2013-01-04, 00:11
Medlem
ReinsDyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är rustad för att hantera eventuell uppvaktning från researchgruppens stormtrupper. Inga problem att plocka dem en efter en om de skulle få för sig att gå handgripligen till väga mot min person eller mig närstående. Det skulle bli obekvämt, bekymmersamt och är inget jag önskar, men om stenkastarvänstern inbillar sig att de har ett lätt offer att jävlas med, så tar de gruvligen fel!

Håller med dig Golonka. Skulle dessa vänsterparasiter söka upp mig eller min familj så hoppas jag att dessa as gillar att springa och att dom kutar snabbare än en 300win magnum..
Citera
2013-01-04, 00:12
Medlem
02-02-2012s avatar
Ni ärinte lite naiva om ni tror att det är helt omöjligt för någon att komma över flashbacks databas, det är i fullt möjligt att de redan har den för att de skulle prata om summor på 50k är direkt löjliga i sammanhanget. Det är lite som vad som sades kring Titanic före jungfruresan och det pågår ständiga attacker och kartläggningar av medlemmar på forumet och endast en behöver lyckas för att databasen skall laddas ner.

Om databasen är på vift kommer det inte att bli någon som kommer och slåss med er på stan utan att de kontaktar personer runt er för att förstöra era socialanätverk och karriärer, i vissa fall är jag övertygad om att de kommer försöka utpressa ett par medlemmar.
Citera
2013-01-04, 00:22
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Ni ärinte lite naiva om ni tror att det är helt omöjligt för någon att komma över flashbacks databas, det är i fullt möjligt att de redan har den för att de skulle prata om summor på 50k är direkt löjliga i sammanhanget. Det är lite som vad som sades kring Titanic före jungfruresan och det pågår ständiga attacker och kartläggningar av medlemmar på forumet och endast en behöver lyckas för att databasen skall laddas ner.

Om databasen är på vift kommer det inte att bli någon som kommer och slåss med er på stan utan att de kontaktar personer runt er för att förstöra era socialanätverk och karriärer, i vissa fall är jag övertygad om att de kommer försöka utpressa ett par medlemmar.

Ja, det låter rimligt.
Flashback är inte orubbligt
Citera
2013-01-04, 00:57
Medlem
Grovedarks avatar
'' ∞ FI$CAL CLIFF ∞ ‏@audioshield

@Researchgruppen Ok, då är vi uppe i 100k.
''

Potten uppe i 100k, är vi körda nu ?

Edit: 150k!!
https://twitter.com/audioshield/status/286572208279662592
Citera
2013-01-04, 00:57
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så alltså kanske redan databasen ligger ute?
Varför vill man attackera folk som anonymt skriver sina åsikter?
Om man vill gå på politiska motståndare finns det väl ett helt gäng som är öppna med det irl?
Demonstrationer osv?

Nä, nu blir tillochmed jag lite förbannad. Oavsett vilka sjuka vidriga människor det finns här, så har dom flesta inte begått ett enda brott. Känns då lite sjukt att dom ska bli indragna i något krig, pga sina åsikter.

MEN, å andra sidan kanske internet är det nya samhället. man kanske är moraliskt och juridiskt ansvarig för sina åsikter? Vem vet?
Jag vet inget om ifall databasen är ute men vet att dessa gillar att skryta när de lyckas med något, det ligger i deras personlighet och de kan inte låta bli. Att just du inte behöver oroa dig är en sak men det finns andra som har kommit med info som gör att folk skulle betela bra för att få veta vilka dem är. Att det skall bli överfall som kommer av det här kan jag inte tänka mig då det skulle bli väldigt knepigt för polisen att blunda för och en hel del skulle behöva göras. Informationen i sig är extremt värdefull och bara att sälja vidare namn skulle nog ge tillräckligt bra betalt.

Ansvar för sina åsikter är helt ointressant, om de har databasen kommer de att försöka utpressa folk för att få tillgång till mer information och möjligen pengar. För vissa skulle det nog vara en livsavgörande händelse om deras flashback nick blev offentligt, kan se företag, karriärer och liv avsutas pga det.

Men som jag sagt, kommer nått av det här är det bara att göra flashback uppmärksamma på att databasen är ute så får väl medlemmarna kollektivt bestämma vad som skall göras för att skydda den enskillde.
Citera
2013-01-04, 00:59
Medlem
Citat:

Visst, men en eventuell databas över forumets medlemmar lagrar inte uppgifter i klartext. Den är troligtvis säkert krypterad. Flashback håller lite högre teknisk standard än de sidor som fått medlemsdatabaser läckta.

Sedan är det ju inte svårare än att regga sig med en nyskapad gmail för att gardera sig. Dynamiska IP-adresser har ju typ alla i Sverige by default.
Citera
2013-01-04, 01:01
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigTomte
Rätta mig om jag har fel, men man kan väl ta bort sin mail adress efter att man skapat kontot så att man inte har någon kopplat till sitt konto. Eller är jag ute och cyklar?

Du kan byta epostadress i inställningar för epost och lösenord hur enkelt som helst så ni alla som har en personlig mail med ditt riktiga namn.. gör en ny mail och byt ut.
Citera
2013-01-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Du kan byta epostadress i inställningar för epost och lösenord hur enkelt som helst så ni alla som har en personlig mail med ditt namn på så gör en ny mail och byt ut.

Han syftade på att radera/förstöra adressen.
Man kan byta till adsadasda@asdasda.com eller liknande och fortfarande logga in, men inte skriva.
Citera
2013-01-04, 01:09
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:

Precis och jag har lite som policy att jag utpressas aldrig. Har slagits med de flesta gäng som existerar i vårt land och har aldrig vikt ner mig även om jag fått stryk utan alltid rest mig och tagit hämnd. Tror du då att en sån som jag eller fler med mig frivilligt hade låtit oss utpressas
Sällan grabben jag hade tagit det straffet som jag hade tilldelats men hedern hade jag haft kvar och några års "semester" bekymrar mig föga.

Glömde iofs skriva att jag var lite aspis så de där spärrarna har ju aldrig varit ett problem heller.
Vill någon jävlas med mig så har mitt motto alltid varit att bjuder man upp till "dans så får man fan dansa också". Sen om det är självast vänster-adeln eller expo i egen hög person kvittar.
Citera
2013-01-04, 01:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vad ska denna lista användas till? Massbrev där vänsteridioterna spyr ut sin dynga? Dörrknackning med eventuell plågeri mot att man byter åsikt?

E-postadresserna kan mycket sannolikt användas för att söka upp Facebook-användare. Därifrån följer sannolikt förtäckta mordhot, med krav på att upphöra med sin metapolitiska verksamhet.
Citera
2013-01-04, 01:18
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
E-postadresserna kan mycket sannolikt användas för att söka upp Facebook-användare. Därifrån följer sannolikt förtäckta mordhot, med krav på att upphöra med sin metapolitiska verksamhet.

Ja att SÄPO säkert har ögonen på ett par av oss är jag nog ganska övertygad om. Men det kan i alla fall jag leva med då vi har en lagstiftning som skyddar oss och där vi får tycka och tänka vad vi vill (i alla fall så är en av grundlagarna sådan även om nu vänstern vill inskränka detta). Skulle inte ha några problem om Farbror blå kallar mig till förhör angående mina politiksa åsikter heller.

MEN att bli utpressad av snorungar på vänsterkanten är något helt annat och då blir det hela plötsligt personligt! Likaså gäller det ens familj och vänner!
Fan nu sitter man här och har retat upp sig när det är jul och allt.
Citera
2013-01-04, 01:20
Medlem
Aigiss avatar
Pinsamt.

Vänstern förnekar sig inte som vanligt, "rätt" går före vad som är rätt.

Vad exakt skulle man få ut ifrån ett sådant kap? Inloggning, lösen och möjligen pm och IP? Grattis Svedlanda, min mail kunde de få gratis om jag bara kom ihåg vilken av alla skitmail jag använde för att registrera mig, kontot lika så, det är bara att skaffa ett nytt.

Däremot borde alla mailadresser vara värd en eller annan krona för spammare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in