Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så alltså kanske redan databasen ligger ute?
Varför vill man attackera folk som anonymt skriver sina åsikter?
Om man vill gå på politiska motståndare finns det väl ett helt gäng som är öppna med det irl?
Demonstrationer osv?
Nä, nu blir tillochmed jag lite förbannad. Oavsett vilka sjuka vidriga människor det finns här, så har dom flesta inte begått ett enda brott. Känns då lite sjukt att dom ska bli indragna i något krig, pga sina åsikter.
MEN, å andra sidan kanske internet är det nya samhället. man kanske är moraliskt och juridiskt ansvarig för sina åsikter? Vem vet?
Jag vet inget om ifall databasen är ute men vet att dessa gillar att skryta när de lyckas med något, det ligger i deras personlighet och de kan inte låta bli. Att just du inte behöver oroa dig är en sak men det finns andra som har kommit med info som gör att folk skulle betela bra för att få veta vilka dem är. Att det skall bli överfall som kommer av det här kan jag inte tänka mig då det skulle bli väldigt knepigt för polisen att blunda för och en hel del skulle behöva göras. Informationen i sig är extremt värdefull och bara att sälja vidare namn skulle nog ge tillräckligt bra betalt.
Ansvar för sina åsikter är helt ointressant, om de har databasen kommer de att försöka utpressa folk för att få tillgång till mer information och möjligen pengar. För vissa skulle det nog vara en livsavgörande händelse om deras flashback nick blev offentligt, kan se företag, karriärer och liv avsutas pga det.
Men som jag sagt, kommer nått av det här är det bara att göra flashback uppmärksamma på att databasen är ute så får väl medlemmarna kollektivt bestämma vad som skall göras för att skydda den enskillde.