2013-01-04, 23:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Men sluta nu. Alla är emot SD och vill döda dem alla.

Många påminner om den bögen i Little Brittian.

Vet inte vad du menar, men jag tar tillbaka mitt förra inlägg. Det verkar inte finnas någon större koppling än att Martin Fredriksson skrev till Svenska Amnesty, eftersom han tillhör samma etablissemang som de feminister han representerade i det fallet.
Citera
2013-01-04, 23:07
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Om någon inbillar sig att man sitter säkert och inte kan koppla ett IP så tror man fel. Det är en självklarhet att man kan pejla ipnummer och lägga ihop ett och ett vem en användare är om man får tillgång till mail och användarnamn. Sluta sitt på rosa moln och förinta riskerna som faktiskt finns.

Jag tror att riskerna och obehaget med mordhot är betydligt mindre och av mer övergående karaktär än en avskedan eller polisanmälan (HMF).
Vi kan ju göra ett tankeexperiment. Låt oss ta en process med ett avslöjat användarnamn kopplat till e-post (gmail) och låt oss säga statisk IP. Hur går identifieringsprocessen fram till bevis som skulle hålla i en förundersöknkng? Och vilka hål och fallgropar finns längs vägen?
Citera
2013-01-04, 23:07
Medlem
Hichcrooks avatar
Men 50 000 som jag har förstått ,är rätt så lite pengar i förhållande till medlemsantalet här.
OM jag skulle sälje dem vill jag åtminstoner får några miljoner.
Förstå ni!
Citera
2013-01-04, 23:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Det jag finner lite intressant är att alla dessa tomtar på vänsterkanten som ondgör sig över andras anonymitet har skyddade personuppgifter hela drösen. Det känns ju aningen hycklande att man å ena sidan är mån om att ens egna identitet ska vara skyddad medan andras ska tvingas att skylta med sina personuppgifter.
Citera
2013-01-04, 23:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Jag tror att riskerna och obehaget med mordhot är betydligt mindre och av mer övergående karaktär än en avskedan eller polisanmälan (HMF).
Vi kan ju göra ett tankeexperiment. Låt oss ta en process med ett avslöjat användarnamn kopplat till e-post (gmail) och låt oss säga statisk IP. Hur går identifieringsprocessen fram till bevis som skulle hålla i en förundersöknkng? Och vilka hål och fallgropar finns längs vägen?

Vem bryr sig om en förundersökning i det här fallet? Och om det nu skulle vara så att rikskrim vill ha fatt i någon så kan du garanterat bereda dig på att man får fatt i den man vill. Man begär ut loggar och IP från tex Microsoft, sen knackelibank på dörren. Vem där?`

Så snacka inte så mycket ovidkommande det finns ett intresse av Flashbacks användare och deras mailadresser och det finns ett ekonomiskt bud på det dessutom. Vad du sen yrar om är mindre intressant. Förundersökning ? Det är inte i AFA stil så lär om lär nytt för fan.
Citera
2013-01-04, 23:54
Medlem
NirvanAs avatar
Anropar tekniker!

Är detta realistiskt/möjligt?
Citera
2013-01-05, 00:08
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicjay
Hoppas verkligen de kommer och knackar på min dörr de jävla packen. Varför? Jo, därför jag står upp för mina värderingar och det ska bli kul att debattera det faktum att jag troligtvis står för deras försörjning.
Du var minsann en ekonomisk tuffing du. Med din hyperaktiva posthistorik (152 inlägg; 0,10 inlägg per dag sedan 2008-10-15), så har Researchgruppen skattehjälten Slicjay som högsta fokus. Han försörjer dem trots allt, med en 50-öring om året.

Kolla här din snåljåpsclown. Om de överhuvudtaget skulle kunna hitta dig efter att ha fått tag på din e-postadress (vilket hade varit helt och hållet ditt eget fel), då är du en idiot. Troligtvis hade de skitit i om du betalar några miljarder i skatt som går direkt till deras socialbidrag, och helt sonika bara misshandlat dig pga att du inte håller med dem om planekonomi, kapitalism osv. Det är så våldsvänstern håller på.

Men du betalar ju skatt, så du är immun och odödlig.
Citera
2013-01-05, 00:10
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicjay
Hoppas verkligen de kommer och knackar på min dörr de jävla packen. Varför? Jo, därför jag står upp för mina värderingar och det ska bli kul att debattera det faktum att jag troligtvis står för deras försörjning.

Klart du inte vill. Då hade du ju angivit ditt namn och adress här rätt upp och ner. Men det ska du inte behöva göra på ett anonymt forum. Du har liksom missat poängen här.

Mer OnTopic: Andelen främlingsfientliga bland de 723 761 registrerade medlemmarna är nog inte högre än på Lunarstorm om det funnits kvar. De är bara lite mer högljudda här. Så varför vill de ha just FB:s databas?
Senast redigerad av tojo 2013-01-05 kl. 00:13.
Citera
2013-01-05, 00:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Klart du inte vill. Då hade du ju angivit ditt namn och adress här rätt upp och ner. Men det ska du inte behöva göra på ett anonymt forum. Du har liksom missat poängen här.

Mer OnTopic: Andelen främlingsfientliga bland de 723 761 registrerade medlemmarna är nog inte högre än på Lunarstorm om det funnits kvar. De är bara lite mer högljudda här. Så varför vill de ha just FB:s databas?

Är det inte ganska uppenbart!? En av grundtankarna med Flashback är ju att alla användare är anonyma, så länge de inte väljer att skylta med sin egen identitet dvs. Detta leder förstås till att folk känner sig trygga med att skriva precis vad som faller dem in eftersom det inte riskerar att kopplas till dess riktiga identitet. Vad man hoppas på är således att kunna koppla ett eller annat riktigt radikalt inlägg till offentliga personer och sedan använda dessa inlägg för att misskreditera personer man ogillar.
Citera
2013-01-05, 00:23
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Är det inte ganska uppenbart!? En av grundtankarna med Flashback är ju att alla användare är anonyma, så länge de inte väljer att skylta med sin egen identitet dvs. Detta leder förstås till att folk känner sig trygga med att skriva precis vad som faller dem in eftersom det inte riskerar att kopplas till dess riktiga identitet. Vad man hoppas på är således att kunna koppla ett eller annat riktigt radikalt inlägg till offentliga personer och sedan använda dessa inlägg för att misskreditera personer man ogillar.

Kom igen, så fantastiskt är det inte med anonyma forum. Var du född innan Lunarstorm och Facebook? Min poäng var att det inte finns bevis, utan endast antaganden, om att andelen främlingsfientliga skulle vara högra på FB än på vilket annat forum som helst.
Citera
2013-01-05, 00:24
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vem bryr sig om en förundersökning i det här fallet? Och om det nu skulle vara så att rikskrim vill ha fatt i någon så kan du garanterat bereda dig på att man får fatt i den man vill. Man begär ut loggar och IP från tex Microsoft, sen knackelibank på dörren. Vem där?`

Så snacka inte så mycket ovidkommande det finns ett intresse av Flashbacks användare och deras mailadresser och det finns ett ekonomiskt bud på det dessutom. Vad du sen yrar om är mindre intressant. Förundersökning ? Det är inte i AFA stil så lär om lär nytt för fan.

Om du nu är så smart så får du väl lov att lägga fram dina egna teorier om vad FB-användarnas uppgifter kan användas till utöver utpressning om skvaller till chefen (avsked, vilket måste hålla i arbetsdomstolen och då räcker det inte med att AFA påstår något löst) eller hot om polisanmälan.
Seså, fram med det, Sherlock! Jag vill se dig briljera.

Hotelser? Trams.
Citera
2013-01-05, 00:32
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Anropar tekniker!

Är detta realistiskt/möjligt?

Admin4 postade tidigt i tråden om det här. Det handlade förvisso om att mods inte kan se ett skit när det kommer till våra e-mail adresser.

Som en lekman kan jag dock säga att visst är det tekniskt MÖJLIGT, då e-mailen finns lagrad i databasen, hur troligt det är att det finns en läcka i form av säkerhetshål eller smygmarxist i ledningen utav flashback låter jag förbli osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in