2014-09-10, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Karma.

Skriver du inlägg där du hotar och hatar på ett antal % av Sveriges befolkning så förtjänar du som sagt att bli uthängd.
Menar du att RG och expo skulle vara en överhet för oss och att de har nån typ av kontrollverksamnhet över vad vi skriver? Är det så tycker jag du skall öppna ett konto hos RG istället för att vara här. Hoppas jag har fel om dig...
Citera
Medlem
Citat:
Om vi låtsas att du diskuterat din sexuella läggning här på flashback och börjar verkligen undra om du är straight men vågar inte ta det med någon i verkliga livet så kan du vara lugn.

Men om du däremot har skrivit inlägg som "Döda alla negerbarn, de förtjänar att svälta. Vill döda alla blattar i Sverige" och diverse saker så förtjänar du att bli uthängd.

Förstår du skillnaden?

Skillnaden är att just nu är det Reaserachgruppen som har sina politiska syften, men imorgon är det någon annan som använder personlig information för sina politiska syften. Tänk Uganda.

Förstår du skillnaden? (mellan ditt resonemang och verkligheten)
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Finns såklart mycket mumma att trycka upp i ansiktet på "makthavare/journalister" om detta stämmer, men tyvärr finns det nog lite för mycket för att det skall vara hälsosamt. Det finns ett och annat namn här som skulle överraska och skapa indignation om det kom ut, men det kommer inte hända så klart, hur skulle det se ut?

FB är en ventil för många frustrerade skribenter som dagarna i ända traskar upp och ned i åsiktskorridoren utan möjlighet att kunna skriva om det som egentligen sker i vår omvärld, skribenter som tvingas skriva socialreportage med tycka synd om vinkel. Klart en och annan är lite skakis nu.

/Provokatör
Citera
Medlem
biramannens avatar
Citat:
Karma.

Skriver du inlägg där du hotar och hatar på ett antal % av Sveriges befolkning så förtjänar du som sagt att bli uthängd.
Men då handlar det alltså inte om att man granskar "makten" utan privatpersoner som torgför en politisk åsikt på ett anonymt debattforum?
Citera
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Så du tycker att det är ok att hota människor bakom en datorskärm? Nu behöver jag inte ens ta politiker som exempel, räcker bara att bläddra genom flashback för att hitta ett antal inlägg där man hotar och hatar på vanliga människor.

Dom som gör det förtjänar exponering.
Nu hotar inte alla människor, utan många bara uttrycker sina åsikter. Ska inte de ha rätt till det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Uppenbarligen har du då inte heller delat med dig av personlig, känslig information som du inte vill att dina nära och kära ska känna till. Grattis till dig.

Jo, det har jag. Flera gånger. Men jag har aldrig suttit här och hotat eller hatat på en minoritet. Jag har iofs aldrig hotat någon bakom en skärm.
Citera
2014-09-10, 19:55
Medlem
loxas avatar
Ni förstår väl att de knappast kommer sitta och gå igenom post historiken hos 100 000 användare?

De kommer snarare använda det som en databas till de gånger någon gör något olagligt, t.ex. om en användare dödshotar en politiker.
Sedan att de kollar politiker mot denna lista tycker jag bara är bra.
Jag vill inte ha en politiker i riksdagen som på sin fritid sitter på Flashback och gapar om hur mycket de hatar invandrare.
Citera
2014-09-10, 19:56
Medlem
Citat:
Karma.

Gäller detta även när invandrare "hatar" på svenskar eller vänstertomtar som hatar nationella och skrattar åt meningsmotståndare som blir misshandlade?
Citera
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Så du tycker att det är ok att hota människor bakom en datorskärm? Nu behöver jag inte ens ta politiker som exempel, räcker bara att bläddra genom flashback för att hitta ett antal inlägg där man hotar och hatar på vanliga människor.

Dom som gör det förtjänar exponering.

Du tänker inte längre än näsan räcker.

Nästa gång kanske det är andra politiska vindar i landet och just din åsikt är kontroversiell.
Hur skulle du känna då?
Citera
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har gått ut med detta till all svensk media. Man får anta att de har något.

Vore ju annars konstigt. Förtroendet för dem skulle minska kraftigt, om det visar sig att de bara hittat på allt. Först stora rubriker i media. Och sedan: "Sorry. Det stämde inte!"

Det ligger i den döende massmedians intresse att skrämma bort folk från Flashback med FUD.

Makt och pengar i att hindra den fria debatten. Ren ondska.

Det är ju inte som om media ,expo och RG är på olika sidor i kampen mot vanligt folk och demokrati, och därför skulle hänga ut RG som idioter.
Senast redigerad av SD-Conny 2014-09-10 kl. 20:01.
Citera
2014-09-10, 19:57
Medlem
RonaldoUtds avatar
Jag frågar igen. Finns det något som överhuvudtaget tyder på att dem faktiskt har lyckats med detta? Jag kan också hävda att jag hackat CIA. Vad är skillnaden?
Citera
2014-09-10, 19:57
Medlem
Iliums avatar
TT och GP hänger på.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2485505-flashback-identiteter-uppges-rojda

Ser vi upptakten till finalen på massmedias agendasättande inför valet?

Vad skall avslöjas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in