, 12:10
Medlem
Skidaddles avatar
Alltså, det känns ju mer som att hon anser sig vara persona non grata på grund av någonting skambelagt. Ungefär som den där Angelique Widengren antagligen skulle känna sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in